avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 705 soluții astăzi
Acasă Subiect: transportatori rutieri
Subiect: transportatori rutieri
ACCES PREMIUM

Vehiculele firmelor românești de transport vor trebui să se întoarcă în țară în cel mult opt săptămâni de la plecare

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
13 August 2020 | 0 | 3507 | Timp de citire: 2 min.

Regulamentul Uniunii Europene (UE) nr. 1055/2020 va aduce, din 21 februarie 2022, o serie de schimbări radicale în domeniul transportului rutier, iar firmele românești vor fi vizate și ele de aceste modificări. Printre acestea se va număra și obligația pentru companiile de transport românești să se asigure că vehiculele folosite pentru desfășurarea internațională a activității se vor întoarce în țară în cel mult opt săptămâni de la plecare.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

ANAF fluidizează traficul de mărfuri prin birourile vamale, în beneficiul companiilor

George Hari Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
10 August 2020 | 0 | 1800 | Timp de citire: 1 min.

Conducerea Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) a adoptat unele măsuri pentru fluidizarea traficului de mărfuri prin birourile vamale, care vor fl implementate în teritoriu de luna aceasta, se anunță într-un comunicat de presă de vineri. Printre altele, va crește numărul operatorilor economici care utilizează procedura simplificată de declarare a mărfurilor prin înscrierea în evidenţele declarantului și va fi uniformizată activitatea de control desfăşurată de structurile vamale de la nivel central regional şi local. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Din 2022, licența comunitară va fi necesară pentru mai multe activități de transport de marfă

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
7 August 2020 | 2 | 13701 | Timp de citire: 2 min.

Companiile de transport rutier de marfă sunt obligate să dețină o licență comunitară pentru activitatea de transport intra-UE. La acest moment, sunt obligați să dețină o astfel de licență doar cei ce fac transport cu mașini mai mari de 3,5 tone. Un Regulament al Uniunii Europene (Reg. nr. 1055/2020), însă, va schimba acest lucru, din 2022, obligând firmele să dețină licență comunitară dacă vor dori să efectueze transporturi cu mașini de peste 2,5 t (scăzând, astfel, limita maximă). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Detașarea șoferilor în UE: Transporturile bilaterale și tranzitarea nu vor fi considerate detașări, dar cabotajul - da

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
6 August 2020 | 0 | 2541 | Timp de citire: 3 min.

O nouă directivă europeană va aduce câteva schimbări ce țin de activitatea transportatorilor rutieri care detașează șoferi în alte state. Teoretic, acestea trebuie transpuse de autoritățile de la noi, prin lege sau prin ordonanță, și puse în aplicare începând din 2022. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Legislația transporturilor rutiere, modificată major din 2022: Firmele, obligate să aibă un parc auto proporțional cu volumul activității și altele

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
6 August 2020 | 0 | 3183 | Timp de citire: 6 min.

Organele legislative ale Uniunii Europene (UE) au adoptat, recent, o serie de modificări importante în privința legislației europene a transporturilor, care vor avea un impact important asupra transportatorilor de marfă și de persoane, în ceea ce privește activitatea acestora. De exemplu, transportatorii vor fi obligați să dețină un număr minim de vehicule și să aibă angajați un număr minim de conducători auto, proporțional cu volumul activității. Modificările se vor aplica din 2022. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Transporturi rutiere: Regulile pentru perioadele de repaus ale șoferilor se schimbă în două săptămâni

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
6 August 2020 | 0 | 6229 | Timp de citire: 3 min.

Condițiile în care se iau perioadele de repaus de către șoferii anumitor transportatori rutieri se vor modifica din 20 august 2020, conform unui regulament european care se va aplica direct în toate statele membre ale Uniunii Europene, deci și în România. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Oficial: Noi reguli UE pentru transportatorii rutieri impun firmelor obligații suplimentare, în beneficiul șoferilor

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
4 August 2020 | 1 | 4956 | Timp de citire: 4 min.

Trei acte normative importante în domeniul transportului rutier au ajuns pe 31 iulie în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (UE). Obligatorii și pentru operatorii din România, cât și pentru ceilalți din alte state europene, cele două regulamente și directiva vizează, în principal, îmbunătățirea condițiilor de muncă ale șoferilor și îmbunătățirea concurenței în acest sector. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Decizie CJUE

Transport internațional rutier: Angajatorul unui șofer este cel care-i plătește salariul și care-l poate concedia

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
20 Iulie 2020 | 0 | 1398 | Timp de citire: 1 min.

În cazul transportului internațional rutier, angajatorul unui șofer este considerat a fi cel care are autoritate asupra sa, care îi suportă efectiv salariul și care are puterea legală de a-l concedia, a decis Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Este vorba de o situație în care un șofer are în acte doi angajatori, fiecare într-o țară diferită, însă unul este doar „de formă”. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Senatul a votat: Transportatorii de mărfuri și persoane vor scăpa temporar de plata rovinietei

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
23 Iunie 2020 | 0 | 3003 | Timp de citire: 1 min.

Pentru vehiculele destinate transportului de mărfuri sau de persoane, inclusiv cele mixte, firmele vor scăpa de plata rovinietei până la finele anului 2020, conform unui proiect de lege adoptat azi la Senat. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ordonanța militară nr. 4

Transportatorii internaționali de mărfuri vor trebui să respecte noi reguli privind carantina

Dragos Niculescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
30 Martie 2020 | 0 | 3411 | Timp de citire: 2 min.

Începând de mâine, în contextul extinderii epidemiei cu noul coronavirus, cei ce fac transport de marfă vor trebui, la intrarea în țară, să opteze pentru autoizolare sau pentru intrarea în carantină, timp de cel mult 14 zile, potrivit celei mai recente ordonanțe militare emise de când se aplică starea de urgență, respectiv cea cu numărul patru. Citește articolul