Prin intermediul contingentelor tarifare, companiile pot obține reducerea sau exceptarea de taxele vamale pentru importul anumitor mărfuri în România, regulile fiscale în acest sens fiind înnoite marți prin ordin al Fiscului. Aceste contingente tarifare sunt stabilite de autoritățile europene și sunt valabile temporar, iar importatorii pot afla despre ele folosind două aplicații online. Citește articolul
Autoritățile au făcut noi demersuri pentru digitalizarea sistemului vamal pentru transportatorii de marfă, astfel că anumite documente, precum cererea pentru autorizația de plasare a mărfurilor, în mod regulat, sub un regim vamal ori unele informări se vor putea transmite, mai nou, online, și nu tipărite sau prin fax, cum se întâmpla până acum. Măsura se regăsește într-un ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) publicat luni în Monitorul Oficial, care se aplică deja. Citește articolul
În urma unor decizii ale Curții Constituționale a României (CCR), dintre care cea mai recentă a fost publicată luni în Monitorul Oficial, s-a stabilit că nu vorbim de o discriminare în tratamentul legal aplicat firmelor doar pentru că anumiți transportatori rutieri sunt scutiți de plata rovinietei. Automat, asta înseamnă că nu vorbim nici de o neconstituționalitate. Citește articolul
Prin intermediul unui ordin oficializat miercuri, normele privind organizarea şi efectuarea transporturilor rutiere au fost modificate, astfel încât, printre altele, firmele de transport să poată transmite cererile pentru obținerea de licențe sau certificate și online. Citește articolul
Controalele în trafic la transportatorii rutieri urmează să fie intensificate de Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR), conform declarațiilor recente ale lui Cătălin Drulă, ministrul transporturilor. Acesta s-a referit în special la protejarea drumurilor pe care circulă, în mod frecvent, mașinile mari de transport de marfă, prin identificarea și sancționarea transportatorilor care încarcă mașinile peste limitele legale. Citește articolul
În acest an, autoritățile au anunțat, pe diverse căi, mai multe modificări ale codurilor fiscale, care urmează a fi operate până-n decembrie. Dacă unele s-au concretizat deja prin acte oficiale, altele încă sunt în pregătire. Astfel, în viitorul apropiat, ne așteptăm să vedem modificări noi ce țin de SAF-T, comunicarea cu Fiscul, tratamentul fiscal al diurnelor și nu numai. Citește articolul
Companiile de taximetrie și alți transportatori locali privați nu mai sunt obligați să achiziționeze mașini electrice sau pe gaz, potrivit unei ordonanțe publicate miercuri în Monitorul Oficial, care se aplică deja. În plus, au fost stabilite ținte minime în procesul de achiziție publică sau sectorială a vehiculelor nepoluante, pentru autoritățile și instituțiile publice. Citește articolul
Transportul rutier public de persoane este verificat zilele astea, polițiștii verificând atât actele șoferilor, cât și pe cele ale firmele de transport. Controalele polițiștilor sunt programate până la sfârșitul acestei săptămâni. Citește articolul
Guvernul vrea să facă, în următoarea perioadă, o serie de schimbări și investiții, inclusiv unele destinate reducerii poluării generate de transportul rutier. Astfel, în scopul obținerii de fonduri europene, Executivul a elaborat și prezentat acum câteva zile Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR). Printre altele, prin PNRR, Executivul are în vedere, în cazul vehiculelor mari, înlocuirea actualului sistem de rovinietă, ce este plătită pentru utilizarea rețelei de drumuri din țară, cu un sistem de taxare în care se va ține seama de distanța parcursă. Citește articolul
Un alt proces câștigat contra organului fiscal pe tema reîncadrării diurnelor primite de șoferi în transportul internațional ne aduce în fața câtorva întrebări destul de importante pentru contribuabilii care, acordând și ei diurne angajaților proprii, s-ar putea trezi cu conturile blocate, până când legiuitorul va opera o modificare la nivel oficial care să tranșeze chestiunea: cu ce greșesc firmele care acordă aceste diurne și de ce se leagă organele fiscale pentru a le reîncadra ca venituri salariale (nu e vorba doar de domeniul transporturilor) și de ce s-ar putea prevala dacă ajung în instanță față în față cu organul fiscal? Citește articolul