Sistemul e-Transport urmează să devină operațional opțional în curând, motiv pentru care Ministerul Finanțelor a publicat azi specificațiile tehnice de care vor avea nevoie firmele ce vor raporta transporturile de bunuri riscante. Citește articolul
e-Transport urmează să fie operaționalizat după ce Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) va aproba și oficializa ordinul cu normele de aplicare ale sistemului, au precizat reprezentanții instituției pentru avocatnet.ro, lucru care ar putea fi făcut chiar în această lună. În primă fază, e-Transport va fi opțional, dar se va trece la obligativitate de la 1 iulie 2022. Citește articolul
Lista produselor riscante ce vor trebui declarate în e-Transport a fost publicată aseară în Monitorul Oficial. Conform ordinului oficializat de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), lista produselor care vor trebui declarate atunci când sunt transportate pe căile rutiere din România se suprapune doar parțial cu lista stabilită pentru e-Factura (relația B2B). Citește articolul
Importatorii și exportatorii sunt vizați direct de noul sistem național privind monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri cu risc fiscal ridicat, ce ar urma să devină obligatoriu de la 1 iulie 2022. Recent, Guvernul a stabilit că Ro e-Transport va monitoriza și transportul bunurilor cu risc ridicat provenite din achiziții intracomunitare, al bunurilor care fac obiectul livrărilor intracomunitare, precum și transportul bunurilor provenite din import sau al celor care fac obiectul exportului. Cu alte cuvinte, statul va putea monitoriza, odată ce platforma va fi gata, nu doar transportul achizițiilor locale cu risc ridicat, ci toate transporturile de bunuri riscante fiscal, chiar și al acelora care doar tranzitează România. Scopul declarat - creșterea gradului de colectare a impozitelor și taxelor datorate bugetului de stat, precum și prevenirea și combaterea comerțului ilicit de bunuri. Citește articolul
Sistemul e-Transport, prin care autoritățile vor monitoriza bunurile riscante din punct de vedere fiscal ce sunt transportate pe căile rutiere, va deveni operațional opțional în curând și apoi obligatoriu de la 1 iulie 2022. În acest moment, însă, este neclar dacă sistemul vizează exclusiv relația B2B sau dacă va viza inclusiv relația B2C, de exemplu. Citește articolul
Legislația rutieră din România urmează să fie modificată, după cum apare într-un proiect de lege pus azi în dezbatere la Ministerul Afacerilor Interne (MAI), pentru a introduce reglementări privind condițiile în care se poate face testarea pe drumurile publice a mașinilor prevăzute cu sistem de conducere automatizată. Practic, acum se fac primii pași în direcția reglementării circulației mașinilor automatizate sau chiar autonome. Citește articolul
În curând, autoritățile vor monitoriza transporturile rutiere de bunuri cu risc fiscal ridicat prin sistemul e-Transport. Iar o precizare importată în acest context este că vor fi vizați toți operatorii economici, nu doar firmele. Asta înseamnă inclusiv PFA-uri, întreprinderi individuale (II) sau întreprinderi familiale (IF). Citește articolul
Radarul mărfurilor, așa cum este numit sistemul e-Transport, va acoperi nu doar bunurile riscante transportate în interiorul țării și cele care vin în România sau pleacă din România, ci și bunurile riscante care doar tranzitează țara noastră. În această situație, declararea bunurilor în sistem o face depozitarul. Citește articolul
Odată ce un transport de bunuri riscante este început (vehiculul de transport se pune efectiv în mișcare în România sau acesta ajunge în vamă pentru a intra în țară), este interzisă modificarea datelor înregistrate în sistemul e-Transport. Nerespectarea interdicției poate aduce amenzi drastice, începând din iulie 2022, acestea aplicându-se, de fapt, și în eventualitatea în care la un control se dovedește că există o diferență între cantitatea de bunuri riscante declarate și cele transportate efectiv. Citește articolul
Transportul rutier de bunuri riscante din punct de vedere fiscal urmează să fie monitorizat în curând de autorități, conform unei ordonanțe apărute recent. Practic, orice transport de acest fel trebuie declarat în sistemul e-Transport, începând din iulie 2022, pentru a obține un cod special cu valabilitate limitată, care poate fi verificat în vămi sau în trafic de către inspectorii de stat. e-Transport este opțional în primă fază. Citește articolul