Act normativ: ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr 34/2014
ACCES GRATUIT
Black Friday 2025
Reminder Dacă constați o neconformitate la produsul cumpărat în termen de 30 de zile de la achiziție, comerciantul e obligat să ți-l înlocuiască
Consumatorii au dreptul de a înlocui produsele neconforme în termen de 30 de zile de la livrare, indiferent dacă le cumpără din magazine fizice sau online. În plus, au posibilitatea de a solicita repararea acestora. Totuși, este esențial să fie bine informați despre criteriile de conformitate ale produselor, pentru a-și putea exercita corect aceste drepturi. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Black Friday 2025
Reminder Care sunt drepturile consumatorilor în ceea ce privește livrarea produselor
Vânzătorii sunt obligați să livreze produsele cumpărătorilor în cel mult 30 de zile de la încheierea contractului, dacă nu s-a convenit un alt termen. În caz de întârziere, consumatorii pot solicita un nou termen de livrare, iar dacă bunurile nu ajung nici atunci, pot denunța contractul și solicita rambursarea sumelor plătite. În perioade aglomerate, precum Black Friday, autoritățile recomandă verificarea atentă a termenelor, condițiilor de livrare și modalităților de plată, pentru a evita întârzieri sau probleme legate de colete. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Black Friday 2025
Riscul pierderii coletului comandat online revine, în general, comerciantului. Cum gestionează marii retaileri astfel de situații
Perioada reducerilor de Black Friday vine, de regulă, cu multă agitație, nu doar în magazinele fizice, ci și în mediul online. Volumele mari de comenzi pun presiune pe firmele de curierat, iar întârzierile sau chiar pierderea coletelor nu mai sunt de mult o raritate. Probabil că fiecare dintre noi a trecut, cel puțin o dată, printr-o astfel de experiență sau a auzit de cineva care s-a confruntat cu ea. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Reminder 11 lucruri pe care trebuie să le știi despre returnarea și garanția produselor cumpărate de Black Friday și nu numai
În câteva zile începe perioada cu cele mai mari reduceri de preț din an, respectiv Black Friday. Dar dacă produsele pe care le primesc cei ce le cumpără cu această ocazie sau cu alte ocazii nu se ridică la așteptările lor, cumpărătorii trebuie să știe că sunt multe aspecte legale importante privind returul și garanția acestora. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Decizie definitivă în instanță: Firma care pune la dispoziție un marketplace NU este responsabilă de conduita comercianților care-l folosesc
Compania care deține un marketplace ce facilitează vânzările între comercianți și clienți nu poate fi considerată responsabilă de conduita pe care o au acei comercianți. Așa a stabilit recent, printr-o decizie definitivă, Tribunalul București, potrivit unui comunicat remis redacției noastre. Citește articolul
ACCES PREMIUM
CJUE: Directiva privind drepturile consumatorilor se aplică și contractelor încheiate cu școlile private. Părintele are calitatea de consumator
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a decis că părintele care semnează un contract educațional cu o școală privată este considerat „consumator” în sensul Directivei europene privind drepturile consumatorilor, însă elevul nu. Contractul de educație privată constituie un „contract de prestări de servicii”, iar prevederile referitoare la furnizarea nesolicitată de servicii (impunerea anumitor materii) nu se aplică, deoarece părintele a consimțit liber la contract, iar nemulțumirile privind calitatea educației sunt reglementate de dreptul național al fiecărui stat membru. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Drepturile consumatorilor: livrarea echipamentelor la încheierea contractelor la distanță de telefonie sau internet
Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a emis un comunicat de presă în care clarifică drepturile consumatorilor la încheierea contractelor la distanță (telefonice sau online) pentru servicii de telefonie sau internet. Documentul vine ca răspuns la multiple sesizări primite cu privire la nelivrarea echipamentelor comandate în aceste condiții. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Controale ANPC: Ce trebuie să știe comercianții, indiferent de domeniu, pentru a evita amenzile
Controalele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) se desfășoară în baza unor așa-numite „fișe de control”, documente care conțin o serie de repere privind aspectele pe care inspectorii trebuie să le aibă în vedere atunci când verifică un comerciant. Pe lângă fișele de control specifice fiecărui domeniu de activitate, controalele ANPC urmăresc și anumite aspecte generale pe care fiecare operator economic trebuie să le respecte, indiferent de specificul său. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Proiect de lege
Obligații sporite pentru comercianți: Noi reglementări propuse de ANPC
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a pus în dezbatere publică un proiect de lege care vizează modificarea și completarea unor acte normative din domeniul protecției consumatorilor. Acesta se bazează pe două directive europene recente, care urmăresc consolidarea protecției consumatorilor, inclusiv printr-o mai bună informare, combaterea practicilor comerciale neloiale și introducerea unor noutăți în legislația națională. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Valoarea comerțului electronic din România – spre 3,4% din PIB în 2024
Valoarea comerțului online din România ar putea ajunge la 11,7 miliarde de euro în 2024, echivalentul a 3,42% din PIB, în creștere cu 10% față de anul precedent, estimează specialiștii din domeniu. Citește articolul










