avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 612 soluții astăzi
Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES PREMIUM

Agenda săptămânii 16 - 22 ianuarie 2023

Pentru că noua metodologie de evaluare a siguranței clădirilor în caz de cutremur este direct relevantă pentru modul în care firma își gestionează și întreține proprietățile.

avocatnet.ro în Aspecte juridice
16 Ianuarie 2023 | 1088 | Timp de citire: 1 min.

În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii care începe astăzi. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Măsurile de debirocratizare, extinse

Din iulie, autoritățile locale sunt vizate și ele de obligațiile de simplificare în relația cu contribuabilii

Acest departament gestionează adesea relația cu autoritățile locale pentru diverse acte, autorizații și servicii publice. Simplificarea procedurilor reduce timpul și efortul necesar pentru obținerea documentelor importante.

Orlando Surugiu-Pânzaru în Aspecte juridice
Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal,
15 Ianuarie 2023 | 2472 | Timp de citire: 4 min.

Din iulie 2023, inclusiv autoritățile locale trebuie să pună în aplicare măsurile de debirocratizare care până acum erau obligatorii doar pentru autoritățile centrale, așa cum reiese dintr-o lege apărută recent în Monitorul Oficial. Astfel, relația persoanelor fizice și juridice cu aceste entități ar trebui să se simplifice în curând. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Anchete fiscale pe veniturile independente: În viitor, ANAF va analiza inclusiv membrii familiei și va face estimări în baza stilului de viață

Strategia menționează noi obligații de raportare pentru agenții și platformele imobiliare privind contractele de închiriere, precum și schimburi de informații privind registrele imobiliare. Este important pentru companiile din acest sector să fie la curent cu aceste cerințe pentru a-și adapta operațiunile.

Alexandru Boiciuc în PFA & Profesii liberale
Redactor-șef, avocatnet.ro
15 Ianuarie 2023 | 1 | 11174 | Timp de citire: 4 min.

În perioada 2023 - 2025, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) intenționează să-și extindă semnificativ sursele de informare cu privire la veniturile independente obținute de persoanele fizice, pentru a crește numărul celor ce declară și achită impozitul pe venit. Printre alte măsuri, ANAF spune că își va extinde analizele inclusiv la veniturile membrilor de familie ai contribuabilului vizat și că toate tranzacțiile derulate de acesta vor fi folosite pentru a face estimări în baza stilului de viață. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Case de marcat: Perioadele de păstrare și arhivare pentru memoriile fiscale se înjumătățesc

Acest departament este responsabil de gestionarea spațiilor de arhivare și a logisticii documentelor. O reducere a perioadei de păstrare înseamnă mai puțin spațiu necesar și costuri mai mici cu depozitarea fizică a arhivelor.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
13 Ianuarie 2023 | 3543 | Timp de citire: 1 min.

Memoriile fiscale ale caselor de marcat pot să păstreze date timp de doar cinci ani, iar memoriile înlocuite pot fi arhivate tot atâta timp, conform unui act normativ aplicabil de duminică. Concret, asta înseamnă o înjumătățire a perioadelor actuale prevăzute de legislație. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Sustragerea unor dosare de personal de la angajator, amendată de ANSPDCP. Recomandări pentru angajatori și o perspectivă pentru 2023

Se ocupă de securitatea fizică a clădirilor și birourilor, inclusiv de modul în care sunt păstrate documentele importante, pentru a preveni furtul sau accesul neautorizat la dosarele fizice, așa cum s-a întâmplat în cazul prezentat.

Simona Voiculescu în GDPR & Protecția datelor personale
Director Editorial, avocatnet.ro
12 Ianuarie 2023 | 3233 | Timp de citire: 3 min.

Volumul de date personale pe care angajatorii ajung să le prelucreze pentru fiecare dintre angajații lor pare că este într-o continuă creștere, o arată o analiză sumară a celor mai recente modificări legislative aduse raporturilor de muncă, anul trecut. Printre acestea, inclusiv date ce privesc sănătatea unor apropiați ai angajaților, de exemplu. Ca atare, pierderea sau furtul unor dosare de personal poate însemna și o problemă mare de prelucrare a datelor personale. Un exemplu recent din practica autorității române de profil (ANSPDC): Citește articolul

ACCES PREMIUM

Dosarele personale ale angajaților vor fi arhivate numai cinci ani, după ce regula păstrării statelor de salarii se va modifica din nou

Acest departament gestionează spațiile fizice de arhivare și, uneori, documentele generale. O modificare a perioadei de păstrare a documentelor, de la 50 la 5 ani, poate influența semnificativ necesarul de spațiu de depozitare și modul de organizare a arhivei.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
12 Ianuarie 2023 | 11657 | Timp de citire: 3 min.

După nici măcar o lună de la reducerea perioadei de arhivare a statelor de salarii, de la 50 la cinci ani, această prevedere din Legea contabilității va fi „optimizată” printr-o lege nouă, care va influența indirect și perioada de arhivare a dosarelor personale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum trebuie să procedeze o firmă în 2023, din punct de vedere fiscal, atunci când dobândește o clădire, un teren sau o mașină

Ei gestionează clădirile, terenurile și parcul auto al firmei. Ei trebuie să știe cum se face declararea acestor bunuri pentru impozite, mai ales în caz de construire sau modificări, pentru că ei dețin informațiile detaliate despre active.

Orlando Surugiu-Pânzaru în Contabil și fiscal
Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal,
12 Ianuarie 2023 | 3906 | Timp de citire: 3 min.

Ca o regulă generală, firmele care dobândesc o clădire, un teren sau un mijloc de transport au obligația legală de a declara bunurile, la organele fiscale locale competente, în termen de cel mult 30 zile calendaristice de la data dobândirii acestora și datorează impozit pe bunurile respective începând cu data de 1 ianuarie a anului următor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Impozite locale 2023: Ce ar trebui să știe firmele despre impozitul pe mașini

Acest departament se ocupă adesea de administrarea parcului auto al firmei (înregistrare, întreținere, gestionarea documentelor) și trebuie să știe cum se calculează și se plătesc impozitele pentru vehiculele din dotare.

Orlando Surugiu-Pânzaru în Contabil și fiscal
Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal,
11 Ianuarie 2023 | 3384 | Timp de citire: 4 min.

Ne propunem, prin prezentul articol, să expunem o serie de aspecte importante pentru companii referitoare la modalitatea de stabilire a impozitului local pe mijloacele de transport, facilitățile fiscale aferente, termenele de plată și alte chestiuni relevante din Codul fiscal. În 2023, firmele trebuie să achite impozitul la autoritățile locale dacă dețineau vehicule la finele anului trecut. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Suspendarea înmatriculării auto: În ce situații te poți alege cu talonul suspendat și cum poți afla dacă o mașină e înmatriculată sau nu

Dacă acest departament administrează parcul auto al firmei, este vital să știe ce obligații există pentru a menține mașinile înmatriculate corect și funcționale, astfel încât să evite sancțiunile și să asigure disponibilitatea vehiculelor.

Dragoș Niculescu în Ghid auto
Redactor coordonator, avocatnet.ro
11 Ianuarie 2023 | 18779 | Timp de citire: 2 min.

În anumite situații, respectiv atunci când, la cumpărarea unei mașini, noul proprietar nu o trece pe numele lui în termenul legal sau când mașinii îi expiră inspecția tehnică periodică (ITP), potrivit Codului rutier actual, înmatricularea acesteia se suspendă. Cei interesați să afle situația înmatriculării unei mașini o pot face foarte ușor online, fără să fie nevoiți să meargă la autorități. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Revista presei

Primele semne de criză imobiliară. Este tot mai greu să cumperi o casă, românii nu se mai încadrează în criteriile pentru împrumuturi

Informațiile despre scăderea vânzărilor imobiliare, creșterea chiriilor și prețurilor locuințelor sunt direct relevante pentru deciziile privind spațiile companiei (închiriere, cumpărare, vânzare) și costurile administrative.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
11 Ianuarie 2023 | 1160 | Timp de citire: 4 min.

Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul