Prestatorii de servicii ar putea fi obligați să preia apelurile clienților în cel mult cinci minute de la inițierea acestora, riscând altfel amenzi de la 50.000 la 100.000 lei, potrivit unei propuneri legislative ce a primit azi votul favorabil al senatorilor. Citește articolul
O campanie de informare a comercianților de produse și prestatorilor de servicii despre obligația de a accepta plățile cu cardul bancar a fost demarată marți de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Astfel, autoritățile vor să informeze contribuabilii despre această obligație înainte de a începe verificările „pe teren”. Citește articolul
Din 2025, regimul de scutire de TVA pentru întreprinderi mici o să se schimbe radical în toate statele membre ale UE, context în care Ministerul Finanțelor (MF) pregătește o achiziție publică pentru un sistem special cu care să gestioneze extinderea regimului. Pe scurt, ideea este că firmele din România vor putea să acceseze regimul de scutire de TVA în alte state din UE, iar cele străine vor putea să-l acceseze în România. Citește articolul
Comerțul online de produse a început să crească simțitor odată cu pandemia de coronavirus, tot mai mulți comercianți online persoane fizice și juridice devenind activi în România. În acest context, autoritățile de la noi au început să facă demersuri pentru a-i depista pe cei care nu-și declară integral sau parțial veniturile. Cum? Prin introducerea de declarații obligatorii pentru anumiți intermediari din domeniul comerțului online, astfel încât evazioniștii să poată fi identificați mai ușor. Citește articolul
Activitatea vânzătorilor persoane fizice și juridice intermediată de platformele digitale, precum marketplace-urile, va fi monitorizată din 2023 de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Vorbim despre raportarea DAC7, pe care o vor face anual companiile care dețin platformele digitale prin care se intermediază vânzările de bunuri și prestările de servicii, aceasta urmând să cuprindă informații complexe despre cei vizați. Citește articolul
Activitatea persoanelor care își vând serviciile prin intermediul platformelor digitale (site-uri sau aplicații mobile) urmează să fie raportată anual către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), conform unei ordonanțe recente. Practic, raportarea o vor face firmele care se ocupă de intermedierea între prestatorii de servicii (de exemplu, meșteri, bone sau menajere) și clienții lor, scopul fiind ca ANAF să identifice mai ușor evazioniștii. Citește articolul
Noua obligație de raportare la Fisc a activității derulate de persoanele fizice și juridice prin platformele online vizează atât marketplace-urile, cât și alte tipuri de platforme, avertizează specialiștii. Citește articolul
Informații ample despre activitatea companiilor și persoanelor fizice care fac vânzări sau închirieri prin marketplace-uri trebuie să ajungă anual la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), conform unei ordonanțe oficializate marți de Guvern. Raportarea este făcută de către cei care gestionează asemenea marketplace-uri, vizate fiind atât vânzările de bunuri și prestările de servicii, cât și închirierile de bunuri. În acest fel, Guvernul a transpus la noi directiva europeană supranumită DAC7. Citește articolul
Memoriile fiscale ale caselor de marcat pot să păstreze date timp de doar cinci ani, iar memoriile înlocuite pot fi arhivate tot atâta timp, conform unui act normativ aplicabil de duminică. Concret, asta înseamnă o înjumătățire a perioadelor actuale prevăzute de legislație. Citește articolul
Începând din 2023, în cadrul controalelor Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) se pot verifica inclusiv obligațiile comercianților ce țin de plățile cu cardul bancar, așa cum reiese dintr-o lege nouă. Citește articolul