Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Companiile vor fi obligate să declare în mod public locul unde își realizează profiturile și plătesc impozitul. Măsura a trecut zilele acestea de Consiliul Uniunii Europene și este o concretizare a unei propuneri de directivă ce data din 2016, menită să crească transparența și să determine dacă multinaționalele achită taxele potrivite în fiecare jurisdicție unde își desfășoară activitatea. Și până acum acestea erau obligate să raporteze ce profituri realizează și unde, doar că, excepție făcând cele din SUA, declarațiile lor nu erau publice. Citește articolul
Telemunca poate însemna că avem angajați care lucrează la câteva sute de kilometri distanță de sediul firmei, în țară. Dacă vrem ca, o dată pe lună sau la altă perioadă de timp, telesalariatul să vină la birou pentru a îndeplini anumite sarcini de muncă, ce facem cu cheltuielile de transport? Firma care suportă aceste cheltuieli cum le încadrează? E cazul să includem în contract o clauză specială, dacă e ceva ce se va întâmpla cu periodicitate? Răspunsul la aceste întrebări, în articolul de azi. Citește articolul
În contextul noilor reguli de TVA privind comerțul electronic, la stabilirea plafonului de 10.000 de euro, care este valabil pentru aplicarea cotei de TVA din Romania, se iau în calcul, pentru anul 2021, atât valoarea serviciilor de telecomunicații, de radiodifuziune și de televiziune și cele furnizate pe cale electronică, prestate către persoane neimpozabile în perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2021, cât și valoarea vânzărilor intracomunitare de bunuri la distanță efectuate în perioada 1 iulie – 31 decembrie 2021, potrivit unei circulare publicate recent pe site-ul Ministerului Finanțelor (MF). Citește articolul
Cei care, la sfârșitul anului 2020, dețineau în proprietate mașini, clădiri sau terenuri datorează statului, în 2021, impozit pentru fiecare dintre proprietățile amintite. Aceste impozite locale se pot achita în două tranșe egale, termenele legale fiind 31 martie și 30 septembrie. Astfel, cei care nu au plătit, pentru tot anul, până la primul termen trebuie să achite cea de-a doua tranșă până la cel de-al doilea termen, adică până azi. În caz contrar, riscă majorări de întârziere de 1% pe lună, până la achitarea integrală a impozitelor aferente anului 2021. Citește articolul
Cei care realizează venituri din drepturi de proprietate intelectuală din România au obligaţia, conform legii, să declare veniturile respective şi să plătească impozit pe venit, taxe și contribuţii la stat, potrivit unui ghid publicat vineri de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
În cazul în care distribuie dividende interimare în cursul exercițiului financiar, dar nu le plătesc efectiv până la sfârșitul exercițiului financiar, firmele au obligația de a achita impozitul aferent de 5% până la data de 25 ianuarie a anului următor distribuirii, reiese dintr-o opinie obținută de redacția noastră de la specialiștii Schoenherr și Asociații. Clarificarea vine în contextul modificării recente a regulilor de impozitare a dividendelor. Citește articolul
De câțiva ani, antreprenoriatul a devenit un subiect de mare interes, tot mai mulți oameni fiind curioși cu privire la acest fenomen menit să îți aducă libertate, independență, câștiguri financiare satisfăcătoare și un stil de viață pe placul tău, pliat dorințelor și nevoilor proprii. A fi antreprenor îți aduce o serie de beneficii de necontestat, precum șansa de a îți pune amprenta asupra business-ului creat de tine, prin intermediul creativității și al pasiunii de care dai dovadă atunci când faci ceea ce îți place, posibilitatea de a nu mai răspunde în fața unor șefi riguroși, cu reguli stricte, dar și libertatea de a îți alege domeniul în care îți conturezi viitoare afacere. Citește articolul
Când un salariat semnează un contract individual de muncă (CIM) și declară că la acel angajator are funcția de bază, de acolo va primi tichete de masă, dacă firma respectivă oferă, și asupra respectivului venit se va aplica deducerea personală, dacă salariul este până în 3.600 lei pe lună. Dacă timpul și experiența îi permite, salariatul poate avea și alte CIM-uri, indiferent că sunt cu normă întreagă sau parțială, acest lucru fiind permis de Constituție și de Codul muncii. Citește articolul
Reglementările legate de recuperarea taxei pe valoarea adăugată (TVA) aferentă creanțelor neîncasate au fost modificate, în ultimii ani, în România, în favoarea contribuabililor afectați de problemele financiare ale clienților lor. De la 1 ianuarie 2021 a fost simplificată și procedura de recuperare a TVA pentru facturile emise către persoane fizice și neîncasate timp de un an. Cu toate acestea, procesul rămâne destul de meticulos, neclar pe alocuri, astfel încât puține societăți iau în considerare această oportunitate, deși reprezintă o modalitate de îmbunătățire a fluxului financiar. Citește articolul
Începând cu anul viitor, grupurile de companii vor putea compensa profiturile cu pierderile fiscale înregistrate de diversele societăți din grup și obține, în acest fel, reducerea costurilor fiscale. Dar, pentru a beneficia de această facilitate, societățile interesate trebuie să notifice Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) în avans, termenul-limită fiind sfârșitul lunii octombrie 2021, dacă se intenționează aplicarea de la 1 ianuarie 2022. Înainte însă, grupul trebuie să analizeze cu atenție avantajele și dezavantajele unei astfel de decizii, mai ales în condițiile în care încă există detalii legislative neclare. Citește articolul