Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Dacă firma are sedii, magazine sau alte facilități în centre comerciale sau dacă operează locații precum restaurante, săli de sport sau hoteluri, acest departament trebuie să știe cum să gestioneze accesul și regulile de funcționare. De asemenea, este util pentru angajații care accesează servicii publice aflate în mall-uri.
Noile măsuri luate împotriva răspândirii pandemiei de coronavirus impuse de-astăzi de Guvern, printr-o hotărâre luată și publicată vineri în Monitorul Oficial, au o serie de efecte asupra celor care nu s-au vaccinat sau nu a trecut prin boală. Deși poate stârni multe discuții privind discriminarea celor nevaccinați din diferite motive, măsura nu este nouă, la nivelul Uniunii Europene existând multe state unde certificatul verde (prin care se face dovada vindecării, vaccinării sau testării), trebuie prezentat obligatoriu pentru a intra la restaurant sau mall. Printr-o hotărâre apărută azi, lista spațiilor în care pot intra doar cei vaccinați sau trecuți prin boală a fost completată. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu gestionarea și accesul în spațiile firmei. Ei trebuie să știe cum să organizeze verificarea certificatelor verzi la intrare pentru clienți și să se asigure că totul decurge conform regulilor.
Afacerile care funcționează numai pe baza certificatului digital verde privind COVID-19, adică cele care trebuie să verifice clienții la intrare, pot folosi în acest sens atât o aplicație pentru dispozitive mobile, cât și, mai nou, o aplicație pentru laptopuri, desktopuri și scannere profesionale. Citește articolul
Pentru a înțelege cum trebuie asigurate dotările și renovate spațiile conform regulilor, fără a recurge la colectarea ilegală de fonduri la angajați sau colaboratori.
Pretinderea de bani pentru fondul școlii sau al clasei ar putea deveni o practică interzisă, indiferent că banii vor fi strânși în cadrul școlii sau în afara ei, de către un cadru didactic sau de o altă persoană, potrivit unui proiect legislativ trecut tacit de Senat, după ce n-a fost dezbătut și votat în termenul legal. Citește articolul
Responsabil cu întreținerea clădirilor și facilităților, asigurându-se că mediul fizic de lucru respectă normele de siguranță pentru angajați și prevenind potențialele pericole.
Puțin peste 2.000 de persoane au suferit accidente de muncă în primele șase luni ale acestui an, dintre care 41 au fost mortale, cele mai multe dintre accidente apărând în rândul salariaților cu o vechime de până în cinci ani, potrivit unei statistici publicate recent de Ministerul Muncii și Protecției Sociale. Deși cifrele sunt în scădere față de 2020, angajatorii nu trebuie să uite de obligațiile pe care le au în materia securității și sănătății în muncă (SSM) și să instruiască periodic salariații pentru a preveni apariția accidentelor de muncă. Citește articolul
Gestionează proprietățile și spațiile companiei și trebuie să se asigure că sunt respectate normele privind întreținerea terenurilor, inclusiv măsurile de combatere a ambroziei.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și profesioniștii. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii care începe astăzi. Citește articolul
Restricțiile COVID-19, precum interzicerea circulației pe timpul nopții sau închiderea anumitor tipuri de locații, pot influența accesul la sediul firmei, programul de funcționare și modul de gestionare a spațiilor și facilităților.
Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante acte normative și/sau decizii publicate în Monitorul Oficial în perioada 18-24 octombrie 2021. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică. Explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile - ele trimit către articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul
Departamentul Administrativ trebuie să aplice regulile de acces în clădirile firmei (certificat verde pentru vizitatori), să asigure purtarea măștii și să gestioneze spațiile conform noilor cerințe (ex: program de lucru în schimburi, telemuncă).
Comitetul Național pentru Situații de Urgență (CNSU) a stabilit vineri o serie de noi restricții. Măsurile au fost adoptate deja de Guvern și se vor aplica de luni. Vorbim, printre altele, despre interzicerea circulației pe timpul nopții (cu excepția celor vaccinați, trecuți prin boală sau pentru cei care merg la lucru, au diverse urgențe etc.), închiderea magazinelor la ora 21:00, restricționarea activităților în săli de sport, locuri de joacă ori biblioteci, restaurante sau baruri și interzicerea organizării evenimentelor private, precum nunți, botezuri sau mese festive. CNSU propune ca majoritatea măsurilor să se aplice, în primă fază, timp de 30 de zile, fără să mai conteze în vreun fel cât e incidența locală. Citește articolul
Pentru a organiza și executa igienizarea, dezinfectarea și aerisirea spațiilor de lucru în cazul în care un angajat a fost confirmat cu COVID-19, conform cerințelor legale și de siguranță.
Indiferent că e vaccinat sau nu, un salariat confirmat cu COVID-19 nu trebuie să vină la muncă, iar contacții săi direcți ar trebui să stea acasă. De la caz la caz, fie că sunt contacți direcți, fie că sunt confirmați, salariații pot beneficia de concedii medicale și angajatorul le poate deconta 100% indemnizațiile de la stat. Dacă însă angajații nu vor să beneficieze de concediul medical, pentru că se simt bine și vor să lucreze în continuare, de acasă, firma nu poate să-l treacă pe angajat ca fiind și în concediu, dar prestând activitate în același timp. Ce alte măsuri mai impune legea în cazul celor pozitivi la locul de muncă: Citește articolul
Acest departament este interesat pentru că se ocupă adesea de instalarea și mentenanța fizică a camerelor de supraveghere și trebuie să se asigure că acestea sunt amplasate și operate legal, respectând toate normele.
5.000 de euro a fost amenda dată de către Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) unei companii care a amplasat un sistem de înregistrare atât audio, cât și video pentru a-și monitoriza salariații cu încălcarea a trei reguli ale Regulamentului general pentru protecția datelor (GDPR) și cu scopul, potrivit sesizării, de a utiliza ulterior înregistrările împotriva respectivilor angajați. Citește articolul
Acest departament gestionează clădirile și spațiile companiei și este interesat de fondurile disponibile pentru a construi, moderniza sau dota aceste proprietăți.
Fermierii, fie că sunt organizați ca PFA-uri, fie ca firme, vor putea cere, începând din 25 octombrie 2021, finanțări nerambursabile de până la 1,5 milioane de euro pentru dezvoltarea afacerilor, conform unui anunț recent al Agenției pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR). Citește articolul