avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 540 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Avalanșă de modificări în Codul muncii - analize și detalieri. Tot ce trebuie să știe angajatorii pentru conformare la noua legislație. Rezervă loc și participă → 

Acasă Subiect: sediu social
Subiect: sediu social
ACCES PREMIUM

Firmele scapă de o formalitate la înmatriculare și la schimbarea sediului social

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
4 Noiembrie 2020 | 0 | 3179 | Timp de citire: 1 min.

Firmele au mai scăpat de o obligație impusă la înmatriculare și la schimbarea sediului social și nu mai trebuie să ducă, din 5 noiembrie, la Fisc, documentul privitor la dreptul de folosință asupra sediului social. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Au fost oficializate mai multe măsuri pentru simplificarea activității firmelor

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
3 Iulie 2020 | 3 | 23702 | Timp de citire: 2 min.

După ce a trecut de două ori prin Parlament și a fost analizată de Curtea Constituțională, legea care prevede unele măsuri pentru simplificarea activității firmelor din România a fost publicată joi în Monitorul Oficial. Astfel, modificările se vor aplica începând de duminică. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Activitatea parlamentară: Reduceri la plata impozitelor și alte proiecte importante au fost adoptate astăzi de deputați

Andreea Tutulan în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
23 Aprilie 2020 | 0 | 2401 | Timp de citire: 3 min.

Mai multe proiecte care au trecut de votul senatorilor au fost adoptate astăzi și de deputați, ceea ce înseamnă că, pentru a se aplica, vor mai avea nevoie de semnătura președintelui și de publicarea în Monitorul Oficial. Vorbim despre reduceri la plata impozitelor, suspendarea plății ratelor, amânarea alegerilor locale și alte măsuri legislative importante.  Citește articolul

ACCES GRATUIT

Vrei să-ți faci firmă în 2019? Iată un ghid complet pentru înființarea unei companii

CIEL Romania în Ghidul antreprenorului
21 Mai 2019 | 1 | 9730 | Timp de citire: 5 min.

Te afli în punctul în care ai măsurat plusurile și minusurile înființării unei firme, ai dezbătut subiectul și ai hotărât să devii propriul tău șef? Felicitări! Înseamnă că ai nevoie de un ghid care să îți dezvăluie clar și concis pașii înființării unei firme, iar noi, cei de la CIEL România, ți l-am pregătit. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Conținut sponsorizat

Înființarea unei societăți în 2018: pașii de urmat și noutățile legislative din acest an

JURISTO în Aspecte juridice
13 Martie 2018 | 0 | 8531 | Timp de citire: 3 min.

Înființarea unei societăți comerciale în 2018 a devenit extrem de facilă, din punct de vedere legal. Acest lucru justifică și creșterea exponențială a numărului de firme înregistrate în România. Conform datelor publicate de Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), peste 9800 de entități juridice au fost înregistrate în prima lună a acestui an în România. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce trebuie să faci dacă vrei să schimbi sediul social al firmei tale?

Eduard Popescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
12 Octombrie 2016 | 2 | 61087 | Timp de citire: 5 min.

Schimbarea sediului social al unei societăţi, în acelaşi judeţ sau în altul, reprezintă una dintre menţiunile des întâlnite pe parcursul existenţei unei firme. De altfel, o astfel de procedură se desfăşoară la Registrul Comerţului şi presupune parcurgerea anumitor paşi, pe care îi vom prezenta în cele ce urmează.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cele mai uzuale schimbări pe care firmele trebuie să le anunţe la ONRC şi actele necesare

Eduard Popescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
5 Mai 2016 | 4 | 14310 | Timp de citire: 8 min.

Pe parcursul activităţii şi existenţei unei societăţi, în actul constitutiv al acesteia pot interveni numeroase schimbări, iar toate modificările trebuie consemnate la Registrul Comerţului. Printre cele mai frecvente menţiuni pe care le fac firmele se numără modificarea obiectului de activitate, prelungirea valabilităţii sediului social, prelungirea duratei de funcţionare a companiilor sau majorarea capitalului social al entităţilor.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Firma îţi poate fi declarată inactivă dacă îţi expiră sediul social. Cum previi această situaţie?

Andra Stana în Aspecte juridice
22 Aprilie 2016 | 2 | 20865 | Timp de citire: 6 min.

Codul de procedură fiscală stabilește mai multe cazuri în care un contribuabil este declarat inactiv, printre care se numără și funcționarea firmei într-un sediu social expirat. Concret, persoanele juridice aflate în această situație nu mai au dreptul să își deducă cheltuielile și TVA-ul aferent achizițiilor efectuate și, în plus, inactivitatea fiscală este înscrisă în cazierul fiscal. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum declari că nu desfăşori activitate la sediul social pentru a plăti un impozit mai mic pe locuinţă?

Eduard Popescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
8 Martie 2016 | 19 | 81573 | Timp de citire: 5 min.

Noul sistem de impozitare a locuinţelor, reglementat de Codul fiscal, obligă proprietarii de imobile care desfăşoară şi activitate economică să plătească un impozit majorat semnificativ faţă de anii trecuţi. Totuşi, în cazul în care contribuabilul nu desfăşoară activitatea la sediul social, acesta va plăti un impozit normal, ca pentru clădiri rezidenţiale, potrivit legislaţiei în vigoare. În aceste condiţii, explicăm astăzi cum puteţi declara că nu mai desfăşurati niciun fel de activitate în apartamentul sau casa în care locuiţi şi aveţi înregistrat şi un sediu social, astfel încât să evitaţi plata unui impozit mărit considerabil.  Citește articolul

ACCES PREMIUM
Corelare legislativă

Procedura de obținere a certificatului de sediu social, modificată ca documentul să poată fi emis gratuit

Andra Stana în Contabil și fiscal
12 Noiembrie 2015 | 0 | 4254 | Timp de citire: 2 min.

Fiscul va modifica Ordinul ANAF nr. 492/2012, care reglementează procedura de obținere a unui certificat de sediu social, astfel încât să elimine prevederea prin care se stabilește că, pentru eliberarea documentului, este necesar un timbru fiscal de 4 lei. Măsura este necesară pentru că, de aproape patru luni, certificatele fiscale, adeverințele si toate celelalte documente emise de Fisc sunt emise obligatoriu fără plata taxelor extrajudiciare de timbru. Citește articolul