Acest departament se ocupă de relația cu furnizorii și trebuie să se asigure că produsele care intră în magazin sunt conforme cu cerințele SGR (au marcajul corect și prețul include garanția), precum și să ajusteze contractele.
Sistemul de garanție-returnare (SGR) a debutat pe 30 noiembrie și implică câteva noutăți în ceea ce privește parcursul comercial al ambalajelor nereutilizabile. Principalii actori afectați de noile prevederi sunt comercianții, dar și consumatorii trebuie să știe care sunt noutățile și implicațiile SGR. Concret, pentru aceștia, noul sistem înseamnă că anumite produse se vor "scumpi" cu 50 de bani la cumpărare. Această diferență va fi recuperată la predarea ambalajului respectiv la un centru de colectare special destinat. Pe scurt, sucurile, berea, cidrul, apa plată și cea minerală vor fi mai scumpe cu 50 de bani pentru cei care nu returnează recipientele respective, dar cine alege să o facă nu va suporta această diferență de preț, pentru că o va recupera de la orice punct de colectare a ambalajelor SGR din țară. Citește articolul
Acest departament se ocupă de cumpărarea de produse sau servicii pentru firmă. În acest caz, firma cumpăra deșeuri, iar articolul arată că trebuie să ia în considerare și obligațiile fiscale legate de aceste achiziții, nu doar prețul propriu-zis.
O companie care cumpăra deșeuri reciclabile de la persoanele fizice a considerat că nu trebuie să achite impozitul aferent sumelor plătite, astfel că, în urma unei inspecții fiscale, s-a trezit recent cu o impunere suplimentară din partea Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Departamentul de achiziții trebuie să înțeleagă noile condiții de achiziție a produselor, inclusiv plata garanției către furnizori, și să se asigure că produsele cumpărate respectă noile cerințe SGR.
Sistemul de garanţie-returnare (SGR) destinat ambalajelor primare nereutilizabile (sticlă, plastic, metal - volum între 0,1 - 3 litri), prin care comercianții ar trebui să rețină o garanție de 50 de bani pentru fiecare produs ambalat și pe care să o returneze apoi clienților intră azi în vigoare. Aplicarea SGR înseamnă obligații atât pentru producători, cât și pentru comercianți - dacă pui pe piață sau vinzi produse ambalate astfel ești obligat, înainte de toate, să te înregistrezi în sistem. Acesta e însă abia începutul listei lungi de obligații. Am sintetizat azi cele mai importante aspecte pe care comercianții, inclusiv cei din mediul online, precum și producătorii trebuie să le cunoască. Citește articolul
Acest departament trebuie să se asigure că produsele achiziționate, inclusiv cele din import, respectă noile cerințe de ambalare și că furnizorii sunt înregistrați corect în SGR, pentru a evita problemele de conformitate.
Stocurile de produse în ambalaje vizate de Sistemul Garanție - Returnare (SGR) existente la 30 noiembrie, data la care SGR intră în vigoare, mai pot fi puse pe piață și comercializate cel mult șapte luni. Dincolo de data de 30 iunie 2024, produsele în ambalaje vizate de SGR nu mai pot fi puse la raft dacă nu au marcajul corespunzător. Până vara viitoare însă, comercianții și producătorii sunt vizați de mai multe interdicții pentru a căror nerespectare pot fi dur sancționați. Comercianții, în special, dacă nu se înregistrează în SGR, vor resimți cel mai tare efectele nerespectării legii. Citește articolul
Se ocupă de primirea și procesarea facturilor de la furnizori și trebuie să știe cum vor fi acestea transmise și gestionate prin noul sistem e-Factura, mai ales în contextul automatizării.
Deoarece, de la 1 ianuarie 2024, transmiterea în e-Factura a tuturor facturilor din relația B2B devine obligatorie, este important de reținut că facturile electronice pot fi încărcate și manual. Totuși, specialiștii avertizează că gestionarea manuală este o variantă bună doar pentru contribuabilii cu activitate redusă. Citește articolul
Articolul arată că mulți dezvoltatori imobiliari sunt în pericol de insolvență, ceea ce este important pentru departamentul de Achiziții pentru a evalua riscurile legate de furnizori și parteneri contractuali.
Peste 70% dintre dezvoltatorii imobiliari din România prezintă un risc de insolvenţă, pe fondul accentuării provocărilor generate de scăderea vânzărilor din imobiliare şi a creşterii taxelor, conform unei analize realizate de firma de consultanță Frames. Citește articolul
Pentru că sistemul e-Factura schimbă modul în care compania va primi facturile de la furnizori, iar articolul menționează citirea și salvarea acestora.
Un subiect foarte controversat și încă neclar pentru foarte multă lume, fie ei administratori ai unei societăți comerciale sau contabili, este autorizarea programului de facturare de către contabil, folosind semnătura acestuia, pentru trimiterea facturilor emise prin SPV, în sistemul e-Factura. Deși conștienți de faptul că foarte probabil am deschis „Cutia Pandorei”, dorim să oferim explicații legate de acest subiect.
Citește articolulTransferul de patrimoniu în cadrul divizării poate include contracte cu furnizori sau clienți, iar acest departament trebuie să gestioneze continuitatea sau renegocierea acestora.
Până recent, opțiunile de reorganizare din România nu includeau divizările transfrontaliere. Societățile erau nevoite să treacă prin tranzacții care aveau ca obiect vânzarea unei părți din afaceri („business transfers”) sau a unor active („asset transfers”), ceea ce punea presiune suplimentară pe cash-flow, existența unui preț fiind esențială în aceste cazuri. Mai mult decât atât, societățile implicate suportau și eventualul impact fiscal care decurgea din astfel de operațiuni, deloc de neglijat în cele mai multe cazuri. Faptul că de cele mai multe ori aceste operațiuni erau între societăți din cadrul aceluiași grup necesita o atenție deosebită din perspectiva prețurilor de transfer. Citește articolul
Acest departament este relevant deoarece articolul menționează achiziționarea de echipamente (precum automatele RVM) și posibilitatea încheierii de parteneriate sau acorduri cu alte entități, ceea ce implică procese de achiziții și managementul contractelor.
Odată cu introducerea, începând cu 30 noiembrie, a Sistemului de garantare-returnare (SGR) în România, comercianții vor avea o serie de obligații referitoare la implementarea sa, printre care cele referitoare la primirea ambalajelor SGR. Pentru aceasta, ei trebuie fie să organizeze puncte de returnare, fie să se asocieze cu alți comercianți și să încheie parteneriate cu unitățile administrativ-teritoriale (UAT) pe raza cărora funcționează. Singurele firme care nu au această obligație sunt cele din domeniul HORECA, cele care vând prin intermediul automatelor și cele care vând produse exclusiv online. Citește articolul
Pentru a ști ce cerințe tehnice să includă în contracte atunci când cumpără echipamente sau servicii pentru amenajarea spațiilor de joacă, conform noilor standarde de incluziune.
Cu scopul de a crește accesul copiilor cu dizabilități la noi moduri de destindere și la interacțiuni cu alți copii de vârste similare, parcurile și locurile de joacă (existente sau viitoare) vor trebui să conțină și echipamente de joacă universale, ce pot fi folosite ușor și de către acești copii, după cum scrie într-un proiect legislativ aflat în dezbaterea Senatului. Citește articolul