avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 651 soluții astăzi
Acasă Subiect: angajatori
Subiect: angajatori
ACCES PREMIUM
România online

Angajatorii pot folosi trei aplicații online pentru a transmite informații autorităților

Alexandros Bakos în Resurse umane
Redactor, avocatnet.ro
13 Martie 2020 | 0 | 3560 | Timp de citire: 2 min.

Firmele care au de îndeplinit obligații în domeniul muncii, fie în legătură cu inspectoratele teritoriale ale Inspecției Muncii, fie în legătură cu Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM), pot să interacționeze cu aceste instituții și online, cel puțin în anumite privințe. Acest lucru este cu atât mai important acum, când este recomandată interacțiunea cu alte persoane doar dacă este strict necesar, din cauza coronavirusului. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Ce ar trebui să conțină o politică internă, necesară pentru a justifica munca de acasă

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
13 Martie 2020 | 0 | 7663 | Timp de citire: 3 min.

Din cauza răspândirii coronavirusului, tot mai mulți angajatori, fie ei publici, fie ei privați, își trec salariații pe munca la domiciliu sau cel puțin iau în calcul această variantă. Însă, așa cum subliniază specialiștii, este esențial ca angajatorii să pună la punct o politică internă de muncă la distanță, dacă n-au făcut-o deja. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Munca de acasă: Ce documente trebuie să prezinte angajatorii, dacă îi controlează Inspecția Muncii în aceste zile

Alexandros Bakos în Resurse umane
Redactor, avocatnet.ro
13 Martie 2020 | 2 | 17891 | Timp de citire: 3 min.

Chiar dacă multe firme și-au trimis angajații să lucreze de acasă, pentru a limita cât mai mult riscul de îmbolnăvire cu coronavirus, posibilitatea ca acestea să fie verificate de Inspecția Muncii încă există, instituția anunțând zilele trecute că va continua controalele la angajatori inclusiv în această perioadă. Astfel, s-ar putea ca, atunci când sunt inspectate de autorități, companiile să trebuiască să demonstreze că au respectat legislația muncii când vine vorba de desfășurarea muncii de la distanță. Cu ce documente se poate face acest lucru? Ne-au explicat două avocate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

GDPR și prelucrarea datelor medicale ale salariaților: Ce (nu) pot face angajatorii în contextul coronavirusului

Alexandros Bakos în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
11 Martie 2020 | 1 | 5113 | Timp de citire: 3 min.

Având în vedere că riscul infectării cu coronavirus la locul de muncă poate fi destul de ridicat, angajatorii ar putea să se simtă nevoiți să ia măsuri pentru a preveni astfel de situații - pe cât posibil. Însă aceștia trebuie să știe că, din cauză că discutăm de aspecte de sănătate ale salariaților, angajatorii nu pot, pur și simplu, să colecteze și să divulge orice astfel de date, cu privire la cei care lucrează pentru ei. De aceea, prezentăm mai jos ce poate face un angajator și ce nu poate face, prin raportare la legislația privind protecția datelor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Șomajul tehnic: În ce condiții este posibil în contextul coronavirusului

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 Martie 2020 | 5 | 16881 | Timp de citire: 2 min.

Șomajul tehnic reprezintă, mai precis, întreruperea temporară a activității unei companii din motive economice, tehnologice, structurale sau altele asemănătoare. În acest caz, contractele de muncă ale salariaților sunt suspendate la inițiativa angajatorului, care însă e obligat să le plătească acestora o indemnizație lunară. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Angajatorii pot stabili programe flexibile de lucru pentru salariații lor. Cum se poate face asta concret

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 Martie 2020 | 1 | 2604 | Timp de citire: 3 min.

Programul de lucru al salariaților poate fi flexibilizat de către angajatori, în contextul răspândirii coronavirusului în România, din moment ce legislația o permite. O asemenea schimbare poate interveni atât dacă vrea firma, cât și dacă vrea salariatul, dar ambele părți trebuie să fie de acord. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Angajatorii pot trece temporar salariații pe munca de acasă, fără a le modifica CIM, spun specialiștii și autoritățile

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
10 Martie 2020 | 2 | 9556 | Timp de citire: 3 min.

Deoarece răspândirea coronavirusului începe să capete amploare în România, angajatorii pot lua în calcul, ca măsură de protecție a propriilor salariați, trecerea temporară pe munca de acasă. Conform specialiștilor Radu și Asociații, această modificare temporară a locului muncii poate fi făcută de firme fără a încheia acte adiționale la contractele individuale de muncă (CIM). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce soluții au firmele, dacă nu-și pot continua activitatea din cauza coronavirusului. Suspendarea activității vs. întreruperea ei

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
9 Martie 2020 | 0 | 26300 | Timp de citire: 4 min.

În contextul răspândirii coronavirusului la nivel mondial și mai ales la nivel național, companiile din România se pot găsi în situația de a nu-și putea continua temporar activitatea. În acest caz, specialiștii EY România spun că există două opțiuni pentru angajatori. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Ce variante legale au angajatorii care vor să-și trimită angajații să lucreze de acasă

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
9 Martie 2020 | 0 | 16998 | Timp de citire: 3 min.

Ce opțiuni o firmă în cazul în care decide să-și trimită angajații să lucreze de acasă, în măsura în care se poate face asta? Legal, nu are altă variantă decât să modifice contractele acestora, pentru că relocarea muncii trebuie să fie reflectată în documentele de muncă dintre angajatori și angajații lor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Problemele întâlnite cel mai des la angajatori în 2019. Dacă nu le eviți, riști să te reclame salariații la ITM-uri

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
9 Martie 2020 | 0 | 2044 | Timp de citire: 3 min.

Anul trecut, printre problemele des întâlnite care au determinat salariații să-și reclame angajatorii la inspectoratele teritoriale de muncă (ITM-uri) se numără neplata salariilor, neplata orelor suplimentare, concedierile abuzive sau condițiile inadecvate de muncă. Așa reiese dintr-un raport de activitate pe anul 2019 al autorităților, publicat recent și analizat de avocatnet.ro. Citește articolul