Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament poate verifica dacă partenerii sau furnizorii cu care lucrează au amânat credite în pandemie și să înțeleagă că acest lucru nu înseamnă neapărat că au probleme financiare, ajutând la alegerea celor mai buni parteneri.
Ratele către bănci ori instituții financiare nebancare (IFN), ce au fost amânate în contextul epidemiei de coronavirus, nu apar în Centrala Riscului de Credit (CRC) ca datorii, ci sunt înregistrate complet separat de acestea la CRC, transmite, printr-un comunicat de presă, Banca Națională a României (BNR). Asta înseamnă că amânarea nu le afectează celor cu rate la bănci relația cu instituțiile de creditare și șansa de a contracta un alt credit sau serviciu bancar viitor. Citește articolul
Departamentul cumpără servicii de instruire de la terți sau achiziționează produse de igienă și trebuie să se asigure că toți furnizorii respectă noile reguli și că materialele necesare sunt procurate conform cerințelor legale.
De la începutul lunii iulie au intrat în vigoare, potrivit unei hotărâri de Guvern, noi măsuri cu privire la starea de alertă. Astfel, se permite organizarea cursurilor pentru adulți cu cel mult 20 de persoane, activitățile recreative și sportive se pot desfășura cu până la zece persoane, iar polițiștii și militarii pot organiza evenimente cu până la 200 de persoane. Pentru a completa cadrul legislativ, vineri, autoritățile au publicat în Monitorul Oficial și regulile ce trebuie respectate la organizarea activităților. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe cum pot fi obținute echipamente și utilaje prin leasing, pentru a alege cea mai bună soluție contractuală și financiară pentru nevoile companiei.
Firmele aflate la început de drum au posibilitatea teoretică de a obține mai multe tipuri de finanțare, însă, de multe ori, nu au acces la credite bancare, din diverse motive. De aceea, este important pentru ele să exploreze și alte modalități prin care să obțină finanțare pentru dezvoltarea afacerii. O astfel de modalitate se referă la operațiunile de leasing, care le permit firmelor să obțină, de exemplu, utilaje, pe care să le folosească pentru o perioadă de timp și, eventual, să le cumpere la finalul unei perioade (dacă vorbim de un anumit tip de leasing, adică cel financiar). Citește articolul
Webinarul despre achiziții publice este esențial pentru departamentul de Achiziții, deoarece le oferă informații despre toate etapele, de la planificare la derulare și soluționarea problemelor legate de contractele de cumpărare.
Noi, la Inteligo, vrem să ajutăm oamenii să rămână mereu informați și actualizați la cerințele și noutățile lumii moderne. Tocmai de aceea, în fiecare săptămână, îți pregătim o listă de cursuri, ghiduri, cărți și podcasturi care să te ajute să descoperi care sunt lucrurile de care ești pasionat și la care poți deveni cu adevărat bun și, în plus, îți propunem și un subiect interesant pe care să îl putem dezbate împreună. Citește articolul
Ajută la înțelegerea costurilor fiscale asociate cu achizițiile sau vânzările de proprietăți ale companiei, influențând negocierile de contract și bugetele aferente.
De la începutul lunii februarie 2017, persoanele care vând case sau terenuri trebuie să plătească impozit doar dacă suma de bani cu care vând proprietățile depășește un anumit prag, iar dacă acesta este depășit se aplică o cotă unică de impozitare, se arată în Legea nr. 227/2015. Citește articolul
O companie poate fi la rândul ei un client care achiziționează gaze. Acest departament trebuie să știe cum să gestioneze eventualele neînțelegeri cu furnizorii companiei și cum să își exercite drepturile contractuale.
Consumatorii de gaze au trecut, de la 1 iulie, într-o nouă „etapă” a pieței, în sensul că aceasta s-a liberalizat în privința prețurilor. Cu alte cuvinte, statul nu mai stabilește prețul de furnizare, astfel că furnizorul și consumatorul pot să negocieze contractele de furnizare. De aceea, s-ar putea ivi multe situații necunoscute, în practică, ceea ce ar putea duce la neînțelegeri. Vestea bună, pentru consumatori, este că, în asemenea cazuri, se poate ajunge la soluționarea acelor probleme, fără a fi necesară introducerea unei acțiuni în justiție - care ar putea fi costisitoare și ar putea să dureze. Citește articolul
Departamentul se va ocupa de achiziționarea și contractarea serviciilor și echipamentelor necesare pentru instalarea stațiilor de încărcare și a infrastructurii aferente.
Asigurarea sistemelor pentru reîncărcarea vehiculelor electrice va deveni obligatorie pentru investitori, proprietari și administratorii de clădiri noi, rezidențiale și nerezidențiale, precum și în cazul clădirilor existente care trec prin renovări majore. Chestiunea e prevăzută într-o lege apărută miercuri în Monitorul Oficial și care se va aplica începând de mâine. Citește articolul
Ajută la găsirea unor furnizori mai buni sau la negocierea unor prețuri mai mici pentru produsele și serviciile cumpărate de companie.
Din cauza crizei generate de epidemia de coronavirus, multe companii pot avea dificultăți financiare în perioada asta. De aceea, pentru a-și asigura supraviețuirea, firmele pot face diverse reduceri de cheltuieli, conform specialiștilor de la Deloitte România. Citește articolul
Acest departament va trebui să găsească și să cumpere echipamentele și serviciile necesare pentru a îndeplini noile obligații, cum ar fi sistemele de reglare a temperaturii și stațiile de încărcare pentru mașini electrice.
Echiparea clădirilor cu dispozitive de reglare automată a temperaturii sau cu sisteme pentru reîncărcarea vehiculelor electrice sunt doar două dintre obligațiile pe care le vor avea investitorii, proprietarii și administratorii de imobile și care se regăsesc într-o lege ce a fost publicată miercuri în Monitorul Oficial. Citește articolul
Acest departament se ocupă de contractele cu furnizorii și partenerii. Este crucial să știe cum pot fi afectate clauzele de forță majoră sau impreviziune, pentru a se asigura că relațiile cu aceștia rămân stabile, mai ales în perioade dificile.
În Parlament a fost propusă recent pentru o adoptare o prevedere care să le dea posibilitatea celor afectați să ceară anularea acelor clauze contractuale prin care au fost anihilate prevederile legale referitoare la forța majoră sau impreviziune pe perioada stării de urgență și de alertă. Citește articolul