avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 729 soluții astăzi
Acasă Departament: Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement")

Departament: Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement")

ACCES PREMIUM

Analiză Cum vor fi taxate, în 2024, activitățile IT: Salariat vs. PFA vs. microîntreprindere

Se ocupă de contractele cu furnizorii externi de servicii IT (PFA-uri, microîntreprinderi) și trebuie să înțeleagă cum taxele pot influența costurile și negocierile.

Orlando Surugiu-Pânzaru în Contabil și fiscal
Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal,
24 Noiembrie 2023 | 3 | 11506 | Timp de citire: 3 min.

Taxarea activităților IT este unul dintre domeniile pentru care Legea reformei fiscale aduce schimbări importante, acestea aplicându-se parțial din noiembrie 2023 și parțial din ianuarie 2024. În baza modificărilor legislative operate de autorități, prezentăm azi cum va arăta, în 2024, taxarea acestor activități, în funcție de statutul prestatorului - salariat, PFA sau microîntreprindere. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Analiză Regulamentul UE care va impune termene de plată mai scurte în relațiile de afaceri va avea un impact major inclusiv în România. Ce e de știut despre inițiativă

Acest departament este direct afectat de noile termene de plată către furnizori și de regulile stricte privind penalitățile. Este vital să înțeleagă cum să negocieze și să gestioneze contractele de achiziții pentru a evita riscul de a plăti penalități pentru întârzieri.

Baciu Partners în Contabil și fiscal
24 Noiembrie 2023 | 1 | 3498 | Timp de citire: 4 min.

Întârzierea efectuării plăților în tranzacțiile comerciale poate îngreuna semnificativ activitatea unei societăți comerciale, creând totodată un disconfort major in relațiile cu terții. Pentru a proteja întreprinderile europene, în special IMM-urile, împotriva întârzierii efectuării plăților, UE a adoptat Directiva 7/2011 privind combaterea întârzierii în efectuarea plăților în tranzacțiile comerciale, transpusă în legislația internă prin Legea 72/2013 privind măsurile pentru combaterea întârzierii în executarea obligațiilor de plata a unor sume de bani rezultând din contracte încheiate intre profesioniști si intre aceștia si autorități contractante. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum exploatăm implementarea e-Factura în beneficiul companiilor și economiștilor lor, nu doar al statului?

Departamentul de achiziții primește un număr mare de facturi de la furnizori. Schimbarea la e-Factura va impacta modul în care aceste documente sunt primite, procesate și corelate cu bunurile și serviciile achiziționate.

Profluo în Contabil și fiscal
24 Noiembrie 2023 | 976 | Timp de citire: 2 min.

Proiectul e-Invoicing, la nivel european, reprezintă un pas semnificativ în direcția îmbunătățirii colectării taxei pe valoarea adăugată. Gap-ul de colectare a TVA la nivelul Uniunii Europene, care se ridică la aproximativ 100 miliarde de euro, reprezintă o problemă majoră care necesită soluții eficiente.  Citește articolul

ACCES GRATUIT
Revista presei

Romsilva scoate la vânzare peste 20 de mii de pomi de Crăciun. Ce prețuri vor avea brazii și molizii

Acest departament s-ar ocupa de cumpărarea pomilor de Crăciun în cantități mari pentru o companie, fie pentru uz propriu (de exemplu, decorațiuni la birou), fie pentru revânzare.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
24 Noiembrie 2023 | 823 | Timp de citire: 4 min.

Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UNBR: Din 2024, și avocații vor fi obligați să transmită facturile prin sistemul RO e-Factura

Acest departament primește facturi de la furnizori și trebuie să se asigure că toate facturile sunt primite prin sistemul e-Factura, altfel compania nu va putea deduce TVA și riscă amenzi.

Cristian Stanescu în Mediul juridic
Redactor, avocatnet.ro
23 Noiembrie 2023 | 1 | 7118 | Timp de citire: 3 min.

E-Factura a devenit un subiect major pentru mediul de afaceri din România, mai ales în contextul noilor reglementări care vor intra în vigoare începând cu 1 ianuarie 2024. În acest context, avocații, ca și alte categorii de persoane impozabile, vor trebui să să transmită facturile către persoane juridice prin sistemul național RO e-Factura.

Citește articolul

ACCES PREMIUM

Și comercianții care vând online au obligații în privința SGR

Ei trebuie să înțeleagă cum se aplică garanția la produsele pe care le cumpără de la furnizori și cum se gestionează aceste costuri în contracte.

Cristian Stanescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
23 Noiembrie 2023 | 3 | 3054 | Timp de citire: 2 min.

Comercianții online care vând produse cu ambalaje conforme Sistemului de returnare-garanție (SGR) au mai puține obligații comparativ cu ceilalți. Acestea se rezumă la anunțarea pe site a produselor care sunt supuse SGR și a faptului că prețul este majorat cu 50 de bani, contravaloarea garanției. Ei nu trebuie să organizeze puncte de colectare și nici să răscumpere ambalaje SGR de la consumatorii finali. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Revista presei

Primul tren electric cumpărat de România în ultimii 40 de ani a finalizat testele și va fi livrat în România

Acest departament este interesat de modul în care sunt cumpărate produse și servicii mari, cum ar fi aceste trenuri noi, de la negocierea contractului până la primirea livrării.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
23 Noiembrie 2023 | 787 | Timp de citire: 4 min.

Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Revista presei

Primul tren electric cumpărat de România în ultimii 40 de ani a finalizat testele și va fi livrat în România

Acest departament este interesat de modul în care sunt cumpărate produse și servicii mari, cum ar fi aceste trenuri noi, de la negocierea contractului până la primirea livrării.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
23 Noiembrie 2023 | 787 | Timp de citire: 4 min.

Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

e-Factura: Nu neapărat contabilii vor gestiona facturile electronice, spun specialiștii. Depinde de volumul activității firmei

Articolul explică cum trebuie gestionate obiecțiile pentru facturile primite de la furnizori (cumparaturile firmei), procese de care se ocupă direct departamentul de achiziții.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Noiembrie 2023 | 3 | 18175 | Timp de citire: 3 min.

Atunci când vine vorba de gestionarea facturilor electronice începând din 1 ianuarie 2024, este important de precizat că nu vorbim de o muncă ce trebuie alocată neapărat contabililor. Potrivit specialiștilor, gestionarea documentelor trebuie alocată în funcție de volumul activității unei companii, iar automatizările pot reduce destul de mult munca respectivă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Proiectul Codului de procedură administrativă a fost pus în dezbatere

Noul cod clarifică regulile pentru contractele pe care le încheiem cu instituțiile publice, de la cum se obțin până la cum se aplică și se rezolvă eventualele probleme, fiind crucial pentru cei care lucrează cu statul.

avocatnet.ro în Aspecte juridice
22 Noiembrie 2023 | 3770 | Timp de citire: 4 min.

Proiectul de lege privind Codul de procedură administrativă a fost pus în dezbatere și urmează să reunească prevederile mai multor legi existente în domeniul administrativ. Codul va stabili reguli unitare privind procedura administrativă, cu accent pe digitalizare și simplificarea relației cu cetățenii și mediul de afaceri. Va fi structurat în 13 titluri, acoperind aspecte precum procedurile specifice, simplificarea procedurilor, contractele administrative, căile de atac administrative și jurisdicția administrativă, guvernanța publică și răspunderea administrativă. Citește articolul