Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Sunt abordate aspecte legate de întreținerea proprietăților (stârpirea ambroziei) și impactul stării de alertă asupra administrării facilităților și spațiilor de lucru ale companiei.
Printre cele mai importante chestiuni din luna octombrie 2021, pentru activitatea firmelor și PFA-urilor, se numără termenul pentru declarația anuală cu beneficiarii reali, introducerea eșalonării simplificate permanente sau declararea și plata impozitelor pe afaceri pentru trimestrul al treilea. Citește articolul
Acest departament gestionează bunurile companiei precum clădirile, terenurile și flota de mașini și trebuie să fie la curent cu obligațiile fiscale legate de aceste proprietăți, chiar dacă plata efectivă este făcută de financiar.
Cei care, la sfârșitul anului 2020, dețineau în proprietate mașini, clădiri sau terenuri datorează statului, în 2021, impozit pentru fiecare dintre proprietățile amintite. Aceste impozite locale se pot achita în două tranșe egale, termenele legale fiind 31 martie și 30 septembrie. Astfel, cei care nu au plătit, pentru tot anul, până la primul termen trebuie să achite cea de-a doua tranșă până la cel de-al doilea termen, adică până azi. În caz contrar, riscă majorări de întârziere de 1% pe lună, până la achitarea integrală a impozitelor aferente anului 2021. Citește articolul
Miniștrii de la Dezvoltare pot influența regulile de construcție, amenajarea teritoriului și alte aspecte administrative care afectează proprietățile companiei.
La începutul lunii, mai mulți miniștri și-au dat demisia, în locul lor fiind numiți miniștri interimari. Apoi, Adrian Oros, ministrul agriculturii, a anunțat astăzi că îşi va depune demisia din funcţia de ministru. După consemnarea demisiei acestuia, președintele va numi, cel mai probabil, un ministru interimar. Așadar, cum arată acum structura Guvernului, la ce ministere sunt miniștri numiți și la care sunt interimari. Citește articolul
Pentru a ști cum să organizeze accesul în clădiri sau spații (cum ar fi restaurante, săli de evenimente) conform regulilor de sănătate, asigurându-se că personalul știe cum să verifice certificatele corect, fără a păstra date sensibile.
Certificatele digitale verzi care sunt cerute de curând la intrarea în restaurante, cafenele sau food court-uri conțin date personale considerate de către Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) ca fiind “sensibile”, iar cei care le solicită, indiferent că este vorba de afaceri sau persoane fizice, trebuie să știe că prelucrarea acestor date se poate face doar în anumite condiții. Citește articolul
Detaliază utilizarea unui spațiu mare (Romexpo) pentru un eveniment complex, inclusiv numărul de săli, fiind util pentru gestionarea proprietăților, a facilităților și a logisticii administrative a companiei.
Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) a anunțat la final de iulie că a decis organizarea examenelor de admitere la Institutul Național de Magistratură (INM) și de admitere în magistratură. Potrivit calendarelor celor două examene, duminică are loc prima probă din concurs - testarea grilă. Luni, pe site-ul INM au apărut și condițiile în care candidații vor putea intra la examen și locația în care se va ține proba.
Citește articolulCosturile cu utilitățile (electricitate, gaze) pentru funcționarea clădirilor și facilităților companiei sunt direct afectate de creșterea prețurilor la energie, influențând bugetele și deciziile administrative.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament se ocupă adesea de organizarea călătoriilor de afaceri (bilete, cazare). Ei trebuie să știe ce documente (pașaport, viză) sunt obligatorii pentru ca angajații să poată călători în Regatul Unit fără probleme.
Începând cu 1 octombrie 2021, în contextul ieșirii Regatului Unit din Uniunea Europeană, românii nerezidenți în Marea Britanie vor putea intra în această țară doar cu pașaportul, potrivit unei informări publicate sâmbătă pe site-ul Ministerului Afacerilor Externe (MAE). Prin urmare, nu va mai fi posibilă intrarea în țară în baza cărții de identitate. Citește articolul
Acest departament gestionează adesea polițele de asigurare auto (RCA) sau de proprietate pentru firmă. Îi interesează direct noile proceduri și termene pentru a recupera rapid despăgubirile în cazul în care au avut polițe la asigurătorul falimentar.
Asigurații și cei păgubiți de asigurații City Insurance nu vor mai trebui să aștepte momentul când devine oficial deschisă procedura falimentului societății de asigurare pentru ca plățile de la Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA) să înceapă să fie făcute, potrivit unei ordonanțe apărute vineri în Monitorul Oficial. Citește articolul
Acest departament se ocupă adesea de polițele de asigurare ale companiei, cum ar fi RCA pentru flota auto, și trebuie să știe ce se întâmplă cu aceste polițe și cum sunt gestionate daunele în cazul falimentului asigurătorului.
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a respins planurile de redresare a Societății Asigurare-Reasigurare City Insurance S.A., ceea înseamnă retragerea autorizației de funcționare și intrarea companiei în insolvență, ocazie cu care ASF a promovat cererea privind deschiderea procedurii falimentului City Insurance. Decizia ASF cu acest scop a fost publicată azi în Monitorul Oficial. Citește articolul
Informațiile privind plata impozitelor pe proprietate (clădiri, terenuri, mașini) sunt direct relevante pentru acest departament, care este adesea responsabil de administrarea bunurilor companiei și de asigurarea plății la timp a obligațiilor legate de acestea.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și activitatea acestora. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au firmele de îndeplinit sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii care începe astăzi. Citește articolul