Informațiile despre energia regenerabilă pentru încălzire și răcire pot fi utile pentru deciziile legate de gestionarea clădirilor, optimizarea costurilor de utilități și implementarea soluțiilor eficiente energetic.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Pentru a gestiona eficient sarcinile administrative legate de documentele de identitate ale personalului și pentru a înțelege cum noile reglementări pot simplifica sau modifica procesele de înregistrare și acces.
O serie de aspecte ce țin de cărțile de identitate, fie ele electronice sau simple, urmează să fie modificate de vineri, potrivit unei ordonanțe oficializate chiar azi. Printre schimbările ce vor apărea le putem aminti pe cele legate de valabilitatea cărților de identitate și introducerea posibilității de completare a cererii pentru viza de flotant prin mijloace electronice. În plus, costul emiterii a cel puțin cinci milioane de acte electronice de identitate va fi suportat de către stat, prin fonduri alocate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Citește articolul
Înțelegerea noilor cerințe legale pentru intermediarii imobiliari, esențiale în procesele de achiziție, vânzare sau închiriere de proprietăți pentru companie și gestionarea sediilor sau facilităților.
Atât activitatea de intermediere imobiliară, cât și modul în care este organizată profesia de intermediar imobiliar, respectiv agent sau agenție imobiliară, vor fi reglementate, pe viitor, printr-o lege dedicată, potrivit unui proiect legislativ aflat de joi în dezbaterea senatorilor. Printre altele, acum se stabilește că agenții imobiliari vor fi trebui să încheie, în mod obligatoriu, un contract scris cu orice client și totodată și condițiile pe care trebuie să le îndeplinească ori procedura pe care trebuie s-o urmeze cei ce vor să se autorizeze ca intermediari imobiliari. Citește articolul
Menționează măsuri legate de locuire, cum ar fi controlul chiriilor sau alocații pentru costurile de locuire. Acestea pot afecta costurile administrative sau strategiile imobiliare ale unei companii, mai ales dacă deține proprietăți sau oferă beneficii de locuire angajaților.
Criza energetică și creșterea galopantă a inflației au determinat guvernele UE să ia măsuri în cascadă pentru sprijinirea companiilor și a cetățenilor europeni, deja afectați de criza anterioară, cea a Covid-19. Pentru a încerca să reducă o parte din povara exercitată asupra populației, statele membre au apelat la soluții ce au vizat un spectru larg – au acordat ajutoare directe, indexări ale salariilor minime pe economie și ale beneficiilor sociale, au apelat la măsuri fiscale, plafonări de prețuri, subvenții temporare la energie sau combustibil ș.a.m.d. Citește articolul
Asigură spațiul și echipamentele necesare pentru punctele de colectare a ambalajelor în cadrul magazinelor sau unităților HoReCa.
Comercianții de produse din categoriile apă îmbuteliată, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase, în ambalaje primare nereutilizabile din plastic, aluminiu sau sticlă, cu dimensiuni între 0,1 l și 3 litri, au obligația legală să se înregistreze online în baza de date a Sistemului de Garanție-Returnare (SGR) până pe data de 28 februarie. Citește articolul
Tratează costurile cu energia și soluții de aprovizionare (PPA onsite) care implică spațiile și proprietățile companiei, cruciale pentru gestionarea clădirilor și utilităților.
Schema de stat pentru plafonarea prețurilor pentru energia electrică este programată să se aplice până în martie 2025, însă, după cum s-a văzut în lunile recente, lucrurile se pot schimba destul de brusc prin lege sau ordonanță. În aceste condiții, companiile care vor să evite să stea la mâna autorităților sau cele care vor să se pregătească pentru expirarea schemei pot lua în calcul așa-zisele contracte de tip „power purchase agreement” pentru a ține costurile sub control pe termen lung, potrivit specialiștilor. Citește articolul
Gestionând clădirile și facilitățile companiei, acest departament poate fi interesat de oportunitățile de a reduce costurile cu energia prin instalarea de panouri fotovoltaice.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Informațiile despre modificarea Codului Rutier, în special cele referitoare la echipamentul obligatoriu pentru vehicule, sunt importante pentru gestionarea parcului auto al companiei și pentru setarea politicilor interne privind vehiculele de serviciu.
Miercuri va începe prima sesiune ordinară din acest an a Parlamentului, iar pe agendă se află mai multe proiecte care vizează cetățenii și care ar putea deveni legi în curând. Cele mai multe dintre proiectele amintite sunt relativ recente, adică sunt apărute de cel mult un an, dar sunt și câteva mai vechi. Citește articolul
Departamentul este direct interesat de costurile de operare ale facilităților, inclusiv facturile la utilități. Informațiile despre locuințele eficiente energetic și economiile pe termen lung sunt cruciale pentru gestionarea proprietăților și reducerea cheltuielilor administrative.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament se ocupă adesea cu administrarea parcului auto al companiei. Informațiile despre istoricul și daunele mașinilor sunt esențiale la achiziția de vehicule sau la revânzarea celor vechi, pentru o gestionare eficientă.
Cei interesați pot afla acum online atât istoricul unei mașini înmatriculate în țara noastră, cât și avariile suferite de aceasta în timp, prin intermediul unei aplicații gestionate de Registrul Auto Român (RAR). Aceste informații sunt utile, de cele mai multe ori, atunci când se dorește cumpărarea unei mașini la mâna a doua. Citește articolul