Asigură că bunurile achiziționate sunt transportate în condiții de legalitate și transparență, fiind monitorizate pentru a preveni deturnările sau alte nereguli pe durata livrării.
Dincolo de sistemul e-Transport, care deja funcționează, autoritățile vor introduce curând și sistemul e-Sigiliu, prin acesta urmărindu-se trasabilitatea transporturilor rutiere de bunuri, potrivit unei legi recent apărute în Monitorul Oficial. Instrumentul va fi folosit pentru a preveni evaziunea fiscală. Citește articolul
Acest departament trebuie să cunoască originile materiilor prime (din România sau din import) deoarece aceste informații sunt necesare pentru raportare și ajută la planificarea eficientă a achizițiilor.
După ce în primăvară a apărut o nouă obligație pentru producătorii, depozitarii, procesatorii și comercianții din domeniul agroalimentar, aceea de a raporta lunar stocurile de produse agroalimentare, Guvernul a stabilit recent normele metodologice. Iar începând din noiembrie 2023 companiile trebuie să înceapă efectiv raportările, prima urmând să fie cea pentru stocurile din octombrie 2023 - trebuie realizată în intervalul 1 - 15 noiembrie, mai exact. Citește articolul
Pentru firmele care consumă multă energie, este important să știe despre compensări, deoarece aceasta influențează costurile cu energia și negocierea contractelor de achiziție.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament este interesat de tranzacțiile majore de pe piață, cum ar fi vânzarea sau cumpărarea de părți din alte companii, pentru a înțelege mișcările strategice din industrie și a identifica posibile oportunități de afaceri.
Dacă s-ar organiza un concurs de popularitate pentru acțiunile de la Bursa de Valori București (BVB), putem bănui că Fondul Proprietatea (FP) ar urca pe podium. Bitcoin și-a petrecut vara pe la un preț de 26.000 de dolari, a sărit de 30.000 de dolari, cu două weekend-uri în urmă, ca să atingă pentru scurt timp pragul de 35.000 de dolari, săptămâna trecută. Deși rezultatele depășesc așteptările, S&P 500 și Nasdaq Composite, indicele care reflectă activitatea companiilor din tehnologie, au înregistrat scăderi aproape similare, în săptămâna care s-a încheiat vineri (peste 2%) și sunt cu 10% sub nivelul din iulie, aflăm din The Wall Street Journal. Mai multe, în sinteza bursieră a sătpămânii, oferită de partenerii noștri de la Investimental. Citește articolul
Regulile noi despre documentele care trebuie să însoțească bunurile ne afectează direct, pentru că trebuie să ne asigurăm că tot ce cumpărăm are acte în regulă, ca să nu avem probleme.
Pentru a acoperi lipsa unor prevederi care au ieșit din legislație acum trei ani, Ministerul Finanțelor a decis să introducă în proiectul cu reforma fiscal-bugetară mai multe sancțiuni în scopul combaterii activităților economice ilicite și consolidării disciplina economico-financiară. Proiectul, devenit lege odată cu publicarea sa recentă în Monitor, prevede amenzi și confiscarea bunurilor pentru persoanele fizice și juridice care desfășoară activități economice fără documente de proveniență pentru bunurile deținute sau transportate sau pentru activitățile desfășurate de persoane fizice ori juridice fără să fie organizate conform legii. Noile prevederi se aplică din 11 noiembrie. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu cumpărarea de bunuri și servicii. Trebuie să se asigure că toate facturile primite de la furnizori sunt în format electronic corect, pentru a evita amenzi și pentru a putea deduce TVA-ul.
Amenzile prevăzute de Legea 296/2023, care extinde din 2024 obligativitatea folosirii sistemului e-Factura în relația B2B, ridică mai multe semne de întrebare, atât cu privire la aplicabilitate, cât și cu privire la anumite principii. Citește articolul
Articolul analizează procesul de selecție a furnizorilor de servicii externe pentru salarizare și administrare personal, criteriile de alegere (calitate, cost, soluție software) și durata tranziției, ceea ce este relevant pentru gestionarea achizițiilor și contractelor.
În contextul apariției soluțiilor de externalizare a serviciilor de administrare personal (HR), dar și de calculul al salariilor angajaților, o concluzie ar fi că o mare parte din firmele românești preferă, în continuare, să deruleze intern ambele servicii. Citește articolul
Departamentul trebuie să verifice integritatea și istoricul potențialilor furnizori și parteneri de afaceri noi, pentru a se asigura că încheie contracte sigure și avantajoase.
În lumea de business, caracterizată de un ritm alert, știrile circulă repede, iar o reputație construită în ani poate fi distrusă în câteva ore. Cunoașterea membrilor echipelor, a clienților și a partenerilor de afaceri și, pe de altă parte, construirea încrederii în relația cu fiecare dintre aceștia sunt aspecte-cheie pentru siguranța și integritatea afacerii, pentru că permit factorilor de decizie să ia hotărâri în cunoștință de cauză și să identifice prompt potențialele riscuri. De aceea, verificările de fond s-au dovedit vitale în prevenirea fraudei în contexte diverse, precum recrutarea, tranzacțiile financiare și relația cu clienții și cu partenerii de afaceri. Dar care sunt cele mai frecvente prejudecăți legate de acestea? Citește articolul
Dacă firma cumpără aceste produse (băuturi, tutun) pentru revânzare sau uz intern, costurile de achiziție se pot schimba. Acest departament trebuie să ajusteze contractele cu furnizorii.
Băuturile nealcoolice cu zahăr adăugat vor fi supuse, așa cum se întâmplă acum cu produsele din tutun încălzit sau lichidele cu nicotină destinate țigaretelor electronice, accizelor nearmonizate, adică accizelor care nu sunt reglementate prin legislația europeană, ci sunt reglementate de fiecare țară în parte. Măsura e cuprinsă într-o lege apărută recent și se va aplica de la începutul lui 2024. Citește articolul
Acest departament este interesat de modificările fiscale care afectează persoanele fizice independente (PFA, liber profesioniști) deoarece compania contractează adesea servicii de la aceștia. Înțelegerea modului în care le sunt afectate veniturile după taxe îi poate ajuta în negocierea contractelor sau în planificarea bugetelor pentru servicii externe, asigurând o colaborare eficientă și predictibilă.
Legea reformei fiscale, recent publicată, prevede o importantă schimbare de paradigmă în cazul contribuției la sănătate (CASS) în cazul activităților independente, unde se va face, începând cu veniturile anului următor, aplicarea CASS-ului la un venit situat între șase și 60 de salarii minime brute, separat de CASS-ul datorat pentru alte venituri nesalariale. Citește articolul