Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Negociază și semnează contractele pentru cumpărarea de gaze, deci trebuie să știe cum funcționează prețurile variabile și ce drepturi are firma dacă furnizorul vrea să schimbe prețul.
Având în vedere că, de la 1 iulie, consumatorii și furnizorii de gaze pot să încheie contracte negociate, la prețul pieței, aceste acorduri ar putea, în premieră, să includă și un preț de furnizare variabil. Cu alte cuvinte, consumatorii care plătesc, acum, un anumit preț pe metri cubi ar putea ajunge, în viitor, să plătească mai mult (sau mai puțin, după caz), în situații în care prețul de furnizare prevăzut în contract nu este fix. Citește articolul
Pentru că se referă la importuri mari, departamentul de achiziții este interesat să știe cum amânarea plății TVA-ului poate ajuta la gestionarea mai bună a banilor pentru comenzile internaționale și la planificarea costurilor.
Anumite companii care fac importuri pot obține, la cerere, un certificat de amânare a plății TVA-ului în vamă. Conform unui ordin recent al Ministerului Finanțelor, firmele care în ultimul an au făcut importuri de cel puțin 100 de milioane de lei trebuie să aștepte mai mult decât până acum pentru a primi acest certificat. Citește articolul
Măsurile de sprijin pot implica achiziția de noi echipamente sau bunuri (de exemplu, pentru telemuncă sau investiții), iar acest departament se ocupă de procesul de cumpărare și de gestionarea contractelor aferente.
Guvernul a pus la punct un plan de relansare economică pentru viitorul apropiat, care va fi aplicat, în cursul lunii iulie 2020, printr-o serie întreagă de acte normative. Dacă unele măsuri cuprinse în plan deja sunt oficiale, cum ar fi decontările pentru reactivarea salariaților aflați în șomaj tehnic sau decontările pentru angajarea anumitor șomeri, altele urmează să fie oficializate în săptămânile ce vin, cum ar fi împărțirea costurilor salariale între angajator și stat, la reducerea programului de lucru. Citește articolul
Gestionează contractele firmei cu furnizorii de gaze și are nevoie să cunoască procedurile și drepturile legale pentru a schimba furnizorul și a obține condiții mai avantajoase.
Ținând cont că, de astăzi, s-a liberalizat piața gazelor, consumatorii de gaze au fost nevoiți să încheie sau să reîncheie contractele de furnizare gaze - fie cu alți furnizori decât cel care livra gaze, fie cu același. (Re)încheierea contractelor trebuia să aibă loc, obligatoriu, până la 30 iunie (inclusiv). Însă acest lucru nu înseamnă că nu mai este posibilă schimbarea furnizorului, de astăzi. Motivul principal pentru care au trebuit reîncheiate contractele de furnizare era adaptarea lor la o piață liberalizată, unde prețurile se stabilesc în funcție de cerere și ofertă. Citește articolul
Regulile noi pentru platformele de comerț online, care vizează transparența și măsurile reparatorii, sunt de interes pentru departamentul care gestionează contractele și relațiile cu partenerii, inclusiv cu platformele digitale.
Starea de alertă a fost prelungită la jumătatea lunii anterioare cu încă 30 de zile, astfel că și, cel puțin, jumătate din iulie, respectiv până în data de 16, va fi acoperită de această stare specială, impusă în contextul epidemiei de coronavirus. În același timp, măsurile de relaxare programate să intre în vigoare chiar azi au fost amânate, ceea ce înseamnă că unele afaceri au în continuare retricții. Pe lângă asta, e de știut că în iulie începe raportarea optimizărilor fiscale către autorități, că pot fi începute demersurile pentru împărțirea de dividende pe cel de-al doilea trimestru și că începe conectarea caselor de marcat electronice la sistemul Fiscului. Citește articolul
Pentru a înțelege mai bine cum pot apărea costuri suplimentare la serviciile de telefonie și pentru a negocia contracte mai avantajoase cu furnizorii.
Utilizatorii de telefonie mobilă au la dispoziție o hartă interactivă care oferă informații despre zonele în care telefonul se poate conecta involuntar la rețelele din țările vecine, informează Autoritatea Națională pentru Administrarea și Reglementarea în Comunicații (ANCOM). În plus, utilizatorii hărții pot afla și nivelul de semnal în funcție de localitate și de rețeaua de telefonie. Citește articolul
Departamentul care cumpără servicii de călătorie (bilete de avion, pachete turistice) pentru angajați trebuie să știe ce drepturi au aceștia și ce clauze contractuale sunt importante în caz de anulare, amânare sau probleme de sănătate, pentru a negocia contracte avantajoase și a gestiona corect aceste servicii.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a publicat o informare pentru cei care călătoresc, pentru ca ei să înțeleagă, mai bine, ce drepturi au, mai ales în condițiile în care riscul de a nu mai ajunge la destinația programată (din cauza restricțiilor, de exemplu) este destul de mare. Citește articolul
Se ocupă cu cumpărarea sau închirierea mașinilor pentru firmă și trebuie să știe toate costurile și obligațiile (inclusiv taxa de drum) pentru a le include în bugete și contracte.
La utilizarea rețelei de drumuri din țara noastră, șoferii trebuie să achite o taxă de drum, numită rovinietă. În cazul în care vând o mașină pentru care există o rovinietă încă valabilă, foștii proprietari își pot recupera o parte din banii plătiți pe ea. Apoi, un alt lucru pe care e bine să-l știe șoferii este că autoritățile folosesc peste o sută de camere cu ajutorul cărora se verifică valabilitatea taxei de drum. De aceea, prezentăm în acest material, pe lângă mai multe informații utile șoferilor despre rovinietă, și lista completă cu amplasarea tuturor celor 106 de puncte fixe pentru controlul taxei de drum. Citește articolul
Le dă indicii despre prețurile materialelor sau serviciilor în piață, ajutându-i să cumpere mai inteligent și să negocieze contractele.
Toate fondurile de pensii obligatorii administrate privat au anunțat creșteri prin care recuperează aproape integral scăderile provocate de criza Covid19. Aceasta a declanșat după mijlocul primului trimestru al anului scăderi semnificative ale cotațiilor la unele acțiuni deținute de fonduri. Citește articolul
Dacă firma primește fonduri pentru investiții, acest departament va fi responsabil pentru cumpărarea de echipamente, utilaje, mobilier, terenuri și pentru gestionarea contractelor necesare implementării proiectelor.
Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, în calitate de administrator, va lansa în curând "Schema de ajutor de stat pentru sprijinirea IMM-urilor", cu o alocare de circa 900 de milioane euro. Citește articolul