Lista produselor riscante ce vor trebui declarate în e-Transport a fost publicată aseară în Monitorul Oficial. Conform ordinului oficializat de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), lista produselor care vor trebui declarate atunci când sunt transportate pe căile rutiere din România se suprapune doar parțial cu lista stabilită pentru e-Factura (relația B2B). Citește articolul
Importatorii și exportatorii sunt vizați direct de noul sistem național privind monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri cu risc fiscal ridicat, ce ar urma să devină obligatoriu de la 1 iulie 2022. Recent, Guvernul a stabilit că Ro e-Transport va monitoriza și transportul bunurilor cu risc ridicat provenite din achiziții intracomunitare, al bunurilor care fac obiectul livrărilor intracomunitare, precum și transportul bunurilor provenite din import sau al celor care fac obiectul exportului. Cu alte cuvinte, statul va putea monitoriza, odată ce platforma va fi gata, nu doar transportul achizițiilor locale cu risc ridicat, ci toate transporturile de bunuri riscante fiscal, chiar și al acelora care doar tranzitează România. Scopul declarat - creșterea gradului de colectare a impozitelor și taxelor datorate bugetului de stat, precum și prevenirea și combaterea comerțului ilicit de bunuri. Citește articolul
Sistemul e-Transport, prin care autoritățile vor monitoriza bunurile riscante din punct de vedere fiscal ce sunt transportate pe căile rutiere, va deveni operațional opțional în curând și apoi obligatoriu de la 1 iulie 2022. În acest moment, însă, este neclar dacă sistemul vizează exclusiv relația B2B sau dacă va viza inclusiv relația B2C, de exemplu. Citește articolul
În curând, autoritățile vor monitoriza transporturile rutiere de bunuri cu risc fiscal ridicat prin sistemul e-Transport. Iar o precizare importată în acest context este că vor fi vizați toți operatorii economici, nu doar firmele. Asta înseamnă inclusiv PFA-uri, întreprinderi individuale (II) sau întreprinderi familiale (IF). Citește articolul
Radarul mărfurilor, așa cum este numit sistemul e-Transport, va acoperi nu doar bunurile riscante transportate în interiorul țării și cele care vin în România sau pleacă din România, ci și bunurile riscante care doar tranzitează țara noastră. În această situație, declararea bunurilor în sistem o face depozitarul. Citește articolul
Odată ce un transport de bunuri riscante este început (vehiculul de transport se pune efectiv în mișcare în România sau acesta ajunge în vamă pentru a intra în țară), este interzisă modificarea datelor înregistrate în sistemul e-Transport. Nerespectarea interdicției poate aduce amenzi drastice, începând din iulie 2022, acestea aplicându-se, de fapt, și în eventualitatea în care la un control se dovedește că există o diferență între cantitatea de bunuri riscante declarate și cele transportate efectiv. Citește articolul
Sistemul e-Transport (sau „Radarul mărfurilor”, cum mai este numit) urmează să devină operațional opțional în curând, pentru bunurile riscante transportate pe căile rutiere, și apoi obligatoriu de la 1 iulie 2022, conform unei ordonanțe oficializate aseară. În caz contrar, companiile vor risca amenzi de până la 100.000 de lei. Totuși, momentan este nevoie și de norme de implementare. Citește articolul
Așa cum redacția noastră a anunțat încă de acum o lună, în curând încep controalele comune ale inspectorilor din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) și Inspecției Muncii (IM) pentru combaterea muncii subdeclarate și nedeclarate. Operațiunea de verificări, care se numește „Cronos”, va demara în primă fază la firme din contrucții și HoReCa, dar și la saloane de înfrumusețare sau service-uri auto, a anunțat azi Fiscul. Citește articolul
Anul 2020 a adus multe modificări relevante atât pentru transportatorii rutieri transfrontalieri de mărfuri, cât și pentru transportul rutier de persoane. Deși suntem deja în 2022, vorbim încă de relevanța noutăților din 2020 din mai multe motive, unul fiind și acela că legislația la nivel european în materia transporturilor rutiere transfrontaliere s-a tot completat de atunci, iar ultimul „val” de modificări legislative a venit chiar în februarie anul acesta. Citește articolul
Sistemul e-Transport, prin care Fiscul va urmări transporturile de bunuri pe teritoriul României, se află momentan în lucru la nivelul autorităților, iar implementarea sa se va face numai după consultarea mediului de afaceri. În același timp, autoritățile vor ca trecerea la folosirea generalizată a sistemului e-Factura, în relația business to business (B2B), să înceapă la 1 ianuarie 2023. Citește articolul