Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Se referă la modalitatea obligatorie de comunicare electronică a tuturor documentelor administrative către ANAF, ceea ce impactează direct modul de lucru al departamentului pentru transmiterea sesizărilor, petițiilor sau solicitărilor de informații.
Din martie 2022, relația firmelor și persoanelor fizice cu Fiscul se va derula exclusiv online, prin intermediul contului obligatoriu în Spațiul Privat Virtual (SPV), conform unor modificări recente la Codul de procedură fiscală. În același timp, documentele tipărite nu vor mai fi primite de autorități, legislația stabilind clar că „nu vor fi luate în considerare”. În acest context, specialiștii avertizează că, dacă digitalizarea relației cu Fiscul nu se va face cum trebuie, contribuabilii pot avea de suferit. Citește articolul
Departamentul se ocupă de accesul în clădiri și de gestionarea spațiilor. Restricțiile de acces pentru angajați ar putea necesita ajustări la nivel administrativ și de facilități.
Ministerul Muncii și Protecției Sociale (MMPS) a pus marți în dezbatere publică un proiect de lege prin care se stabilește că angajaţii centrelor de îngrijire a bătrânilor, copiilor și a altor categorii vulnerabile, care lucrează direct cu aceste categorii, vor trebui, pentru a putea merge la lucru, să facă dovada vaccinării împotriva COVID-19, a unui rezultat negativ al testării, a trecerii prin boală sau să prezinte o adeverință emisă de un medic, din care să reiasă existența unor afecțiuni ce-i împiedică să se vaccineze. În cazul în care refuză vaccinarea, angajații centrelor de servicii sociale vor putea alege testarea săptămânală, dar vor trebui să suporte costurile aferente acesteia.
Citește articolulAcest departament poate fi responsabil de gestionarea fizică a dosarelor angajaților și de asigurarea condițiilor legale de păstrare a acestora la sediul firmei, pentru a respecta cerințele legale și a evita amenzile.
La angajare, candidatul trebuie să depună o serie de documente pentru întocmirea contractului individual de muncă, printre care se numără diploma ultimelor studii finalizate, acestea urmând să facă parte din dosarul personal al angajatului. Această diplomă de studii este cu atât mai importantă cu cât postul pe care a fost angajat respectivul salariat necesită o anumită calificare sau certificare. Citește articolul
Are grijă ca spațiile de lucru să fie sigure și conforme cu regulile de sănătate, inclusiv prin organizarea accesului pe baza certificatelor COVID.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Se ocupă de spațiile de lucru și trebuie să știe cum să organizeze curățenia, dezinfecția și aerisirea, precum și cum să gestioneze logistic măsura de izolare a angajaților.
Un angajat ce prezintă simptome de infectare cu COVID-19 trebuie izolat de ceilalți colegi și trimis acasă ori la medic, în funcție de starea sa. Dacă un salariat potențial infectat a venit recent la muncă, atunci spațiile în care acesta a petrecut mai mult timp ar trebui temporar închise. În materie, regulile nu s-au schimbat esențialmente de anul trecut, de când au fost adoptate, însă între timp au apărut și vaccinurile, unii salariați s-au vaccinat, însă infectarea cu COVID-19, arată datele actuale, poate să se întâmple și în cazul celor vaccinați - or, trebuie văzut cum se procedează în cazul salariaților vaccinați față de care există suspiciunea că ar avea COVID-19. Citește articolul
Acest departament se ocupă adesea de parcul auto al firmei (mașinile companiei). Schimbările în procesul de înmatriculare le afectează direct munca.
Legislația privind înmatricularea și radierea vehiculelor ar putea suferi modificări majore, astfel încât cei interesați să-și înmatriculeze mașina să o poată face mai rapid și cu mai puține drumuri la autorități. Una dintre măsurile luate în calcul este trecerea activităților de înmatriculare și radiere a vehiculelor de la Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), așa cum e acum, la Registrul Auto Român (RAR), după cum apare într-un proiect de lege care, pentru că nu a fost dezbătut în termenul legal, a trecut tacit de Senat. Citește articolul
Este relevant pentru că articolul menționează că una dintre cauzele inactivității poate fi expirarea contractului pentru sediul social. Acest departament este responsabil să se asigure că sediul social este valabil pentru ca firma să poată funcționa.
Firmele, PFA-urile, dar și alte forme de organizare care au, conform legii, posibilitatea de a-și întrerupe sau suspenda temporar activitatea trebuie să îndeplinească anumite obligații în vederea reactivării, potrivit unui ghid publicat recent pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Printre altele, acestea nu trebuie să aibă datorii la stat, trebuie să-și fi îndeplinit obligațiile declarative impuse de lege, dar și să nu se afle în vreuna dintre situațiile în care legea le interzice reactivarea. Citește articolul
Departamentul este responsabil cu gestionarea spațiilor și trebuie să implementeze măsuri de respectare a capacității maxime și a condițiilor de acces (verificarea certificatului verde) în locațiile firmei.
Restaurantele (inclusiv pentru petreceri private), cluburile, cinematografele, concertele și competițiile sportive se numără printre afacerile care pot funcționa, începând din 20 septembrie 2021, exclusiv în baza certificatului digital verde privind COVID-19, dacă incidența din localitate trece de 3 la mia de locuitori. Măsura este inclusă într-o hotărâre care a modificat regulile stării de alertă. Citește articolul
Acest departament se ocupă de bunurile firmei, cum ar fi mașinile sau clădirile. Dacă aceste bunuri erau asigurate la firma respectivă sau dacă au fost implicate în accidente cu mașini asigurate acolo, departamentul trebuie să știe cum să depună cereri pentru despăgubiri.
Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA) este un fond special de unde își pot acoperi pagubele cei care nu o mai pot face de la City Insurance, dat fiind falimentul societății. FGA acoperă daunele într-un cuantum maxim, dar reprezintă cea mai bună opțiune pentru cei avariați. Potrivit anunțului făcut azi, ca urmare a retragerii autorizației de funcționare a City Insurance și demarării procedurii de faliment, dosarele de daună se pot deschide la FGA, Fondul urmând să acopere și plățile care erau aproape de a fi finalizate și dosarele în curs de soluționare. Citește articolul
Acest departament este responsabil de amenajarea spațiilor de lucru, de achiziționarea și întreținerea echipamentelor (scaune, birouri ergonomice) și de asigurarea unui mediu fizic de lucru adecvat pentru sănătatea angajaților.
Legea ce privește securitatea și sănătatea salariaților nu face referire doar la obligația angajatorilor de a-și ține lucrătorii în siguranță și departe de pericole, ci și să îi protejeze de afecțiunile ce pot fi provocate de munca în sine, cum ar fi cele musculoscheletice. Citește articolul