Autobuzele și microbuzele utilizate pentru transportul rutier național de persoane prin servicii regulate sunt reverificate o dată la doi ani în privința clasificării pe categorii de vehicule, nu anual, așa cum se întâmpla până recent, potrivit unui ordin al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI), publicat vineri în Monitorul Oficial. Ordinul a intrat în vigoare de la data publicării, adică 7 mai 2021. Citește articolul
Vineri seară, Guvernul a introdus noi restricții pentru companii, care sunt legate de incidența cazurilor de coronavirus înregistrate într-o perioadă anterioară de 14 zile. Astfel, redacția noastră a identificat, în baza regulilor actualizate din HG 293/2021, cinci mari scenarii în care se poate găsi o localitate în timpul stării de alertă și principalele restricții asociate fiecărui scenariu. Citește articolul
Ultimele controale desfășurate la firmele de transport s-au terminat cu reîncadrarea la scară largă a diurnelor acordate șoferilor pentru transportul rutier internațional ca venituri de natură salarială. Or, potrivit reprezentanților transportatorilor, practica Fiscului nu ar fi susținută de prevederi legale clare care să le permită acest lucru și, prin urmare, în condițiile economice actuale și ca urmare a presiunii financiare puse pe firmele de transport, cer Finanțelor să tranșeze chestiunea pentru toată lumea. Citește articolul
Uniunea Europeană (UE) a adoptat un Regulament (un act normativ direct aplicabil în statele membre, inclusiv în România) prin care va amâna o serie de obligații periodice care îi vizează pe transportatori (inclusiv pe cei rutieri), din cauza efectelor pandemiei. De principiu, perioada cu care vor fi amânate obligațiile e de zece luni, iar ea se referă la îndatoriri ale firmelor ce țin, printre altele, de verificarea tahografelor sau de reînnoirea licenței comunitare. Citește articolul
Contribuabilii ar trebui să se aștepte în 2021 la verificări fiscale în zona taxelor salariale, dar și în zona ajutoarelor date de stat în contextul epidemiei de coronavirus, apreciază specialiștii Deloitte România. Sfatul general valabil pentru contribuabili este să analizeze cu atenție legislația și să fie pregătiți mereu cu documentația justificativă. Citește articolul
Anul trecut au apărut mai multe schimbări cu impact asupra transportatorilor rutieri. Iar cele mai multe sunt modificări făcute la nivel european. În condițiile în care s-au schimbat atât reguli ce țin de organizarea propriu-zisă a activității de transport (inclusiv la sediul firmei), cât și reguli ce vizează activitatea șoferilor și a perioadelor de repaus ale acestora, printre altele, merită prezentate modificările importante. Citește articolul
Cadrul legal privind perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnă ale șoferilor profesioniști a fost modificat, printr-o ordonanță de urgență apărută în ultima zi din 2020. Schimbarea a fost făcută pentru a reflecta în legislația națională anumite reguli apărute, în luna iulie, în legislația europeană. Totodată, vor apărea modificări și la regulile pentru instalarea și utilizarea tahografelor. Citește articolul
Inspecția Muncii a desfășurat, timp de o săptămână, o campanie națională de control în domeniul transporturilor rutiere, ce a vizat, în principal, relațiile de muncă dintre angajatori și șoferii profesioniști ai acestora. Printre altele, inspectorii au găsit probleme legate de munca nedeclarată și de evidența orelor de muncă. Citește articolul
Guvernul României contestă la Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) o serie de prevederi cuprinse în pachetul legislativ cu noi reguli pentru transportatorii rutieri și cere anularea acestora. Printre aspectele considerate a fi în dezavantajul firmelor de la noi se numără regulile noi privind repausul șoferilor și aspectele ce țin de detașări. Citește articolul
Firmele active în domeniul transportului rutier de marfă și de persoane trebuie să îndeplinească anumite condiții, pentru a-și desfășura activitatea legal. În esență, firmele trebuie să se asigure că au un sediu stabil și real pe teritoriul unui stat al Uniunii Europene, că au o bună reputație, că au o capacitate financiară adecvată și că sunt conduse de (și angajează persoane) cu competență profesională specifică domeniului. Din 2022, anumite chestiuni de detaliu, de aici, se vor schimba, după ce Regulamentul Uniunii Europene (UE) nr. 1055/2020 va produce efecte. Citește articolul