Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Impozitul aferent veniturilor obținute din indemnizațiile de pandemie acordate PFA-urilor și altor profesioniști pentru întreruperea sau reducerea activității se stabilește, mai nou, din oficiu, de către autorități, dacă beneficiarii acestora nu l-au declarat la timp prin intermediul declarației unice (formularul 212), potrivit unui ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) publicat vineri în Monitorul Oficial, care se aplică deja. Citește articolul
Procentul celor care au lucrat în telemuncă în România a trecut de 20% în 2020, potrivit unor cifre prezentate recent de confederația patronală Concordia. Sunt sectoare de activitate unde firmele au trecut cu totul la telemuncă, precum domeniul IT. Fiind o reglementare destul de sumară pe alocuri și aplicată în condiții mai mult de necesitate, departe de cele ideale, din cauza pandemiei, Legea telemuncii a pus multe semne de întrebare în practică. Situațiile cu care s-au confruntat firmele, dintre cele mai diferite, ne-au forțat să căutăm răspunsuri la Inspecția Muncii și la specialiști. O sinteză a chestiunilor particulare pe care le-am învățat în ultimele luni, în cele ce urmează: Citește articolul
În contextul noilor reguli de TVA privind comerțul electronic aplicabile de la 1 iulie, formularul 300, cunoscut și sub denumirea de decont de TVA, a fost ajustat de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Acesta a fost adaptat prevederilor legale privind persoanele impozabile din România care optează pentru stabilirea locului livrării în cazul vânzărilor intracomunitare de bunuri la distanță, potrivit unui ordin publicat marți în Monitorul Oficial, care a intrat în vigoare la data publicării. Așadar, prin acest ordin, ANAF a adaptat formularul la noile dispoziții legale care se aplicau deja. Citește articolul
În contextul noilor reguli de TVA privind comerțul electronic aplicabile de la 1 iulie, formularul 085 a fost actualizat de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), pentru a putea fi folosit și de către persoanele impozabile din România care optează pentru stabilirea locului livrării în cazul vânzărilor intracomunitare de bunuri la distanță, potrivit unui ordin publicat marți în Monitorul Oficial, care se aplică deja. Așadar, formularul menționat a fost adaptat la noile dispoziții legale care se aplicau deja. Citește articolul
Tichetele de masă sunt folosite adesea de angajatori pentru că presupun o sarcină fiscală mai scăzută, întrucât „scapă” de contribuții sociale. În prezent, sunt și mai ușor de folosit pentru angajați întrucât a apărut de ceva vreme și varianta lor electronică. Tichetele se acordă pentru perioadele de lucru efectiv, câte un tichet pe zi, iar valoarea lor este stabilită prin acordul părților, existând și o valoare maximă admisă prin lege pentru fiecare tichet în parte. Citește articolul
Deducerea personală de care pot beneficia în prezent salariații ar putea să fie, pe viitor, mult mai mare decât în prezent, conform unui proiect de lege aflat în lucru la Senat. În acest fel, se dorește schimbarea radicală a regulilor deducerii personale. Citește articolul
Păstrarea pontajului pentru salariații care lucrează și în telemuncă și de la birou/sediu, alternativ sau în funcție de alte considerente, este esențial atunci când angajatorul acordă cei maximum 400 de lei pe lună pentru cheltuielile generate de telemuncă. De ce? Pentru că această sumă se acordă în funcție de numărul de zile muncite în afara biroului, iar angajatorii care nu țin pontajul și, astfel, nu pot oferi o statistică a orelor de telemuncă, în cazul unui control al Fiscului, riscă să piardă fix avantajul pe care aceste sume le pot oferi, respectiv exceptarea de la impozitul pe venit a acestor sume acordate salariaților. Citește articolul
Intrarea în sistemul de TVA la încasare se poate face oricând în timpul anului, de la o perioadă fiscală la alta, și nu numai în luna ianuarie sau la data înregistrării în scopuri de TVA, potrivit modificărilor intervenite în acest sens în prima parte a acestui an. În același timp, ieșirea din sistem poate fi făcută fie până la data de 20 a lunii următoare perioadei fiscale în care persoana impozabilă a depășit plafonul prevăzut de lege, dacă acest demers este obligatoriu, sau în perioada 1 - 20 a oricărei luni, dacă este opțional. Aceste demersuri se fac prin intermediul formularelor 097 și 700. Citește articolul
Companiile mai pot să transmită autorităților până azi raportările contabile la 30 iunie 2021, conform unui ordin recent al Ministerului Finanțelor (MF). Așa cum era de așteptat în urma modificărilor de anul trecut, numai cei cu afaceri de peste un milion de euro trebuie să depună aceste raportări semestriale. Citește articolul
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul