O nouă serie de simplificări de declarații fiscale a fost finalizată luni, de către Fisc, la aproximativ o lună după termenul la care trebuia făcută de fapt. Mai precis, luni a devenit disponibilă noua versiune electronică a declarației 700, care reflectă mai multe optimizări stabilite „pe hârtie” încă de astă-toamnă. Citește articolul
Recent au apărut schimbări atât în privința listei țărilor riscante din punct de vedere al spălării banilor, cât și în privința listei țărilor necooperante din punct de vedere fiscal. Ambele liste pot duce la obligativitatea firmelor din România de a depune declarația anuală de beneficiar real, însă, în același timp, a doua listă poate influența și rezultatul fiscal al plătitorilor de impozit pe profit. Citește articolul
La folosirea e-Factura, firmele trebuie să știe că facturile electronice pe care le emit devin exemplare originale numai după ce sunt transmise în sistem și apoi verificate și semnate electronic de Ministerul Finanțelor. Citește articolul
După ce redacția noastră atrăgea atenția asupra nelămuririlor care au apărut între contribuabili și contabili cu privire la modul concret de transmitere a documentelor care nu au formulare electronice, de la 1 martie, prin platforma SPV, ANAF a venit azi cu confirmarea soluției pe care o punctam în materialul publicat joi.
Citește articolule-Factura, care urmează să fie operaționalizat, în relația B2B, de la 1 aprilie 2022, este un sistem prin care firmele doar vor transmite facturile electronice pe care le emit. Cu alte cuvinte, e-Factura nu este, în sine, un sistem prin care se emit facturi. Citește articolul
Guvernul și-a asumat, prin calendarul pentru implementarea Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), că va crește treptat numărul de verificări documentare (e vorba de controalele la distanță) pe care le realizează Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Concret, s-a stabilit ca, în 2022, 30% din verificările Fiscului să fie de la distanță, acest procent urmând să ajungă la 60% până în 2025. Citește articolul
O parte din regulile procedurale pentru clasificarea firmelor și PFA-urilor în funcție de riscul fiscal -- o restanță din 2019 a Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) -- urmează să fie publicată, sub formă de ordin, pe finalul anului 2022, așa cum reiese din calendarul asumat de Guvern pentru implementarea Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Acesta va fi un nou pas în direcția definitivării schimbării radicale a relației dintre Fisc și contribuabili. Citește articolul
Firmele de turism care acceptă vouchere de vacanță sunt obligate, începând cu data de 1 aprilie 2022, să folosească sistemul de stat de facturare electronică (supranumit e-Factura), conform unor modificări apărute pe finalul anului trecut. Citește articolul
O problemă des întâlnită în prezent cu conectarea caselor de marcat nefolosite la sistemul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) poate aduce sancțiuni companiilor, motiv pentru care autoritățile atenționează că procesul de conectare trebuie făcut din nou. Citește articolul
Și asociațiile de proprietari, din calitatea de contribuabili cu personalitate juridică, obligați să se înregistreze fiscal la scurt timp după înființare, trebuie să comunice cu Fiscul prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV), de la 1 martie. Întârzierea deschiderii contului în SPV poate însemna pierderea unor beneficii sau comunicarea întârziată a unor declarații din cauză că acestea nu vor mai fi transmise/acceptate și în format fizic, la ghișeu. Citește articolul