avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1147 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Act normativ: LEGE nr 196 / 2018

Act normativ: LEGE nr 196 / 2018

ACCES PREMIUM
Clarificare ANAF

Asociațiile de proprietari nu trebuie să emită facturi către proprietari și nici să le transmită în e-Factura. Sistemul e obligatoriu dacă se derulează activități economice

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
21 Martie 2024 | 10 | 23160 | Timp de citire: 2 min.

În contextul în care folosirea e-Factura a devenit obligatorie, de la 1 ianuarie 2024, în relația business to business, reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) au clarificat recent în ce situații trebuie să folosească sistemul asociațiile de proprietari. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Revista presei

Termoenergetica Bucureşti începe luni încărcarea cu apă şi probele de presiune la instalaţiile interioare

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
15 Septembrie 2023 | 1090 | Timp de citire: 4 min.

Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Propunere legislativă

UPDATE Modificările la modul de calcul al cheltuielilor la bloc, propuse pentru respingere

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
4 Mai 2023 | 10 | 12949 | Timp de citire: 1 min.

Plata pentru întreținerea liftului să fie calculată în funcție de numărul de persoane dintr-un apartament, nu după suprafața acestuia, cum se procedează în prezent, apare într-un proiect legislativ ce va ajunge la ultimul vot din Parlament, cel de la Camera Deputaților, având propunere de respingere. Citește articolul

ACCES GRATUIT

La vânzarea unui apartament, fondul de rulment se restituie la valoarea de la acel moment și nu se pot recupera toate sumele plătite de-a lungul anilor

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
10 Aprilie 2023 | 1 | 9358 | Timp de citire: 2 min.

După cum stabilește legea din domeniu, vânzătorul unui apartament poate recupera banii din fondul de rulment, ce este obligatoriu pentru asociațiile de bloc, banii strânși acolo fiind folosiți pentru acoperirea plăților curente. Sumele ce pot fi recuperate sunt cele înscrise în tabelul administrației la momentul vânzării apartamentului, nu toate sumele plătite de-a lungul timpului. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Proiect: Finanțări garantate de stat pentru izolarea caselor sau instalarea de sisteme de producere a energiei verzi

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
25 Decembrie 2022 | 2 | 2526 | Timp de citire: 2 min.

Cei interesați vor putea obține finanțări garantate de stat de până la 10.000 de euro pentru creșterea eficienței energetice a locuințelor, altele decât cele situate în blocuri, și producerea de energie din surse regenerabile, potrivit unui proiect legislativ înregistrat miercuri la Senat pentru dezbatere. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ai încheiat un contract de închiriere a locuinței. Ce trebuie să faci mai departe

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
14 August 2022 | 9125 | Timp de citire: 3 min.

Odată încheiat contractul prin care se închiriază o locuință pe o perioadă mai lungă de timp, locatorul trebuie să se preocupe, în mare, de două chestiuni, ambele având legătură cu organele fiscale. În plus, conform Legii asociațiilor de proprietari, trebuie să anunțe chiriașul său asociației. Iată ce ar trebui să știi dacă închei un astfel de contract în următoarea perioadă: Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum se pot atesta acum administratorii de bloc, după ce obținerea certificatului de calificare profesională a devenit obligatorie

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
12 August 2022 | 3 | 8447 | Timp de citire: 2 min.

Din acest an, pentru a putea fi atestați ca atare, cei ce vor să fie administratori de bloc trebuie să dețină, pe lângă cazierul judiciar și cel fiscal, și un certificat de calificare profesională, potrivit actualei legi a asociațiilor de proprietari. Pentru a putea obține un certificat de calificare profesională în domeniu, cei interesați să devină administratori de bloc trebuie să urmeze un curs în acest sens, organizat, de principiu, de o firmă ce are ca obiect de activitate formarea profesională a adulților. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Administrator de bloc salariat sau PFA: Care sunt diferențele de regim fiscal

avocatnet.ro în Relații de muncă & Asigurări sociale
13 Iunie 2022 | 3 | 17294 | Timp de citire: 2 min.

Asociațiile de proprietari pot să aibă administratori și fără să le încheie contracte de muncă - cu contracte de prestări servicii, potrivit actualei legi a asociațiilor (pe vechea reglementare nu se accepta decât contractul de muncă). Un administrator persoană fizică autorizată (PFA) va fi responsabil de propria situație fiscală, completând declarația unică în fiecare an pentru a-și achita dările la stat. În funcție de valoarea totală a veniturilor nesalariale ale administratorului PFA, acesta ar putea chiar să nici nu fie obligat să achite contribuțiile sociale, iar asta îl plasează, în mod cert, în avantaj față de situația în care ar fi angajat de asociație.  Citește articolul

ACCES GRATUIT
Starea de alertă, eliminată

Asociațiile de proprietari: Se pot organiza din nou ședințe de bloc fără restricții

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
10 Martie 2022 | 1 | 4342 | Timp de citire: 2 min.

După eliminarea stării de alertă, restricțiile ce au venit odată cu ea au fost eliminate. Printre altele, au dispărut restricțiile privind organizarea și desfășurarea de mitinguri, demonstrații, procesiuni, spectacole, cursuri de instruire, conferințe sau alte tipuri de întruniri, ceea ce înseamnă că se poate relua și organizarea ședințelor de bloc. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Și asociațiile de proprietari trebuie să folosească SPV de la 1 martie

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Director Editorial, avocatnet.ro
1 Martie 2022 | 1 | 26567 | Timp de citire: 2 min.

Și asociațiile de proprietari, din calitatea de contribuabili cu personalitate juridică, obligați să se înregistreze fiscal la scurt timp după înființare, trebuie să comunice cu Fiscul prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV), de la 1 martie. Întârzierea deschiderii contului în SPV poate însemna pierderea unor beneficii sau comunicarea întârziată a unor declarații din cauză că acestea nu vor mai fi transmise/acceptate și în format fizic, la ghișeu. Citește articolul