avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 612 soluții astăzi
Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES PREMIUM

UPDATE Noi reglementări oficiale privind înființarea și funcționarea cabinetelor medicale. Amenzi până la 40.000 de lei pentru cabinetele care nu au certificat de înregistrare

Conține informații despre dotările minime obligatorii și cerințele pentru spațiile unde funcționează cabinetele medicale, esențiale pentru organizarea și întreținerea acestora.

Cristina Iacob în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
3 Februarie 2025 | 9450 | Timp de citire: 4 min.

Recent, în Monitorul Oficial a fost publicată o ordonanță, care aduce modificări regimului de înființare și funcționare a cabinetelor medicale. Actul normativ elimină posibilitatea obținerii de venituri din activități de consiliere medicală și introduce sancțiuni mai aspre pentru nerespectarea anumitor obligații. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Noile reguli de închiriere și vânzare a locuințelor ANL au fost oficializate

Departamentele care se ocupă de administrarea proprietăților companiei sau de ajutarea angajaților cu aspecte legate de locuire ar găsi utile informațiile despre noile reguli din piața imobiliară și programele de locuințe.

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
3 Februarie 2025 | 8291 | Timp de citire: 2 min.

Ordonanța de Guvern care modifică legea privind Agenția Națională pentru Locuințe (ANL) a fost recent oficializată. Principalele modificări aduse vizează sursele de finanțare ale ANL, incluzând între acestea veniturile obținute din vânzarea de locuințe. De asemenea, documentul modifică prevederile privind nivelul maxim al chiriei și adaugă reglementări pentru închirierea de locuințe către tinerii și specialiștii din domeniul sănătății. Citește articolul

ACCES PREMIUM

A fost declarată starea de alertă epidemiologică: Recomandări pentru angajatori

Acest departament se ocupă de gestionarea spațiilor de lucru, inclusiv de asigurarea unei bune ventilații, reducerea aglomerației și furnizarea de materiale igienico-sanitare, conform recomandărilor de sănătate.

Cristina Iacob în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
31 Ianuarie 2025 | 3180 | Timp de citire: 2 min.

Având în vedere creșterea numărului de cazuri de îmbolnăvire prin gripă și depășirea mediei față de sezoanele anterioare, autoritățile sanitare au instituit starea de alertă epidemiologică determinată de gripă. De aceea, Ministerul Sănătății a publicat o serie de recomandări destinate angajatorilor, administratorilor de școli și populației, în general, pentru prevenirea și limitarea îmbolnăvirilor cu gripă și alte infecții virale respiratorii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Calendar 2025: Principalele schimbări fiscale la care să fie atenți contribuabilii în noul an

Conține detalii despre schimbări în impozitele locale pe proprietăți (clădiri, terenuri) și pe construcțiile speciale, ce pot afecta costurile administrative și deținerea de active.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
31 Ianuarie 2025 | 5439 | Timp de citire: 4 min.

Anul 2025 va fi unul destul de aglomerat, din perspectivă fiscală, dacă stăm să ne uităm la cum arată calendarul noutăților deja bătute în cuie. Însă dincolo de noutățile stabilite prin acte normative, trebuie luată în calcul și reforma fiscală asumată de Guvern printr-un plan multianual prezentat autorităților europene - aceasta se va concretiza în două calupuri majore de modificări până la 31 martie și 31 decembrie. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Impozite locale 2025: Ce trebuie să știe persoanele fizice despre taxele din acest an pe clădiri, terenuri sau vehicule

Acest departament gestionează clădirile, terenurile și, uneori, parcul auto al companiei și trebuie să cunoască costurile asociate cu deținerea acestor active, incluzând impozitele.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
30 Ianuarie 2025 | 3 | 23595 | Timp de citire: 5 min.

Potrivit Codului fiscal, dacă la finalul anului trecut dețineau mijloace de transport, clădiri sau terenuri, persoanele fizice trebuie să plătească în acest an impozit pentru fiecare dintre bunurile amintite. Plata acestor impozite se poate face în două tranșe, aplicându-se reduceri în cazul plății integrale a impozitului anual până la primul termen, respectiv până pe 31 martie 2025. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Tot ce trebuie să știi despre cartea funciară în 2025

Acest departament, care se ocupă cu gestionarea sediilor, a terenurilor și a altor proprietăți ale companiei, are nevoie de aceste informații pentru a ști cum sunt înregistrate legal bunurile imobile și ce pași trebuie urmați pentru orice modificare sau verificare a statutului acestora.

Cristina Iacob în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
30 Ianuarie 2025 | 1 | 13483 | Timp de citire: 2 min.

Cartea funciară reprezintă un registru public esențial ce cuprinde informații detaliate referitoare la situația juridică a imobilelor. Aceasta include, printre altele, date privind drepturile de proprietate, eventualele sarcini care afectează un imobil (cum ar fi ipotecile sau sechestrele) și alte acte juridice relevante. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Șoferii din statele cu care România are parteneriate strategice, cei din țări NATO sau OCDE, scutiți de obligația de a deține permis de conducere internațional pentru a circula în țară

Este util pentru gestionarea flotei auto a companiei și pentru a se asigura că angajații care folosesc mașinile de serviciu în deplasări internaționale au permisele de conducere corespunzătoare.

Cristina Iacob în Ghid auto
Redactor, avocatnet.ro
29 Ianuarie 2025 | 1037 | Timp de citire: 2 min.

Șoferii din statele cu care România are parteneriate strategice, cei din statele membre ale Organizației Tratatului Atlanticului de Nord (NATO) și ale Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD), precum și diplomații acreditați în țara noastră nu vor mai avea nevoie de permis de conducere internațional pentru a călători pe teritoriul României, conform unei ordonanțe recent publicate în Monitorul Oficial. Totuși, aceștia vor putea circula în țara noastră cu o anumită condiție și pe o perioadă determinată de timp. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Speță din controalele fiscale

Taxe de reziliere: Au început să apară cazuri în care firmele sunt obligate să achite TVA dacă încasează astfel de sume de la clienți

Articolul menționează direct contractele de 'închirieri de orice fel'. Acest departament se ocupă adesea de aceste contracte (pentru spații sau echipamente) și trebuie să înțeleagă cum se aplică TVA-ul în cazul încetării anticipate.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
29 Ianuarie 2025 | 23205 | Timp de citire: 3 min.

Așa cum anticipau specialiștii în urmă cu un an, inspectorii Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) au început să ceară TVA la controale de la firmele care încasează așa-zisele taxe de reziliere anticipată a contractelor. Noua tendință observată în cadrul inspecțiilor este bazată pe o decizie de referință din 2018 a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Analiză Obligația companiilor mari de a angaja persoane cu handicap: De la calcularea pragului și necesarului de angajați, până la raportările anuale

Poate implica adaptarea spațiilor de lucru (ex: rampe, accesibilitate) pentru a fi potrivite pentru persoanele cu dizabilități.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
29 Ianuarie 2025 | 2 | 7880 | Timp de citire: 7 min.

Modificarea Legii 448, spre final de 2024, precum și un ordin recent publicat, care vine să pună în aplicare acea modificare, a făcut puțin mai complicată situația angajatorilor care sunt obligați prin lege să angajeze persoane cu handicap, în sensul că aceștia nu se mai pot repezi atât de ușor la varianta achitării lunare a contribuției la fondul de handicap pentru a bifa obligația. De anul acesta, angajatorii trebuie să și demonstreze că au încercat să angajeze persoane cu handicap. Discutăm azi, pas cu pas, despre ce trebuie să facă angajatorii care aveau cel puțin 50 de angajați la 1 ianuarie 2025: Citește articolul

ACCES PREMIUM
Retrospectivă 2024

Jurisprudență fiscală: Zece decizii interesante din 2024 care pot fi de folos contribuabililor

Pentru o companie care cumpără sau vinde terenuri și proprietăți, înțelegerea modului în care se aplică TVA la aceste tranzacții este crucială. Articolul clarifică ce tipuri de terenuri sunt considerate 'construibile' din punct de vedere fiscal, ceea ce influențează costurile și obligațiile financiare ale proiectelor imobiliare.

avocatnet.ro în Taxe și impozite
28 Ianuarie 2025 | 2598 | Timp de citire: 4 min.

În cursul anului 2024, cele mai interesante decizii din sfera fiscală au venit din partea Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Majoritatea sunt legate de TVA, dar avem și unele pe alte subiecte. Iată esența: Citește articolul