Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
În condițiile în care dinamica din piața muncii aduce constant noi provocări angajatorilor care cu greu mai găsesc angajați, cu atât mai mult unii care să rămână în firmă pe termen lung, devine cu atât mai importantă retenția de talent, adică găsirea unor strategii eficiente de a păstra în firmă angajații performanți, care aduc plusvaloare firmei. Este vorba despre acei salariați cu vechime pe statul de plată, care sunt dedicați jobului lor, fac performanță și care, dacă percep experiența de zi cu zi de la locul de muncă ca fiind una pozitivă, ar fi chiar și mai productivi și performanți, iar colaborarea în cadrul echipei ar deveni mai facilă. De la realizarea unui plan de dezvoltare profesională împreună cu aceștia, până la oferirea graduală de diverse beneficii, traininguri și bonusuri de performanță, există, potrivit unui raport publicat anul acesta de Comisia Europeană, o multitudine de astfel de strategii la îndemână pentru orice angajator care vrea să-și păstreze oamenii buni în cadrul echipei. Citește articolul
Relaxarea este definită tot mai des prin liniște și izolare - de aceea au apărut și la noi tot mai multe cabane individuale în care turiștii pot să-și petreacă timpul doar cu familia. Citește articolul
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și activitatea acestora. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații fiscale pe care le au firmele de îndeplinit sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii care începe astăzi. Citește articolul
În situația în care tot mai mulți telesalariați își doresc să lucreze din afara României, ceea ce ar putea avea implicații financiare asupra angajatorului, am vrut să aflăm dacă există vreo posibilitate astfel încât cele două părți să stabilească că doar angajatul este responsabil de obligațiile fiscale în țara în care se mută sau călătorește. Citește articolul
Ca să acorde cadouri în bani sau tichete cadou care să nu fie impozitate sau taxate cu contribuțiile obligatorii, angajatorii le pot oferi salariaților lor de Crăciun (alte sărbători similare, din alte culte religioase) -- fiecăruia, mai exact -- cadouri sau tichete de câte cel mult 150 de lei. Dacă acestea sunt acordate pentru copii, atunci limita e aplicabilă pentru fiecare copil. Citește articolul
În condițiile în care foarte mulți salariați se află, în această perioadă, în șomaj tehnic, ca urmare a efectelor asupra firmelor a restricțiilor impuse de autorități pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2 sau a reducerii activității, am vrut să clarificăm situația acordării stimulentului de inserție pe durata șomajului tehnic. Citește articolul
Simplul fapt că administratorul unei firme care solicită cod de TVA este asociat într-o altă firmă aflată în insolvență nu este de ajuns pentru a refuza înregistrarea în scopuri de TVA, a decis recent Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) într-un caz românesc. Cu alte cuvinte, autoritățile trebuie să și verifice efectiv dacă există un risc de evaziune, nu doar să-și bazeze refuzul pe o regulă din legislație. În prezent, existența unei asocieri cu o firmă în insolvență este considerată, conform legislației, un risc fiscal luat în calcul la acordarea codului de TVA. Citește articolul
Este exagerat ca dreptul de deducere a TVA-ului să fie condiționat de respectarea unor obligații de formă, cum ar fi reînregistrarea în scopuri de TVA, fără a verifica cerințele de fond, a decis recent Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) într-un caz ce vizează România în mod direct. Este vorba de situația unei firme cu cod anulat de TVA căreia i s-a refuzat sistematic reînregistrarea și deducerea taxei pentru că administratorul său era asociat într-o altă firmă aflată în insolvență. Citește articolul
Atunci când își stabilesc venitul net anual din activități independente, persoanele fizice autorizate (PFA) au dreptul să scadă anumite cheltuieli din venitul brut, conform Codului fiscal. În funcție de legea fiscală, PFA-urile trebuie să verifice în ce categorie se încadrează cheltuielile pe care vor să le scadă: deductibile ori nedeductibile. Dar și în cazul cheltuielilor deductibile avem două subcategorii: cele ce se pot deduce integral și cele sunt deductibile doar parțial. Citește articolul
Ministerul Finanțelor (MF) a publicat un set de întrebări frecvente și răspunsuri specifice sistemului e-Factura, pentru a veni în sprijinul contribuabililor, în condițiile în care sistemul a devenit recent funcțional în România. Printre întrebările și răspunsurile amintite se numără modul în care firmele pot solicita autorităților asistență tehnică, linkul de unde se poate înțelege structura fișierului ce trebuie transmis, dar și modalitatea prin care se validează acest fișier, astfel încât să nu existe probleme privind corectitudinea completării lui. Citește articolul