Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Articolul vizează direct deciziile privind funcționarea fizică a locațiilor (clădirilor de școală) și modul în care acestea pot rămâne deschise, ceea ce afectează gestionarea spațiilor și a operațiunilor administrative zilnice.
Președintele Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD) e de părere că toate școlile din țara noastră, fie de stat sau private, ar trebui să fie deschise, adică elevii să participe fizic la cursuri, dar doar dacă unitățile de învățământ aplică certificatul verde, se vaccinează aproape tot personalul și elevii sau organizează testarea periodică a acestora. Citește articolul
Cei care se ocupă de administrarea proprietăților și a clădirilor companiei trebuie să înțeleagă ce drepturi și obligații au în legătură cu autorizațiile de construcție, mai ales dacă este nevoie să rezolve situații cu clădiri existente sau să planifice noi construcții.
Chiar dacă termenul de intrare în legalitate din procesul-verbal de contravenție, prin care s-a dispus amendarea celui care a construit nelegal, a fost depășit, iar autoritățile nu au apucat să obțină în instanță o hotărâre de demolare, cel sancționat poate în continuare să încerce să intre în legalitate. Mai exact, autoritățile nu ar trebui să-i bareze încercarea de a intra în legalitate doar pentru că termenul care i-a fost dat contravenientului a expirat. Despre caracterul acelui termen s-a pronunțat în vară Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ), într-un recurs în interesul legii (RIL), prin care a stabilit că termenul nu e unul imperativ, ci de recomandare. Decizia a apărut azi în Monitorul Oficial. Citește articolul
Acest departament se ocupă frecvent cu sarcini administrative, inclusiv sprijinirea angajaților în obținerea documentelor oficiale sau gestionarea accesului la servicii publice. Informațiile despre cazier și cerințele de acces sunt utile pentru organizarea eficientă.
De la începutul acestei săptămâni, accesul cetățenilor în interiorul instituțiilor publice se face doar pe baza certificatului verde. Acest lucru poate aduce dificultăți în a accesa o serie de servicii publice, cum ar fi obținerea unui cazier judiciar, pentru cei care nu s-au vaccinat sau nu au trecut prin COVID-19. Citește articolul
Acest departament se ocupă de administrarea spațiilor de birouri și a facilităților, iar noile reguli de sănătate și siguranță impuse de autorități necesită adaptări în organizarea locului de muncă și, posibil, pentru telemuncă.
Luna octombrie a adus modificări în Codul muncii, un nou salariu minim pe care firmele îl pot „opera” în acte până spre final de an, dar și multe reguli noi ce țin de prevenirea răspândirii COVID-19 cu aplicare la locul de muncă - trecerea la telemuncă cu măcar de jumătate de angajați, acolo unde se poate lucra așa, masca obligatorie la birou pentru toată lumea ș.a.m.d. În plus, Guvernul a dat undă verde decontărilor pentru șomaj tehnic, care urmează să fie cerute începând de lunea viitoare pentru octombrie. Citește articolul
Acest departament este interesat de regulile de acces și de funcționarea clădirilor. Informațiile despre obligativitatea certificatului verde în instituțiile publice sunt relevante pentru accesul angajaților în diverse scopuri administrative și, de asemenea, pot servi drept model dacă compania decide să implementeze propriile reguli de acces bazate pe acest document.
Cei vaccinați împotriva COVID-19 în țară au posibilitatea de a obține certificatul verde relativ simplu, fie în versiunea electronică, prin intermediul unei aplicații informatice, fie în format tipărit, de la direcția teritorială de sănătate publică, de la primărie sau de la serviciul de evidență a persoanelor. În schimb, românii care s-au vaccinat doar parțial aici, una dintre doze fiind administrată în țările Uniunii Europene (UE) sau în Regatul Unit al Marii Britanii, trebuie să parcurgă o procedură specială pentru a putea primi certificatul verde de la autoritățile române. Citește articolul
Informația este utilă pentru a calcula și gestiona costurile cu încălzirea și utilitățile pentru clădirile companiei, având în vedere toate componentele prețului.
Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie a aprobat scumpirea gigacaloriei livrate de toate CET-urile din ţară, cele mai mari creşteri fiind la Oradea, Arad şi Bârlad, se arată într-un comunicat al ANRE, citat de Agerpres. Citește articolul
Acest departament ar putea fi implicat în organizarea fizică a spațiilor de lucru și a accesului în clădiri, unde se pot face verificări vizuale ale certificatelor de vaccinare sau ale temperaturii. Ghidul îi ajută să înțeleagă cum să facă aceste lucruri fără să înregistreze date personale și să respecte reglementările.
Din rațiuni pe care le consideră legitime sau utile, firmele sunt tentate să strângă informații ce privesc gradul de vaccinare al salariaților. La fel, dacă îi testează periodic, date privind rezultatele testelor. Între a verifica vizual anumite condiții de intrare într-o incintă sau a colecta date anonimizate pentru scop statistic și a consemna sau înregistra datele respective în documentele firmei este o diferență uriașă din perspectiva obligațiilor privind procesarea datelor personale. Citește articolul
Articolul menționează optimizări legate de TVA pentru operațiuni imobiliare. Acest departament, care se ocupă de proprietățile companiei, poate găsi utile informații despre cum să reducă costurile și taxele asociate cu achizițiile sau gestionarea imobilelor.
Dată fiind multitudinea de provocări economice existente pe fondul pandemiei de coronavirus, firmele aleg să recurgă la diverse mecanisme fiscale legale în scopul maximizării fluxurilor de numerar, au subliniat câțiva fiscaliști în cadrul unei conferințe de fiscalitate organizate marți de avocatnet.ro. De la aplicarea facilităților fiscale disponibile și implementarea unor măsuri fiscale benefice, precum scutirea de impozit a profitului reinvestit sau bonificații pentru îmbunătățirea capitalurilor proprii, la metode de utilizare a pierderilor fiscale și modificarea termenelor de plată a facturilor, vă prezentăm în continuare ce soluții practice au identificat specialiștii în legislație. Citește articolul
Acest departament trebuie să se asigure că accesul în clădirile companiei este gestionat corect, conform noilor reguli, și că există un sistem funcțional pentru verificarea certificatelor la intrare.
Proiectul de lege ce cuprinde obligația vaccinării sau testării personalului medical, atât de la stat, cât și de la privat, a fost respins astăzi de plenul Senatului, deși aseară primise raport de adoptare de la senatorii din comisiile de specialitate, care introduseseră chiar și noi categorii de angajați obligați să meargă la serviciu doar cu certificat verde (era vorba de angajații tuturor autorităților, instituțiilor publice și de interes public, regiilor autonome, precum și a companiilor ce-și desfășoară activitatea în clădiri de birouri cu mai mult de 50 de salariați simultan). Respingerea de Senat e doar un pas intermediar în parcursul legislativ, aplicarea sau nu a prevederilor urmând să fie decisă prin votul final al Camerei Deputaților. Citește articolul
Acest departament se ocupă adesea cu gestionarea inventarului de bunuri, cu predarea echipamentelor către angajați și cu primirea lor înapoi, fiind interesat de formalitățile și responsabilitățile asociate.
Salariatul care strică, din vina sa, telefonul sau laptopul primite de la angajator pentru a putea munci în interesul firmei poate fi obligat să suporte reparațiile pentru astfel de echipamente, dar în anumite condiții. Citește articolul