Pentru a înțelege plafoanele privind plățile în numerar către furnizori și pentru a gestiona eficient contractele de achiziții.
După ce prevederile Legii reformei fiscale referitoare la plafoanele aplicabile operațiunilor de încasări și plăți cu numerar au fost vehement criticate în spațiul public, Guvernul a adoptat o ordonanță prin care a lăsat neschimbate majoritatea plafoanelor care s-au aplicat și până acum. Ordonanța își produce efectele din 11 noiembrie și păstrează, de exemplu, plafonul privind sumele în numerar aflate în casierie la final de zi, așa cum a fost stabilit de Parlament, adică la 50.000 de lei. Citește articolul
Prognoza inflației și modul în care aceasta poate afecta prețurile bunurilor și serviciilor achiziționate sunt informații importante pentru negocieri și gestionarea contractelor.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Informațiile despre plata obligatorie prin e-Factura pentru achizițiile publice sunt cruciale pentru a gestiona corect contractele și plățile cu statul.
Șapte măsuri introduse recent de Guvern prin reforma fiscală asumată în Parlament își au termenul de intrare în vigoare la 15 zile de la oficializarea legii ce le conține. Din acest motiv, le-am reunit pe toate în articolul de astăzi, mai ales în contextul în care Executivul s-a răzgândit parțial în privința reducerii plafoanelor pentru plăți și încasări în numerar. Citește articolul
Chiar dacă se ocupă de obicei cu contractele cu furnizorii, acest departament poate folosi informația pentru a înțelege importanța tuturor contractelor (inclusiv cu clienții) și cum detaliile din ele pot influența taxele firmei.
Din 2024, impozitul micro are o cotă de 3% pentru firmele care se ocupă de activități medicale, activități IT și activități HoReCa, însă numai dacă vorbim de desfășurarea efectivă a acestora, atenționează fiscaliștii. Astfel, pentru a vedea dacă trebuie achitată sau nu cota de 3%, o firmă care are în acte inclusiv coduri CAEN dintre cele vizate trebuie să facă unele preverificări interne. Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă cum va afecta SGR achiziția de produse și ambalaje, asigurându-se că furnizorii respectă noile cerințe de marcare și că sunt disponibile materiale reciclate precum rPET pentru producție.
Lansarea oficială a Sistemului de Garanție-Returnare (SGR) în România pe 30 noiembrie presupune introducerea unui program menit să reglementeze gestionarea ambalajelor din sticlă, plastic și metal cu volume cuprinse între 0,1 și 3 litri, introducând practici de reciclare mai responsabile în România, tară situată pe penultimul loc în Uniunea Europeana, la capitolul reciclare. Lipsa infrastructurii pentru colectare și reciclare, dar mai ales lipsa informării cu privire la aceasta au fost cauzele principale ale acestei lipse de performață. Citește articolul
Ajută la redactarea contractelor cu colaboratorii externi și la înțelegerea riscurilor legale și financiare asociate cu aceste tipuri de înțelegeri.
Decizia de a înlocui un raport de dependență (cel de muncă) cu unul de așa-zisă independență nu e întotdeauna despre exprimarea unei opțiuni atunci când scopul este acela de a trece peste lege. Unii îi spun optimizare fiscală, alții, pur și simplu, încălcarea legii. Iar în categoria asta din urmă intră inspectorii Fiscului și cei ai muncii. Nu vorbim despre exprimarea unei opțiuni nici atunci când freelancerii înșiși sunt confuzi cu privire la drepturile pe care le au. Citește articolul
Responsabilii cu achizițiile trebuie să știe ce tipuri de ambalaje trebuie să comande sau să accepte de la furnizori, pentru a se asigura că acestea respectă toate cerințele reglementărilor SGR.
Sistemul de garanție-returnare (SGR) devine obligatoriu pentru toți comercianții din România începând cu data de 30 noiembrie 2023. Sistemul se aplică tuturor produselor ambalate în ambalaje primare nereutilizabile din sticlă, plastic sau metal, cu volume cuprinse între 0,1 l și 3 l inclusiv, indiferent de originea produselor. Citește articolul
Informațiile despre inflație și scumpirile materiilor prime (cum ar fi cacao, zahărul sau ovăzul) sunt cruciale pentru negocierea contractelor cu furnizorii și pentru gestionarea costurilor de achiziție.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Informațiile despre comisioanele bancare pentru operațiunile cash sunt relevante pentru modul în care compania își achită furnizorii și gestionează costurile legate de plăți.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Deoarece achizițiile internaționale sunt afectate de noile coduri tarifare și de taxele vamale, acest departament trebuie să înțeleagă cum se modifică costurile și cum să gestioneze contractele cu furnizorii.
Nomenclatura combinată (NC) a UE se actualizează la data de 1 ianuarie 2024, conform unui regulament european recent oficializat. Deoarece NC stă la baza mai multor operațiuni fiscale, specialiștii atrag atenția că firmele ar trebui să analizeze dacă sunt efecte pentru activitatea lor. Citește articolul