Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Departamentul Administrativ se ocupă de partea practică a solicitării ajutoarelor, cum ar fi pregătirea și trimiterea documentelor necesare (cereri, declarații) la instituțiile statului, în special pentru entitățile care trebuie să facă aceste demersuri în numele unor persoane (e.g., cooperative, cluburi sportive).
Odată cu apariția Ordonanței de urgență a Guvernului 111/2021, profesioniștii au la dispoziție două indemnizații de pandemie pe care le pot cere statului. Mai precis, pe lângă indemnizația introdusă acum, autoritățile încă mai acordă indemnizația prevăzută de Ordonanța de urgență a Guvernului 132/2020. Iată care cum se diferențiază cele două ajutoare de stat. Citește articolul
Este important să știe cum pot fi folosite proprietățile și alte bunuri ale companiei ca garanție pentru credite, mai ales că sunt propuse schimbări în acest sens.
Programul IMM Factor, oficializat în 2020, care este menit să sprijine IMM-urile care apelează la factoring, va fi modificat printr-un proiect de OUG pus marți în dezbatere la Ministerul Finanțelor (MF). Mai exact, factoringul se referă la faptul că statul va garanta facturile pe care firmele și PFA-urile le vor deconta la bănci și IFN-uri pentru a putea obține bani cât mai rapid. Deși până acum nu a existat nicio informare oficială din partea autorităților privind demararea înscrierilor în program, acesta urmează a fi ajustat pentru a simplifica accesul IMM-urilor la finanțare. Citește articolul
Posibilele facilități (parcare, acces) pentru mașinile cu plăcuțe verzi pot influența modul în care sunt gestionate parcările companiei și alte aspecte administrative legate de transport și spații.
Miercuri a fost oficializată o hotărâre prin care este vizată modificarea și completarea regulamentului de aplicare a Codului rutier. Astfel, regulile privind circulația și dotarea trotinetelor electrice, apărute de peste un an și jumătate, se vor aplica în curând, pietonii ce nu-s atenți la traversarea străzii vor putea fi amendați, iar șoferii vor putea afla tot istoricul sancțiunilor rutiere, nu doar numărul punctelor de penalizare. În plus, vor fi introduse numere de înmatriculare verzi pentru vehiculele nepoluante. Citește articolul
Articolul detaliază restricții de capacitate și program pentru diverse spații fizice (restaurante, cinematografe, săli de sport), informații vitale pentru gestionarea eficientă a facilităților și proprietăților.
În urma modificărilor recente la regulile stării de alertă (vorbim de trei tranșe de schimbări), tabloul restricțiilor pentru firme, ce sunt stabilite în funcție de incidența locală, a fost, de asemenea, schimbat. În acest context, iată cum arată mai nou scenariile în care se poate găsi o localitate și restricțiile asociate pentru companii, conform situației actualizate la momentul actual. Citește articolul
Cei de la administrare și imobiliare sunt direct interesați de modul în care planurile de urbanism afectează proprietățile companiei, fie pentru construcții noi, extinderi sau achiziții de terenuri, și cum pot fi contestate deciziile.
Printr-un recurs în interesul legii pronunțat în iunie și apărut recent în Monitor, Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) a tranșat o chestiune care era interpretată diferit de instanțele din România: atunci când planurile urbanistice zonale (PUZ) sunt aprobate la inițiativa unor particulari pentru scopuri individuale, hotărârile de consiliu care le aprobă nu sunt acte administrative cu caracter individual, ci normativ. Citește articolul
Modificările la taxele pe proprietate ne interesează direct pentru calculul costurilor legate de clădirile și terenurile companiei.
Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), aprobat recent de Comisia Europeană (CE), prevede, dincolo de direcțiile asumate pentru absorbția celor 29 de miliarde de euro, și un set de reforme fiscale de implementat până la finalul anului 2026. Printre acestea se numără modernizarea administrației cu două obiective principale: creșterea veniturilor fiscale cu 2,5 puncte procentuale din PIB până la finalul anului 2025 și reducerea deficitului de încasare la TVA cu cel puțin cinci puncte procentuale până la jumătatea anului 2026 (ambele în raport cu 2019). Cel de-al doilea obiectiv poate fi considerat conservator, raportat la experiența țărilor vecine cu privire la reducerea evaziunii fiscale ca urmare a implementării unor metode eficiente de creștere a colectării, precum SAF-T sau facturarea electronică. Citește articolul
Acest departament gestionează spațiile și funcționarea companiei. Regulile stării de alertă pot schimba modul în care se folosesc birourile, accesul angajaților și măsurile de igienă, fiind esențiale pentru buna organizare a companiei.
Avocatnet.ro prezintă cele mai importante acte normative publicate în Monitorul Oficial în perioada 27 septembrie - 3 octombrie 2021. Acestea aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică. Citește articolul
Reglementările privind capacitatea spațiilor, programul de funcționare și măsurile de siguranță (ex: purtarea măștii, suprafața minimă per persoană) afectează direct modul în care sunt administrate și utilizate clădirile și alte facilități ale companiei.
Noile reguli pentru localitățile în care rata îmbolnăvirilor la mia de locuitori depășește valoarea de 6 au fost oficializate astăzi de Executiv printr-o hotărâre apărută în Monitorul Oficial. Actul normativ preia, în mare parte, recomandările făcute cu doar câteva zile înainte de Comitetul Național pentru Situații de Urgență (CNSU). O lipsă notabilă este faptul că actul normativ adoptat de Guvern nu prevede obligativitatea purtării măștii de protecție în toate spațiile deschise publice. Citește articolul
Pentru a se ocupa direct de actele mașinilor companiei, inclusiv anularea polițelor vechi și încheierea celor noi.
Chiar dacă a devenit oficială azi, prin publicarea în Monitor, decizia de retragere a autorizației pentru societatea City Insurance, polițele de asigurare încheiate la aceasta rămân în vigoare până la datele înscrise în acestea. Cei care vor să se mute la alt asigurător o pot face, încă de pe acum, denunțând polițele la City Insurance și contractând asigurări noi. Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA) descrie pașii: Citește articolul
Acest departament este adesea responsabil de administrarea parcului auto al companiei și de relația cu asiguratorii. Trebuie să știe cum se procedează corect pentru constatarea unui accident și obținerea despăgubirilor, chiar și în cazul unei firme de asigurări intrate în insolvență, pentru a asigura continuitatea operațiunilor și buna gestionare a bunurilor.
În cazul unui accident rutier, toți ce dețin o asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) valabilă pot folosi în continuare procedura constatării amiabile, indiferent de asigurător. Astfel, fie că sunt asigurați la City Insurance, fie la alt asigurător, cei ce sunt implicați într-un accident rutier produs între două vehicule pot completa constatarea amiabilă, potrivit Uniunii Naționale a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România (UNSAR). Discuția apare în contextul retragerii, acum câteva zile, în mod oficial, a autorizației de funcționare a Societății Asigurare-Reasigurare City Insurance S.A. Citește articolul