Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Pentru anul 2022, salariul minim brut a fost stabilit la nivelul de 2.550 lei, potrivit Hotărârii de Guvern nr. 1.071/2021, publicată pe 5 octombrie în Monitorul Oficial. Valoarea este cu 250 lei mai mare decât valoarea stabilită pentru 2021, respectiv 2.300 lei. Cu această ocazie, redacția noastră pune la dispoziție un calculator valabil pentru noul cuantum. Citește articolul
Deși, de la 31 martie 2022, activitatea de soluționare a contestațiilor fiscale ar urma să se mute de la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) la Ministerul Finanțelor (MF), până atunci, structurile din cadrul ANAF se ocupă de contestațiile fiscale, potrivit legislației în vigoare. Astfel, pentru a preîntâmpina soluții diferite din partea organelor fiscale, contribuabilii trebuie să țină cont că e important să menționeze concret ceea ce contestă, potrivit reprezentanților Direcţiei Generale de Soluţionare a Contestaţiilor din cadrul ANAF. Mai exact, dacă se are în vedere cuantumul dobânzii, de exemplu, acest lucru trebuie specificat în mod clar, nefiind suficientă mențiunea conform căreia modul de calcul aplicat inițial nu a fost corect. Citește articolul
Persoanele fizice și juridice care cumpără mașini second hand din Uniunea Europeană sunt cele obligate, mai nou, să se prezinte la Registrul Auto Român (RAR) pentru formalitățile legale necesare, prevede o ordonanță de urgență care se aplică deja. Totodată, Fiscul va afla de la RAR informații despre toate persoanele care fac asemenea achiziții, în încercarea de a preveni fraudele cu TVA. Citește articolul
Atunci când înființezi o societate comercială sau o dezvolți pe cea pe care o deții deja, trebuie să fii la curent cu o multitudine de termeni și aspecte ce țin de contabilitate, pentru a-ți desfășura activitatea în deplină conformitate cu regulile fiscale. O noțiune care îi pune în încurcătură pe mulți antreprenori, dar și pe unii contabili fără experiență, este aceea de mijloace fixe (în limba engleză, „fixed assets”). Acest termen se referă la un anumit tip de bunuri deținute de o companie și care pot fi amortizate în timp. Despre caracteristicile mijloacelor fixe, diferențele față de obiectele de inventar și cum se realizează amortizarea acestora vei afla citind articolul de mai jos. Citește articolul
Companiile se pot aștepta, pe final de 2021 și început de 2022, la controale fiscale care să vizeze, printre altele, deductibilitatea serviciilor și a bunurilor degradate, prețurile de transfer sau abandonarea investițiilor, au opinat specialiștii NNDKP la o conferință de fiscalitate organizată miercuri. Citește articolul
În contextul în care, de la 31 martie 2022, activitatea de soluționare a contestațiilor fiscale se va muta de la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) la Ministerul Finanțelor (MF), acest demers va facilita o abordare unitară a legislației fiscale, dar și un timp mai scurt de soluționare a contestațiilor, potrivit reprezentanților Direcţiei Generale de Soluţionare a Contestaţiilor din cadrul ANAF. Citește articolul
De la 1 ianuarie 2021, comercianții și prestatorii de servicii pot reduce baza de impozitare a TVA-ului atunci când au facturi neîncasate, de la persoanele fizice, de cel puțin 12 luni. Însă, având în vedere acel termen minim de 12 luni, specialiștii atrag atenția că facilitatea devine efectiv disponibilă abia la începutul anului 2022. Citește articolul
Managementul stocurilor reprezintă o activitate complexă din perspectivă operațională și depinde de numeroase aspecte precum specificul activității, gradul de perisabilitate a produselor sau reglementările legale aplicabile modului de comercializare. În plus, agenții economici trebuie să știe care sunt aspectele fiscale de luat în calcul atunci când gestionează stocurile pe care le dețin și ce reguli și restricții se aplică din perspectiva deductibilității cheltuielilor. Nu în ultimul rând, trebuie să țină cont de noutățile aduse de raportarea SAF-T în această zonă. Citește articolul
În condițiile în care cel de-al treilea trimestru al anului 2021 s-a încheiat de câteva zile, firmele care au înregistrat profit în primele trei luni ale anului pot începe demersurile necesare împărțirii dividendelor interimare. Pentru a împărți profitul trimestrial, companiile sunt obligate să întocmească situații financiare interimare. De asemenea, trebuie să țină cont că legislația a fost modificată recent în sensul în care, dacă distribuie dividende interimare în cursul anului 2021, dar nu le plătesc efectiv până la finele anului, firmele au obligația de a achita impozitul aferent, de 5%, până la data de 25 ianuarie a anului următor distribuirii. Citește articolul
Din acest an, cheltuielile din tranzacțiile cu entități din țările considerate necooperante din punct de vedere fiscal (doar anexa 1) sunt nedeductibile la stabilirea impozitului pe profit. Asta în măsura în care tranzacțiile n-au un scop economic. În acest context, e important de știut că lista țărilor necooperante a fost modificată recent pentru a doua oară în 2021. Citește articolul