Reluarea activității în firmele care și-au întrerupt total sau parțial activitatea este absolut necesară și trebuie să aibă loc cât mai curând posibil. Pentru alte firme însă reluarea activității ar putea însemna (și) întoarcerea la munca de birou a celor ce au putut să lucreze de acasă. Pe considerentul că au putut lucra "fără probleme" de acasă, ar putea acești angajați să refuze să reia munca de birou o perioadă de timp? Citește articolul
Situația creată de efectele coronavirus și de măsurile luate de Guvern pentru a remedia această problemă au pus multe firme într-un context foarte dificil. Pentru a putea face față mai bine unor astfel de situații, diverse firme ar putea adopta măsuri excepționale, inclusiv o eventuală schimbare a felului muncii salariaților, cerându-le acestora să facă lucruri care nu ar intra, în mod normal, în fișa postului. Pentru a putea face acest lucru, însă, firmele trebuie să respecte anumite condiții. Citește articolul
Regimul telemuncii ar trebui păstrat o vreme de firmele care pot să o facă, iar la birou ar trebui să se întoarcă cei care nu au deloc mijloace sau posibilitatea să lucreze de acasă. Fiecare firmă ar trebui să analizeze care sunt muncile esențiale în următoarea perioadă, ce mai poate fi amânat, ce poate fi schimbat în modul de desfășurare a muncii la birou sau în spațiile de producție, astfel încât riscul răspândirii noului coronavirus să fie cât mai mic. Iar pentru cei care vor veni la muncă și care sunt nevoiți să intre în contact cu terțe persoane zilnic, firmele ar trebui să cumpere cel puțin măști și alte echipamente de protecție. Citește articolul
Într-un ghid bazat pe informații furnizate de Agenția Uniunii Europene pentru siguranță și sănătate în muncă există o serie de îndrumări pentru angajatorii care reiau activitatea, în contextul actual în care riscurile create de coronavirus încă pot să existe. Practic, ghidul îi sfătuiește pe angajatori cum să reducă riscul infectării, cum ar trebui reluată activitatea sau cum să gestioneze lucrul de acasă. Citește articolul
Reluarea activității în firmele unde, total sau parțial, aceasta a fost întreruptă sau redusă presupune, din perspectiva sănătății și securității în muncă (SSM), reevaluarea unor riscuri, adăugarea unora noi, construirea unor planuri de acțiune și a strategiilor pentru eventualitatea în care epidemia de COVID-19 sau altele similare ar putea forța din nou restrângerea activității. Potrivit unui ghid elaborat pe această temă de Agenția Europeană pentru Securitate și Sănătate în Muncă, angajatorii trebuie adapteze condițiile de muncă și să prevină riscurile de infectare ale angajaților în lunile care urmează. Înainte de a dezvolta subiectul, câteva aspecte esențiale recomandate de Agenție: Citește articolul
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Ce aduc sărbătorile de Paște? În 2020, nimic cu care suntem obișnuiți. Însă în general, angajații se bucură de tradițiile cu care sunt obișnuiți, de o zi sau două libere, de un weekend prelungit, de mici concedii cu diverse destinații sau de mai mult timp petrecut alături de cei de care sunt apropiați. Citește articolul
Pandemia de coronavirus va duce în trimestrul al doilea la pierderea a 195 de milioane de locuri de muncă full-time la nivel mondial, ale unor angajaţi care lucrează un program standard de 48 de ore pe săptămână, potrivit Naţiunilor Unite, transmite CNBC. Citește articolul
Mulți dintre noi ne petrecem cea mai mare parte din ziua de muncă stând pe un scaun de birou, sau în perioada aceasta pe un scaun de bucătărie. Scaunul de birou nu este o simplă piesă de mobilier, este o unealtă care îți influențează eficența, creativitatea și chiar sănătatea. Citește articolul
Riscul ca un angajator să fie pus în contextul în care unul dintre salariați are coronavirus este din ce în ce mai mare. De aceea, este important pentru primul să știe ce trebuie să facă, dacă se află într-o asemenea situație. În acest sens, avocații de la Voicu Filipescu au emis recent o opinie despre această problemă, pe site-ul lor, iar cel mai important lucru pentru angajator este să anunțe, mai întâi, direcția de sănătate publică. Citește articolul