Compania care deține un marketplace ce facilitează vânzările între comercianți și clienți nu poate fi considerată responsabilă de conduita pe care o au acei comercianți. Așa a stabilit recent, printr-o decizie definitivă, Tribunalul București, potrivit unui comunicat remis redacției noastre. Citește articolul
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a decis că părintele care semnează un contract educațional cu o școală privată este considerat „consumator” în sensul Directivei europene privind drepturile consumatorilor, însă elevul nu. Contractul de educație privată constituie un „contract de prestări de servicii”, iar prevederile referitoare la furnizarea nesolicitată de servicii (impunerea anumitor materii) nu se aplică, deoarece părintele a consimțit liber la contract, iar nemulțumirile privind calitatea educației sunt reglementate de dreptul național al fiecărui stat membru. Citește articolul
Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a emis un comunicat de presă în care clarifică drepturile consumatorilor la încheierea contractelor la distanță (telefonice sau online) pentru servicii de telefonie sau internet. Documentul vine ca răspuns la multiple sesizări primite cu privire la nelivrarea echipamentelor comandate în aceste condiții. Citește articolul
Controalele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) se desfășoară în baza unor așa-numite „fișe de control”, documente care conțin o serie de repere privind aspectele pe care inspectorii trebuie să le aibă în vedere atunci când verifică un comerciant. Pe lângă fișele de control specifice fiecărui domeniu de activitate, controalele ANPC urmăresc și anumite aspecte generale pe care fiecare operator economic trebuie să le respecte, indiferent de specificul său. Citește articolul
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a pus în dezbatere publică un proiect de lege care vizează modificarea și completarea unor acte normative din domeniul protecției consumatorilor. Acesta se bazează pe două directive europene recente, care urmăresc consolidarea protecției consumatorilor, inclusiv printr-o mai bună informare, combaterea practicilor comerciale neloiale și introducerea unor noutăți în legislația națională. Citește articolul
Vânzătorii sunt obligați prin lege să livreze bunurile cumpărate în termen de 30 de zile de la semnarea contractului, iar consumatorii au dreptul să solicite termene suplimentare sau să anuleze contractul în caz de întârzieri. Comercianții trebuie să asigure transparență în informațiile furnizate, protejând astfel drepturile consumatorilor atât în magazinele fizice, cât și în mediul online. Citește articolul
Consumatorii au dreptul de a înlocui produsele neconforme în termen de 30 de zile de la livrare, indiferent dacă le cumpără din magazine fizice sau online. În plus, au posibilitatea de a solicita repararea acestora. Totuși, este esențial să fie bine informați despre criteriile de conformitate ale produselor, pentru a-și putea exercita corect aceste drepturi. Citește articolul
Valoarea comerțului online din România ar putea ajunge la 11,7 miliarde de euro în 2024, echivalentul a 3,42% din PIB, în creștere cu 10% față de anul precedent, estimează specialiștii din domeniu. Citește articolul
Decizia de a renunța la servicii ori de a schimba furnizorul de telefonie mobilă implică, în mod obișnuit, încetarea contractului existent. Acest proces este guvernat de clauzele contractuale specifice fiecărui furnizor, însă există anumite aspecte generale pe care este important să le cunoști. Citește articolul
Inspectorii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC) pot desfășura controale și la comercianții online. Fișele de control puse la dispoziție pe site-ul instituției arată că și în cazul acestui tip de activități amenzile, adunate, pot atinge valori descurajant de mari. Documentele oferă indicii foarte clare pentru firmele care vor să își remedieze neregulile înainte de începerea controlului de la Protecția Consumatorului. Citește articolul