Se ocupă de contractele cu furnizorii externi de servicii IT (PFA-uri, microîntreprinderi) și trebuie să înțeleagă cum taxele pot influența costurile și negocierile.
Taxarea activităților IT este unul dintre domeniile pentru care Legea reformei fiscale aduce schimbări importante, acestea aplicându-se parțial din noiembrie 2023 și parțial din ianuarie 2024. În baza modificărilor legislative operate de autorități, prezentăm azi cum va arăta, în 2024, taxarea acestor activități, în funcție de statutul prestatorului - salariat, PFA sau microîntreprindere. Citește articolul
Acest departament este direct afectat de noile termene de plată către furnizori și de regulile stricte privind penalitățile. Este vital să înțeleagă cum să negocieze și să gestioneze contractele de achiziții pentru a evita riscul de a plăti penalități pentru întârzieri.
Întârzierea efectuării plăților în tranzacțiile comerciale poate îngreuna semnificativ activitatea unei societăți comerciale, creând totodată un disconfort major in relațiile cu terții. Pentru a proteja întreprinderile europene, în special IMM-urile, împotriva întârzierii efectuării plăților, UE a adoptat Directiva 7/2011 privind combaterea întârzierii în efectuarea plăților în tranzacțiile comerciale, transpusă în legislația internă prin Legea 72/2013 privind măsurile pentru combaterea întârzierii în executarea obligațiilor de plata a unor sume de bani rezultând din contracte încheiate intre profesioniști si intre aceștia si autorități contractante. Citește articolul
Departamentul de achiziții primește un număr mare de facturi de la furnizori. Schimbarea la e-Factura va impacta modul în care aceste documente sunt primite, procesate și corelate cu bunurile și serviciile achiziționate.
Proiectul e-Invoicing, la nivel european, reprezintă un pas semnificativ în direcția îmbunătățirii colectării taxei pe valoarea adăugată. Gap-ul de colectare a TVA la nivelul Uniunii Europene, care se ridică la aproximativ 100 miliarde de euro, reprezintă o problemă majoră care necesită soluții eficiente. Citește articolul
Acest departament s-ar ocupa de cumpărarea pomilor de Crăciun în cantități mari pentru o companie, fie pentru uz propriu (de exemplu, decorațiuni la birou), fie pentru revânzare.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament primește facturi de la furnizori și trebuie să se asigure că toate facturile sunt primite prin sistemul e-Factura, altfel compania nu va putea deduce TVA și riscă amenzi.
E-Factura a devenit un subiect major pentru mediul de afaceri din România, mai ales în contextul noilor reglementări care vor intra în vigoare începând cu 1 ianuarie 2024. În acest context, avocații, ca și alte categorii de persoane impozabile, vor trebui să să transmită facturile către persoane juridice prin sistemul național RO e-Factura.
Citește articolulEi trebuie să înțeleagă cum se aplică garanția la produsele pe care le cumpără de la furnizori și cum se gestionează aceste costuri în contracte.
Comercianții online care vând produse cu ambalaje conforme Sistemului de returnare-garanție (SGR) au mai puține obligații comparativ cu ceilalți. Acestea se rezumă la anunțarea pe site a produselor care sunt supuse SGR și a faptului că prețul este majorat cu 50 de bani, contravaloarea garanției. Ei nu trebuie să organizeze puncte de colectare și nici să răscumpere ambalaje SGR de la consumatorii finali. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care sunt cumpărate produse și servicii mari, cum ar fi aceste trenuri noi, de la negocierea contractului până la primirea livrării.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care sunt cumpărate produse și servicii mari, cum ar fi aceste trenuri noi, de la negocierea contractului până la primirea livrării.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Articolul explică cum trebuie gestionate obiecțiile pentru facturile primite de la furnizori (cumparaturile firmei), procese de care se ocupă direct departamentul de achiziții.
Atunci când vine vorba de gestionarea facturilor electronice începând din 1 ianuarie 2024, este important de precizat că nu vorbim de o muncă ce trebuie alocată neapărat contabililor. Potrivit specialiștilor, gestionarea documentelor trebuie alocată în funcție de volumul activității unei companii, iar automatizările pot reduce destul de mult munca respectivă. Citește articolul
Noul cod clarifică regulile pentru contractele pe care le încheiem cu instituțiile publice, de la cum se obțin până la cum se aplică și se rezolvă eventualele probleme, fiind crucial pentru cei care lucrează cu statul.
Proiectul de lege privind Codul de procedură administrativă a fost pus în dezbatere și urmează să reunească prevederile mai multor legi existente în domeniul administrativ. Codul va stabili reguli unitare privind procedura administrativă, cu accent pe digitalizare și simplificarea relației cu cetățenii și mediul de afaceri. Va fi structurat în 13 titluri, acoperind aspecte precum procedurile specifice, simplificarea procedurilor, contractele administrative, căile de atac administrative și jurisdicția administrativă, guvernanța publică și răspunderea administrativă. Citește articolul