Dacă firma are în grijă propriile clădiri, drumuri sau alte infrastructuri (cum ar fi în curtea fabricii), acest departament trebuie să știe dacă are nevoie de permise pentru lucrări obișnuite de întreținere.
Printr-o ordonanță apărută joi, Guvernul a stabilit modificarea Legii construcțiilor, astfel încât să fie permise, fără să fie nevoie de obținerea unei autorizații de construire, și lucrările de întreținere curentă a rețelei de drumuri din țara noastră, ceea ce va însemna, cel puțin teoretic, că se vor putea face mai multe astfel de lucrări, iar asta va duce la drumuri mai bune și mai sigure. Citește articolul
Este util pentru departamentul care se ocupă de înregistrarea și monitorizarea prezenței angajaților la locul de muncă (pontaj) și de administrarea documentelor relevante pentru aceste absențe.
Dreptul de a absenta de la locul de muncă în situații neprevăzute, determinate de o situație de urgență familială cauzată de boală sau de accident, care fac indispensabilă prezența imediată a salariatului, vine la pachet cu obligația de a recupera perioadele de absență. Plecând de la prevederile legale aplicabile, angajatorul poate să stabilească o procedură internă care să prevadă condițiile în care se dau aceste zile libere, cum se recuperează și ce documente sunt necesare pentru a evita solicitarea lor abuzivă sau crearea de costuri suplimentare. Citește articolul
Informațiile despre scumpirea apartamentelor și locuințelor sunt direct relevante pentru gestionarea proprietăților companiei, deciziile legate de închiriere sau achiziție de spații. Problemele legate de energie și gaze (facturare, racordare) afectează direct utilitățile și costurile de funcționare ale clădirilor și facilităților.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament ar fi interesat de modul în care se pot comunica actele oficiale către firmă (prin poștă, email, etc.) și de posibilitatea ca anumite bunuri ale firmei, precum clădirile sau terenurile pe care le administrează, să fie afectate de proceduri de executare silită.
Ca o regulă generală, organul fiscal local poate aplica o procedură de executare silită în situația în care o firmă nu îşi plăteşte, în termenul stabilit de lege, obligaţiile fiscale datorate bugetului local al unei unități administrativ-teritoriale. Astfel, executarea silită poate fi definită ca fiind acea procedură prin intermediul căreia creditorul îl constrânge pe debitorul său, care nu-și îndeplinește de bunăvoie obligațiile decurgând dintr-un titlu de creanță, de a și le aduce la îndeplinire în mod silit. Citește articolul
Prețurile combustibililor impactează costurile de operare ale flotei auto a companiei și cheltuielile generale administrative, fiind relevante pentru managementul facililăților.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament gestionează spațiile și clădirile firmei și trebuie să se asigure că zonele de colectare și păstrare a deșeurilor sunt corect amenajate și respectă noile legi, pentru a evita probleme.
Legislația privind regimul deșeurilor a fost modificată în această lună, fiind adăugate noi situații în care se pot aplica sancțiuni pentru nerespectarea acesteia, dar și majorate o parte dintre amenzi. Astfel, pentru incendierea oricărui tip de deșeu, substanță sau obiect ori pentru îngroparea deșeurilor, amenzile ajung acum până la 45.000 de lei. Citește articolul
Acest departament se ocupă de gestionarea spațiilor și a facilităților firmei, inclusiv de punctele de colectare și depozitare a deșeurilor. Ei trebuie să se asigure că aceste spații respectă noile interdicții privind deținerea și păstrarea deșeurilor.
Pe lângă abandonarea, îngroparea, incendierea sau eliminarea deșeurilor în afara spațiilor autorizate în acest scop, din această lună, și aruncarea, ascunderea ori deținerea și păstrarea deșeurilor în afara spațiilor autorizate sunt interzise. Sancțiunile pentru nerespectarea noilor reguli privind regimul deșeurilor ajung, în cazul persoanelor fizice, de la amenzi de până la 45.000 de lei până la pedepse cu închisoarea de până la cinci ani. Citește articolul
Acest departament interacționează cel mai des cu instituțiile publice pentru diverse documente și autorizații. Cunoașterea procedurii de sesizare îi ajută să deblocheze situațiile birocratice și să își desfășoare activitatea mai eficient.
O lege apărută recent va extinde, din iulie 2023, măsurile de debirocratizare pe care instituțiile și autoritățile publice trebuie să le aplice în relația cu persoanele fizice și juridice. În acest context, amintim pașii procedurali pe care o persoană fizică sau juridică trebuie să îi parcurgă pentru a face o sesizare, atunci când o autoritate sau o instituție publică refuză să aplice măsurile de debirocratizare. Citește articolul
Dacă firma administrează proprietăți sau ajută la gestionarea unor aspecte legate de locuințe (ex: pentru angajați), acest departament poate fi interesat de modul în care funcționează plățile pentru utilități sau datoriile către asociațiile de proprietari prin aceste ajutoare.
Pensionarii și persoanele cu dizabilități ce au venituri mici, persoanele care primesc ajutor social și familiile care primesc alocație de susținere vor beneficia, anul acesta, de un ajutor financiar de 1.400 de lei, pentru plata facturilor sau datoriilor la furnizorii de energie. Ajutorul se va acorda pe carduri de energie, modelul acestora fiind modificat, pentru a doua oară, vineri, odată cu oficializarea unui ordin al Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE). În plus, ordinul conține și noul model al certificatului de validare a datoriei față de asociația de proprietari ori de locatari, act necesar pentru plata restanțelor. Citește articolul
Acest departament se ocupă de gestionarea mașinilor, clădirilor și terenurilor firmei, așa că este important să cunoască obligațiile fiscale și termenele de plată pentru a le include corect în bugetul și planificarea anuală.
Cei aveau în proprietate, la finalul lui 2022, mijloace de transport, clădiri sau terenuri datorează în acest an impozit pentru fiecare dintre acestea. Impozitele pot fi plătite în două tranșe, iar cei ce le plătesc integral până la primul termen, și anume până la sfârșitul lunii martie, beneficiază de o reducere a acestora. Citește articolul