Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Facilitățile fiscale pentru cercetare-dezvoltare sunt oferite de mai multe țări și pot constitui un avantaj competitiv în atragerea de investiții în proiecte ce implică activități de cercetare-dezvoltare și în dezvoltarea accelerată a societăților care întreprind astfel de activități. Citește articolul
Companiile obligate să transmită, prin declarația 406, fișierul standard de control fiscal (SAF-T) vor beneficia de o perioadă de grație pentru primele raportări, conform ordinului prin care Fiscul a stabilit normele procedurale în domeniu. În acest fel, cei care depun formularul cu întârziere nu vor risca să fie amendați cu până la 5.000 de lei. Citește articolul
Integrarea persoanelor cu dizabilități pe piața muncii reprezintă un proces esențial pentru dezvoltarea profesională și perfecționarea abilităților și calificărilor acestei categorii sociale, dar și pentru garantarea egalității de șanse, sporirea incluziunii sociale și asigurarea unui trai decent pe termen lung. În legislația din România există prevederi speciale privind angajarea persoanelor cu handicap, dar și o obligație pentru firmele și instituțiile cu mai mulți angajați de a avea în schema de personal și astfel de lucrători, cu dizabilități, trebuind altfel să plătească o contribuție specială. Din 2019, firmele au putut inclusiv să ceară un mic ajutor financiar de la stat pentru angajații cu dizabilități. Citește articolul
Cei care obțin venituri din dividende de peste 12 salarii minime brute pe an, indiferent că primesc în mai multe tranșe de împărțire a profitului sau nu, trebuie să-și pună problema declarației unice - când trebuie depusă și ce trebuie plătit. Din fericire pentru cei care obțin (doar) astfel de venituri, nu se datorează pentru ele decât contribuție la sănătate (CASS), impozitul fiind reținut la sursă, iar pentru pensii nu e obligatoriu nimic de plată. Citește articolul
Începând cu data de 2 februarie 2022, mai multe declarații de înregistrare fiscală vor fi modificate pentru a include noi informații ce vor fi preluate din anumite formulare care astfel vor dispărea, potrivit unui ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) publicat recent în Monitorul Oficial. Printre declarațiile pe care ANAF le va modifica se numără declarația de înregistrare fiscală pentru persoanele juridice, asocieri şi alte entităţi fără personalitate juridică, declarația de înregistrare fiscală pentru persoanele juridice străine care au locul de exercitare a conducerii efective în România, dar și declarația pentru înregistrarea sau modificarea în mediul electronic a mențiunilor ulterioare înregistrării fiscale, precum și pentru radierea înregistrării fiscale. Citește articolul
Cei care sunt luați în întreținere de o persoană asigurată la sănătate - adică soțul/soția/părintele fără venituri - pot beneficia de asigurare atâta timp cât respectiva persoană este asigurată în sistem. Esențialul acestui mecanism de coasigurare, dincolo de relația dintre coasigurat și asigurat, este că cel dintâi nu are deloc venituri proprii. Citește articolul
Alături de organizațiile nonguvernamentale (ONG) sau biserici, și întreprinderile sociale de inserție vor putea beneficia de redirecționarea a cel mult 3,5% din impozitul pe venit datorat statului de contribuabili, după cum apare într-un proiect legislativ aflat în dezbaterea senatorilor. Potrivit legii, întreprinderile sociale de inserție sunt entități ce au o parte dintre angajați aparținând unor grupuri vulnerabile și care sunt implicate în inserția în câmpul muncii a persoanelor defavorizate. Citește articolul
Persoanele fizice autorizate (PFA) care desfășoară activități economice în mod independent, persoanele fizice care exercită profesii liberale, asocierile și alte entități fără personalitate juridică și persoanele fizice trebuie să prezinte, la momentul solicitării a diverse documente precum cazierul fiscal, certificatul de atestare fiscală, certificatul de stabilire a rezidenței fiscale, ori la momentul înregistrării în scopuri de TVA, o serie de acte care trebuie completate, depuse sau prezentate autorităților, potrivit unui ghid publicat astăzi de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Vă prezentăm, în continuare, care este documentația aferentă principalelor documente de interes pentru PFA-uri și pentru celelalte categorii de contribuabili amintite mai sus, în conformitate cu ultimele actualizări intervenite în anul 2021. Citește articolul
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), inspectoratele teritoriale de muncă și alte autorități ale statului pot verifica activitatea comercianților, în perioada promoțiilor de Black Friday, pentru a vedea dacă firmele respectă legislația. De la verificarea respectării obligațiilor față de consumator la supravegherea felului cum sunt respectate obligațiile de muncă, iată ce trebuie să știe firmele. Citește articolul
Începând din ianuarie 2024, Fiscul va căpăta acces, printr-un sistem european aflat acum în pregătire, la informațiile despre plățile online făcute din alte state UE către companiile din România. Măsura este prinsă într-o directivă ce trebuie implementată de țara noastră pentru a eficientiza controalele fiscale pentru depistarea fraudelor de TVA în comerțul online. Citește articolul