Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Poate fi relevant pentru situații în care compania a primit decizii administrative legate de proprietăți, autorizații, avize sau alte aspecte administrative, oferind posibilitatea de a contesta legal chiar și decizii mai vechi.
Actele administrative adoptate sau emise înainte de intrarea în vigoare a Legii nr. 554/2004 a contenciosului administrativ pot fi atacate în contencios similar actelor emise după intrarea în vigoare a acestei legi, conform unei decizii pronunțate de Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) în iunie 2021, care a fost publicată astăzi în Monitorul Oficial. Citește articolul
Acest departament gestionează proprietățile companiei. Orice schimbare în modul de aplicare a TVA-ului pentru achiziții sau vânzări de imobile le afectează direct costurile și strategia de administrare a patrimoniului.
Deși poate fi o măsură binevenită pentru piața imobiliară și cumpărători, propunerea de a avea două cote de TVA pentru o singură tranzacție trebuie analizată și din perspectiva limitărilor politicii fiscale care decurg din legislația europeană. După cum este știut, impozitele indirecte sunt guvernate de directive europene care trebuie transpuse în legislația națională, precum și de regulamente europene care au aplicabilitate directă în legislația locală. Citește articolul
Pentru că creșterea prețurilor la gaze și electricitate se traduce în costuri operaționale mai mari pentru întreținerea și funcționarea clădirilor și facilităților companiei.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Pentru a înțelege cerințele privind locația sediului social și a punctului de lucru în mediul rural și pentru a identifica oportunități de dezvoltare sau modernizare a proprietăților, cum ar fi pensiunile sau facilitățile de cazare.
Firmele și PFA-urile vor avea la dispoziție, începând de luna asta, două programe de finanțare pentru afaceri neagricole în mediul rural, cu fonduri care vor ajunge la mai mulți solicitanți decât până acum - submăsura 6.2 și submăsura 6.4. Prin intermediul acestora, se vor putea cere sume nerambursabile de până la 200.000 de euro, o parte din bani fiind virați în avans. Citește articolul
Acest departament gestionează proprietățile și spațiile firmei, iar modificările TVA-ului la achiziția de clădiri sau terenuri le afectează direct bugetele și strategiile de administrare pe termen lung.
Pentru a face mai dinamică piața imobiliară, în condițiile în care prețurile locuințelor s-au majorat de la începutul pandemiei de COVID-19 și a apărut un soi de blocaj în vânzarea acestora, se va modifica modul în care se calculează taxa pe valoarea adăugată (TVA) la cumpărarea de locuințe, potrivit unui proiect de lege adoptat luni de către Senat, în calitate de primă Cameră. Astfel, potrivit proiectului, pentru locuințele ce depășesc plafonul de 450.000 de lei, TVA-ul ar urma să fie de 5% pentru valoarea de până la plafon, și de 19% pentru diferența între valoarea plafonului și suma ce trebuie plătită efectiv pentru cumpărarea locuinței. Citește articolul
Acest departament se ocupă adesea de administrarea generală a bunurilor companiei, inclusiv a parcului auto, și este direct responsabil cu reînnoirea asigurărilor și gestionarea costurilor aferente.
Încadrarea în categoria asiguraților cu risc ridicat în cazul RCA-ului înseamnă că cel puțin trei oferte de asigurare pentru 12 luni sunt cu 36% mai mari față de tariful de referință aferent segmentului de risc din care face parte cel care își cumpără noua asigurare. Pe fondul unei explozii a prețurilor la RCA, Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din România (BAAR) pune acum la dispoziția celor care cred că se încadrează în această categorie o aplicație prin care să ceară atribuirea la un asigurator, cu un preț de asigurare mai mic decât ofertele primite. Citește articolul
Se ocupă de administrarea flotei de mașini a companiei, deci este direct afectat de creșterea costurilor RCA. Restricțiile de trafic pot influența deplasările angajaților sau accesul la anumite locații ale companiei.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Articolul oferă îndrumări despre cum pot fi organizate spațiile de lucru și activitățile (ex: telemuncă, măsuri de siguranță) în contextul discuțiilor despre vaccinare și sănătate publică.
Pe măsură ce incidența cazurilor de COVID-19 crește, în special în marile orașe se pune tot mai mult problema dacă statul va ajunge să restricționeze accesul la muncă celor care nu se vaccinează (prin lege, evident). De asemenea, discuția subsidiară și care nu se poartă de ieri, de azi, e referitoare la firmele care aproape că impun angajaților să se vaccineze. În contextul în care clienții anumitor business-uri au deja accesul restricționat în unele locații, de ce nu și angajații? O scurtă sinteză a situației actuale, din perspectivă legală, privitoare la vaccinarea salariaților, în cele ce urmează: Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă cum se schimbă procesele administrative legate de primirea și gestionarea facturilor, acum că acestea devin electronic, pentru a adapta fluxurile de lucru interne.
Sistemul de facturare electronică pregătit de autorități este opțional pentru contribuabili, adică atât în relația firmelor cu statul, cât și în relația dintre firme. Așa reiese din ordonanța de urgență care reglementează sistemul e-Factura în România, informația fiind confirmată de specialiști. Citește articolul
Acest departament se ocupă de buna funcționare a firmei și de suportul pentru angajați. Ei trebuie să știe regulile de circulație ca să poată ajuta la accesul în clădirile firmei sau să dea angajaților actele necesare pentru a se deplasa legal.
În condițiile creșterii, din ultima vreme, a incidenței cazurilor de coronavirus la mia de locuitori pe fondul pandemiei, restricțiile de circulație impuse în starea de alertă s-au înăsprit treptat, iar anumite localități au intrat deja în carantină. Astfel, persoanele vaccinate împotriva COVID-19 cu schema completă de vaccinare, dar și cele care au trecut prin boală, s-au vindecat și se află în perioada dintre a 15-a și a 180-a zi de la momentul confirmării infectării pot circula, în localitățile pentru care s-a instituit carantina zonală, doar în baza certificatului verde, fără a fi necesare ale documente în acest sens, potrivit unui HG oficializat la începutul lunii trecute. În schimb, persoanele nevaccinate trebuie să aibă asupra lor, în momentul în care circulă într-o localitate carantinată, fie o declarație pe proprie răspundere, care să ateste motivul pentru care se află în respectiva localitate, fie adeverința de la angajator sau legitimația de serviciu. Citește articolul