Activitatea persoanelor care își vând serviciile prin intermediul platformelor digitale (site-uri sau aplicații mobile) urmează să fie raportată anual către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), conform unei ordonanțe recente. Practic, raportarea o vor face firmele care se ocupă de intermedierea între prestatorii de servicii (de exemplu, meșteri, bone sau menajere) și clienții lor, scopul fiind ca ANAF să identifice mai ușor evazioniștii. Citește articolul
Noua obligație de raportare la Fisc a activității derulate de persoanele fizice și juridice prin platformele online vizează atât marketplace-urile, cât și alte tipuri de platforme, avertizează specialiștii. Citește articolul
Informații ample despre activitatea companiilor și persoanelor fizice care fac vânzări sau închirieri prin marketplace-uri trebuie să ajungă anual la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), conform unei ordonanțe oficializate marți de Guvern. Raportarea este făcută de către cei care gestionează asemenea marketplace-uri, vizate fiind atât vânzările de bunuri și prestările de servicii, cât și închirierile de bunuri. În acest fel, Guvernul a transpus la noi directiva europeană supranumită DAC7. Citește articolul
Memoriile fiscale ale caselor de marcat pot să păstreze date timp de doar cinci ani, iar memoriile înlocuite pot fi arhivate tot atâta timp, conform unui act normativ aplicabil de duminică. Concret, asta înseamnă o înjumătățire a perioadelor actuale prevăzute de legislație. Citește articolul
Începând din 2023, în cadrul controalelor Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) se pot verifica inclusiv obligațiile comercianților ce țin de plățile cu cardul bancar, așa cum reiese dintr-o lege nouă. Citește articolul
Obligația comercianților de produse și a prestatorilor de servicii de a accepta plata cu cardul se aplică în funcție de încasările în numerar realizate în cursul anului, nu în funcție de cifra de afaceri, prevede o lege recent publicată în Monitorul Oficial. Totodată, pragul de care este legată obligația este stabilit direct în lei. Noile reguli se aplică din 1 ianuarie 2023. Citește articolul
Regimul de scutire de TVA, ce este gândit special pentru întreprinderile mici, urmează să devină accesibil, din ianuarie 2025, pentru mai multe companii, conform unei directive europene care trebuie transpusă în Codul fiscal. În esență, regimul special va putea fi aplicat nu doar de firmele stabilite în România, ci și de firmele străine (adică din alte state din UE) care activează în România. De asemenea, firmele stabilite în România vor putea aplica regimul de scutire și în alte state din UE. Citește articolul
De la 1 ianuarie 2023, mai mulți comercianți și prestatori vor trebui să accepte plata cu cardul, însă obligația este valabilă chiar dacă clienții unei firme preferă să achite cu numerar? Iată ce răspunde un specialist: Citește articolul
Din ordonanța privind comercializarea produselor și serviciilor de piață ar urma să dispară numeroase formalități impuse acum antreprenorilor și al căror efect este anticoncurențial și contrar intereseor consumatorilor, conform unei recente propuneri legislative. Concret, vorbim de cerințe precum absolvirea unui curs pentru a desfășura activități de comerț, de interdicția vânzărilor în pierdere, de birocrația impusă la vânzările de soldare sau de lichidare, cele cu preț redus și altele asemenea. Citește articolul
Situația creată de conflictul din Ucraina a generat o creștere a numărului de militari ai forțelor armate ale Statelor Unite ale Americii (SUA), respectiv ai Alianței Nord-Atlantice (NATO) în România. Sub aspect comercial, această situație se reflectă prin intensificarea colaborării acestora cu societățile românești, cu scopul asigurării aprovizionării cu produsele și serviciile necesare. Cu toate acestea, puțini comercianți cunosc facilitățile fiscale de care pot beneficia în cazul în care colaborează cu forțele militare ale SUA. Citește articolul