Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Estimările privind scumpirea locuințelor și a materialelor de construcție sunt direct relevante pentru planificarea și gestionarea spațiilor de birouri, a depozitelor și a altor facilități, inclusiv pentru deciziile de închiriere sau achiziție.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament gestionează accesul angajaților la birou, asigurându-se că aceștia pot ajunge și pleca în siguranță și conform regulilor, mai ales în timpul orelor de carantină de noapte.
Carantina de noapte a fost instituită în multe localități din România ca urmare a numărului ridicat de îmbolnăviri cu virusul SARS-CoV-2. Astfel, în intervalul 20:00 - 05:00, cei care vor ieși din case trebuie să aibă asupra lor anumite documente pentru a nu risca să fie amendați. Citește articolul
Este important pentru a organiza spațiile de birouri și modul de lucru, respectând regulile de distanțare, igienă și acces impuse de starea de alertă.
Starea de alertă a fost prelungită cu încă 30 de zile, până pe 8 noiembrie 2021, conform unui act normativ oficializat aseară. Conform autorităților, restricțiile actuale rămân aceleași, cel puțin momentan. Citește articolul
Departamentul administrativ este implicat în alocarea spațiilor și resurselor fizice necesare pentru organizarea punctelor de returnare a ambalajelor și pentru afișarea informațiilor obligatorii în punctele de vânzare.
Comercianții din țara noastră vor trebui să aplice, din 2022, un sistem de garanție-returnare a sticlelor, ce stabilește că, la vânzarea băuturilor ambalate, vor trebui să le oprească consumatorilor o garanție în bani, urmând să le-o restituie acestora la returnarea ambalajului. În cazul nerespectării noilor obligații privind mecanismul de garanţie-returnare a ambalajelor nereutilizabile, comercianții vor putea primi amenzi de până la 50.000 de lei, potrivit unei recente hotărâri de Guvern. Citește articolul
Acest departament se ocupă de administrarea proprietăților și, adesea, de gestionarea flotei de mașini a companiei. Noile proceduri de înregistrare la RAR și ANAF sunt importante pentru a asigura punerea în circulație a mașinilor noi cumpărate.
Persoanele fizice și juridice care cumpără mașini second hand din Uniunea Europeană sunt cele obligate, mai nou, să se prezinte la Registrul Auto Român (RAR) pentru formalitățile legale necesare, prevede o ordonanță de urgență care se aplică deja. Totodată, Fiscul va afla de la RAR informații despre toate persoanele care fac asemenea achiziții, în încercarea de a preveni fraudele cu TVA. Citește articolul
Le oferă informații despre cum sunt clasificate și înregistrate financiar bunurile fizice (clădiri, echipamente, mobilier) pe care le au în grijă, ajutându-i în planificarea bugetelor și gestionarea resurselor.
Atunci când înființezi o societate comercială sau o dezvolți pe cea pe care o deții deja, trebuie să fii la curent cu o multitudine de termeni și aspecte ce țin de contabilitate, pentru a-ți desfășura activitatea în deplină conformitate cu regulile fiscale. O noțiune care îi pune în încurcătură pe mulți antreprenori, dar și pe unii contabili fără experiență, este aceea de mijloace fixe (în limba engleză, „fixed assets”). Acest termen se referă la un anumit tip de bunuri deținute de o companie și care pot fi amortizate în timp. Despre caracteristicile mijloacelor fixe, diferențele față de obiectele de inventar și cum se realizează amortizarea acestora vei afla citind articolul de mai jos. Citește articolul
Departamentul poate fi interesat de regulile de parcare și depozitare a trotinetelor electrice în incinta sau jurul companiei, precum și de potențialele măsuri administrative necesare.
La mai mult de un an de la apariția regulilor privind circulația și dotarea trotinetelor electrice, aseară a fost oficializată o hotărâre prin care se face operaționalizarea ordonanței care a introdus aceste reguli și, implicit, aplicarea efectivă a lor. Citește articolul
Acest departament se va ocupa de spațiile necesare pentru colectarea ambalajelor (automate, puncte manuale) și de dotarea acestora în locațiile companiei.
Cei ce vor cumpăra băuturi, indiferent de tipul acestora - alcoolice sau nu -, vor trebui să lase la magazin, din 2022, o garanție pentru ambalaje, urmând să-și recupereze banii atunci când le returnează, potrivit unei hotărâri oficializate aseară. Garanția va fi de 0,5 lei pentru fiecare recipient făcut din sticlă, plastic sau metal. Citește articolul
Departamentul Administrativ este responsabil de gestionarea spațiilor companiei. Ei trebuie să se asigure că se respectă regulile privind purtarea măștii în clădirile și în jurul proprietății firmei și să afișeze informațiile necesare.
De aseară, masca a redevenit obligatorie în toate spațiile publice deschise, însă numai dacă incidența locală trece de 6 la mia de locuitori, conform unui ordin ministerial publicat în Monitorul Oficial. Citește articolul
Include obligații pentru proprietarii de fond forestier (amenajamente silvice) și reguli privind curățenia și depozitarea deșeurilor în sau lângă păduri, relevante pentru gestionarea proprietăților și facilităților.
Definirea exactă a transportului ilegal de materiale lemnoase, amenzi mult mai dure pentru mai multe categorii de fapte prevăzute de regimul contravențiilor silvice și introducerea unor noi sancțiuni sunt conținute de o ordonanță de urgență recent apărută în Monitorul Oficial. Citește articolul