În condițiile în care autoritățile au ajustat, pe finalul anului trecut, regimul legal al e-Transport, specialiștii atrag atenția că sistemul are probleme în continuare. Sistemul este obligatoriu de mai multe luni, însă neraportarea transporturilor de bunuri riscante poate fi sancționată abia din ianuarie 2023. Citește articolul
Lovirea sau deteriorarea pasajelor existente pe drumurile publice din țara noastră, acțiuni apărute în urma nerespectării gabaritului de liberă trecere, poate aduce șoferilor cele mai mari amenzi ce se pot aplica, pentru nerespectarea Codului rutier, în cazul persoanelor fizice. Mai exact, amenzile riscate în aceste cazuri de șoferi pot ajunge până la 2.900 de lei. Aceleași sancțiuni se aplică și în cazul lovirii porților de gabarit existente la trecerea șinelor de tren. Citește articolul
Două reguli noi referitoare la transportul rutier al deșeurilor se vor aplica, cel puțin teoretic, din 12 ianuarie 2023, iar persoanele fizice și juridice care nu se conformează vor risca amenzi de până la 60.000 de lei. Citește articolul
Dincolo de proiectele de digitalizare anunțate de mai multă vreme de autorități, anul trecut a adus în prim-plan și un proiect apărut mai de curând pe agendă: sistemul e-Transport, prin care se raportează transporturile rutiere de bunuri riscante. După o perioadă scurtă de testare, s-a trecut direct la obligativitate, cu toate că mediul de afaceri a atras atenția că sistemul n-a fost gândit tocmai bine - ceea ce a dus recent la apariția mai multor ajustări semnificative la legislația primară și secundară. Din moment ce perioada „de acomodare” s-a încheiat, operatorii economici care nu se conformează riscă să fie amendați, de la 1 ianuarie 2023, cu sume de până la 100.000 de lei. Citește articolul
Noi tipuri de transporturi de bunuri riscante au fost scutite de la obligația de raportare în sistemul e-Transport, conform unui ordin oficializat joi de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Deși a fost stabilită abia acum câteva luni, procedura inițială de folosire a sistemului e-Transport a fost înlocuită joi cu una complet nouă. Cu toate că majoritatea prevederilor au fost păstrate mai departe, există și unele schimbări importante pe care trebuie să le aibă în vedere companiile care vând sau cumpără bunuri riscante transportate pe căile rutiere. Citește articolul
Militarii sau polițiștii, printre alții, care s-au mutat, în interes de serviciu, sau sunt detașați într-o altă localitate decât cea de domiciliu vor primi pentru transport o sumă forfetară, calculată în funcție de distanța dintre cele două localități, potrivit unui HG oficializat în octombrie. Din acel moment, reglementarea drepturilor de transport pentru personalul militar se regăsește într-un singur act normativ, deoarece anterior erau cinci astfel de acte ce reglementau domeniul. Pentru ca regulile stabilite în octombrie să se poată aplica, instituțiile de apărare, ordine publică și securitate națională trebuie să emită norme metodologice. În acest sens, astăzi a fost oficializat un ordin ce conține normele pentru aplicarea noilor reguli pentru plata transportului în cazul angajaților Ministerului Afacerilor Interne (MAI). Citește articolul
În cazul anumitor operațiuni, codul special care se alocă unui transport de bunuri riscante prin sistemul e-Transport (codul UIT) poate avea, mai nou, o valabilitate triplă, conform unei ordonanțe oficializate recent. Citește articolul
Recent a apărut o excepție de la regula ce interzicea anterior modificarea datelor raportate în e-Transport după ce vehiculul care transportă bunuri riscante se pune în mișcare. Măsura e prinsă într-o ordonanță oficializată recent de autorități. Citește articolul
Pentru a evita blocarea activității comercianților atunci când sistemul e-Transport are probleme de funcționare, autoritățile au introdus recent o procedură specială prin care declararea transporturilor de bunuri riscante se face ulterior, chiar dacă vehiculele au și ajuns la destinație. Atenție, însă, pentru că firmele care ratează termenul special de raportare vor risca amenzi de până la 100.000 de lei. Citește articolul