avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 939 soluții astăzi
Acasă Act normativ: ORDIN nr 1.832/856 / 2011

Act normativ: ORDIN nr 1.832/856 / 2011

ACCES PREMIUM

Încadrarea muncitorilor necalificați pe posturi calificate încalcă legea și pune vieți în pericol. Corelarea job-ului cu fișa postului, esențială

avocatnet.ro în Relații de muncă & Asigurări sociale
13 August 2024 | 3170 | Timp de citire: 3 min.

Distribuirea corectă a muncitorilor conform calificărilor lor contribuie la crearea unui mediu de lucru mai sigur. În mod normal, fiecare muncitor ar trebui să aibă sarcini pe care este capabil să le îndeplinească eficient și în siguranță, minimizând riscurile care ar putea duce la incidente periculoase. Muncitorii necalificați pot ocupa doar posturi ce nu necesită o calificare specializată, iar angajatorii trebuie să se asigure că fișele de post reflectă corect sarcinile și atribuțiile, în conformitate cu Clasificarea Ocupațiilor din România (COR). În cazul unor accidente, angajatorul este responsabil dacă muncitorul nu avea pregătirea necesară pentru activitățile desfășurate. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Trei ocupații noi au fost introduse în COR, de astăzi

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
1 Noiembrie 2023 | 2456 | Timp de citire: 1 min.

Trei noi ocupații sunt introduse pe lista activităților existente în Clasificarea ocupațiilor din România (COR) printr-un ordin inițiat de Ministerul Muncii și publicat azi în Monitor. Noul act normativ conține și o serie de modificări de ordin tehnic referitoare la alte ocupații. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Jurisprudență utilă

Când devin delegarea și detașarea posibile modificări ale contractului de muncă

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
6 Martie 2023 | 4640 | Timp de citire: 4 min.

Locul muncii este un element esențial al contractului individual de muncă, acesta putând fi modificat numai prin acordul părților, cu excepția delegării și detașării, cazuri în care angajatorul poate modifica, temporar, locul din/în care lucrătorul își desfășoară activitatea, în anumite condiții. Prin delegare, felul muncii nu poate fi modificat, însă prin detașare acest lucru este posibil cu acordul lucrătorului. Curtea de apel București admite cererile de suspendare a executării deciziilor unilaterale ale angajatorului, atât în cazul delegării prin care s-a modificat și felul muncii, cât și în cazul detașării dispuse inițial pentru o perioadă mai mică de un an și prelungită, tot unilateral, ulterior. Lucrătorul are dreptul la cheltuieli de transport, cazare și la o indemnizatie de delegare/detașare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Să vorbim, în cuvinte simple, despre fișa postului. De ce nu poate fi impusă și modificată unilateral?

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
10 Octombrie 2022 | 4242 | Timp de citire: 4 min.

Din punct de vedere juridic, fișa postului face parte din contractul individual de muncă și, după o perioadă în care o parte dintre salariați, cei ai microîntreprinderilor, au avut un contract incomplet, acest element redevine obligatoriu pentru toți salariații. Și pentru că acest aspect pare uneori încă neclar, deși s-au scris mai multe articole pe acest subiect, s-a discutat și s-a tot dezbătut subiectul, probabil că n-ar fi rău să-l analizăm folosind exemple și cuvinte simple.

Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE COR 2022: Șapte noi profesii au fost introduse în Clasificarea ocupațiilor, printre care cea de specialist în marketing online

Dragoș Niculescu în Resurse umane
Redactor coordonator, avocatnet.ro
26 Mai 2022 | 1 | 7651 | Timp de citire: 1 min.

Șapte noi profesii au fost introduse în Clasificarea Ocupațiilor din România (COR), printre care cea de specialist în marketing online, conform unui ordin oficializat aseară de Ministerul Muncii. Totodată, sunt și câteva mici schimbări privind anumite ocupații deja existente. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Greșeli de evitat în elaborarea fișei postului

R&R Partners în Resurse umane
21 Martie 2022 | 5345 | Timp de citire: 3 min.

Fișa postului reprezintă un instrument pe care angajatorul îl are la îndemână pentru a trasa în primul rând cerințele care acesta dorește să fie îndeplinite de un potențial salariat, respectiv un candidat pentru un post din organigrama angajatorului. Totodată, prin fișa postului, angajatorul ar trebui să urmărească trasarea cât mai clară a sarcinilor ce trebuie duse la îndeplinire de cel care ocupă postul respectiv, dar și alte norme de conduită ce trebuie respectate în cadrul companiei. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Jurisprudență utilă

Sancționarea salariatului pentru că a refuzat să execute sarcini care excedă atribuțiilor postului poate fi anulată de instanță

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
24 Octombrie 2021 | 20387 | Timp de citire: 4 min.

În sine, introducerea unor atribuții/sarcini noi în fișa postului nu reprezintă o modificare unilaterală a contractului de muncă, dar angajatorul nu poate să adauge oricum atribuții noi în aceasta care nu au legătură cu funcția pe care o ocupă salariatul și pentru care, poate, nici nu are pregătirea necesară, doar pentru că nu are alți angajați care să le îndeplinească. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Adecco: Ce greșeli ar trebui să evite angajatorii la redactarea fișelor de post

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
27 Februarie 2020 | 5024 | Timp de citire: 3 min.

Fișa de post este un document care este necesar angajatorului atât în procesul de recrutare, cât și după angajarea candidaților considerați potriviți. Concret, un viitor salariat trebuie să știe ce scrie în fișa de post atât atunci când este doar un candidat, cât și după ce semnează un contract individual de muncă cu angajatorul. Din acest motiv, specialiștii de la Adecco subliniază importanța redactării atente a fișei de post: dacă acest document e scris bine, atunci angajatorul are șanse maxime să atragă candidați potriviți. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Revisal 2018: Ce termene schimbate se aplică anul acesta la raportările angajatorilor

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
8 Ianuarie 2018 | 8 | 148711 | Timp de citire: 4 min.

Cadrul legal al Registrului general de evidență a salariaților (cunoscut mai bine ca Revisal) a fost înlocuit complet la finele anului 2017. Astfel, în anul 2018, angajatorii trebuie să aplice noi reguli ce țin de raportarea contractelor individuale de muncă sau de modificarea/încetarea acestora. Principala schimbare la care trebuie să fie atenți angajatorii este cea a raportării modificărilor salariale: temporar, toate schimbările se raportează până în martie 2018, iar apoi reapare termenul vechi de 20 de zile lucrătoare. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Trei reguli pentru titulaturi mai eficiente

Portal HR în Weekend
25 Noiembrie 2017 | 4274 | Timp de citire: 2 min.

De câte ori nu vi s-a întâmplat, din postura de candidați, să nu înțelegeți titulaturile joburilor din anunțurile de recrutare? Evident, nimeni nu aplică doar pentru că i-a plăcut o titulatură (sau cel puțin așa sperăm noi), dar, ca și în cazul primelor secunde din interviu, titlul jobului este esențial atunci când vorbim despre atragerea și menținerea atenției candidaților interesanți. Citește articolul