Reluarea activității în spațiile de birouri necesită regândirea experienței zilnice și stabilirea unor proceduri clare privind desfășurarea activității la birou, companiile gestionând în același timp riscurile privind sănătatea și siguranța angajaților. Modul în care se va face revenirea la birou va fi esențial pentru sănătatea și bunăstarea angajaților, dar și pentru încrederea pe care aceștia o au în angajator și proprietarul clădirii în care lucrează, conform datelor companiei CBRE, liderul pieței de consultanță imobiliară. Citește articolul
În contextul revenirii la muncă a multor salariați, pe durata stării de alertă, firmele trebuie să ia o serie de măsuri pentru a preveni îmbolnăvirea angajaților cu COVID-19, adică, printre altele, să instituie obligativitatea purtării măștilor de protecție și să facă zilnic un triaj epidemiologic. După cum apare și într-un ordin recent al autorităților, de stabilirea condițiilor pentru purtarea măștii și instruirea salariaților privind noile reguli de securitate și sănătate în muncă (SSM) se ocupă medicii de medicina munca și responsabilii SSM din firmă. Citește articolul
Noi, la Inteligo, vrem să ajutăm oamenii să rămână mereu informați și actualizați la cerințele și noutățile lumii moderne. Tocmai de aceea, în fiecare săptămână, îți pregătim o listă de cursuri, ghiduri, cărți și podcasturi care să te ajute să descoperi care sunt lucrurile de care ești pasionat și la care poți deveni cu adevărat bun și, în plus, îți propunem și un subiect interesant pe care să îl putem dezbate împreună. Citește articolul
Ceea ce am considerat cu toții a fi o „normalitate” înainte de criza sanitară a devenit amintire și, cu siguranță, va rămâne în mare parte istorie. „Noua normalitate” care se va crea va ține cont de tot ceea ce am trăit și am învățat cu toții în această perioadă și ne va da șansa să ne descoperim noi resurse, să găsim noi soluții, să explorăm noi oportunități pe care, poate, puțini le luau în calcul înainte. Citește articolul
Autoritatea britanică de protecție a datelor - care, la fel ca cea din România, este ținută de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR) - a emis un ghid pentru angajatorii care intenționează să își testeze salariații, pentru coronavirus. Un aspect interesant al ghidului e că, în opinia acelei autorități, angajatorii ar putea să folosească temeiul interesului legitim pentru a putea să își testeze salariații. Citește articolul
Autoritățile au adoptat recent mai multe măsuri în domeniul sănătății și securității în muncă (SSM) valabile pentru toți angajatorii din țară pe perioada stării de alertă. Măsurile vizează aspecte precum instruirea salariaților, adaptarea regulilor interne și documentelor ce țin de SSM, obligația de a desemna un responsabil cu măsurarea temperaturii angajaților, dotarea cu anumite produse și echipamente de protecție. Citește articolul
De când mă știu, am evitat să fiu vulnerabilă față de alte persoane, fie ei colegi, prieteni sau chiar membri ai familiei. Consideram că așa aș risca să pierd din respectul celorlalți. Cartea „Îndrăznește să conduci”, scrisă de Brené Brown ne îndeamnă să nu ne fie teamă în a ne arăta această vulnerabilitate, tocmai pentru a nu ne lăsat definiți de cei din jurul nostru. Citește articolul
Distanțarea socială generată de pandemia de coronavirus a creat o situație fără precedent pe piața muncii. Nu toți angajații au putut lucra de acasă, așa că unii au fost nevoiți să meargă la birou sau pe teren, fiind mult mai expuși riscului de îmbolnăvire. Printre locurile de muncă ce prezintă un risc foarte ridicat de infectare cu coronavirus se numără domeniul vânzărilor și cel al serviciilor de cazare, în timp ce la polul opus, cu un risc foarte scăzut de infectare, se află domeniul energetic (furnizarea de gaze și electricitate), mineritul sau domeniul comunicării, informează Centrul European pentru Dezvoltarea Formării Profesionale (CEDEFOP). Citește articolul
Ce ar putea să însemne distanțarea socială la birou, în următoarea perioadă? Autoritățile și specialiștii arată toți înspre o reconfigurare pe cât posibil a birourilor, micșorarea numărului angajaților care se află simultan într-un birou, limitarea accesului în spațiile foarte mici, protocoale sanitare pentru salariați, dar și pentru terții care intră în clădire. Citește articolul
Deplasările în interes de serviciu pot pune multe riscuri de răspândire a virusului COVID-19. Chiar și în cazul deplasărilor cu mașina personală, dacă mai călătorește și altcineva în afară de șofer, se impun minime măsuri de protecție. Angajații care, poate, până acum, au stat acasă și care se întorc în activitate trebuie să fie conștienți că e nevoie de multă prevenție pentru a se proteja pe sine și pe ceilalți în următoarea perioadă. Citește articolul