Acest departament coordonează utilizarea motorinei în activitățile agricole și trebuie să știe cum să colecteze și să pregătească documentele necesare (cum ar fi facturile și extrasele) pentru ca firma să poată solicita rambursarea ajutorului de stat.
Agricultorii beneficiază până la finalul anului viitor de reducerea accizei pentru motorina utilizată. Printr-o hotărâre apărută joi, autoritățile au stabilit regulile ce se aplică în acest an atunci când vine vorba despre reducerea accizei pentru motorina utilizată în agricultură. Citește articolul
Acest departament se ocupă adesea de gestionarea flotei auto a companiei; articolul oferă sfaturi despre cum să documenteze corect utilizarea mașinilor pentru a asigura deducerea cheltuielilor și pentru a evita problemele fiscale.
Codul fiscal permite, în anumite condiții, deductibilitatea cheltuielilor auto ale contribuabililor, însă documentația-suport este esențială pentru aplicarea facilităților, subliniază specialiștii. Practica din controalele recente ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) ne arată că sunt multe situații în care deductibilitatea se pierde fix din cauza documentației, astfel că sunt impuse sume suplimentare pentru impozit pe profit și TVA. Citește articolul
Poate fi util pentru gestionarea generală a resurselor companiei și pentru a oferi suport angajaților în ceea ce privește cerințele administrative legate de deținerea unui permis de conducere.
Obținerea permisului de conducere pentru autoturisme implică îndeplinirea unor condiții legate de vârstă sau starea de sănătate a doritorilor, dar și parcurgerea unor proceduri. Citește articolul
Gestionează bunurile companiei, cum ar fi mașinile, și se ocupă de toate actele și drumurile la instituții pentru a le vinde, asigurând buna desfășurare a procesului administrativ.
Procedura aferentă vânzării unui autoturism către un cetățean străin este puțin diferită față de cea obișnuită, în care ambele părți ale contractului de vânzare - cumpărare sunt cetățeni români. Particularitățile acestui tip de tranzacție presupun respectarea câtorva pași simpli, detaliați în cele ce urmează. Citește articolul
Acest departament se ocupă de spațiile și proprietățile închiriate de companie. Trebuie să înțeleagă regulile privind înregistrarea contractelor de închiriere și obligațiile fiscale ale proprietarilor persoane fizice, pentru a asigura buna desfășurare a relațiilor și conformitatea.
Chiar dacă prevederile OUG nr. 128/2024 au stabilit că începerea obținerii veniturilor din chirii se declară direct în anul următor, prin declarația unică, încheierea sau modificarea unui contract de închiriere se înregistrează, în continuare, în termen de 30 de zile, la organul fiscal competent din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Anterior, termenul de 30 de zile se aplica și pentru depunerea declarației unice la începerea obținerii veniturilor din chirii. Citește articolul
Acest departament adesea gestionează parcul auto al companiei și regulile de utilizare a mașinilor. Informațiile despre modul de raportare a condusului agresiv sunt utile pentru a promova un comportament responsabil în trafic în rândul angajaților și pentru a asigura siguranța vehiculelor companiei.
Astăzi a fost publicat în Monitorul Oficial un ordin care stabilește măsurile organizatorice și cerințele tehnice pentru utilizarea platformei informatice e-SAR, aplicația prin care șoferii pot raporta comportamentul agresiv al altor participanți la trafic. Pentru a depune o sesizare, utilizatorii trebuie să completeze un formular cu datele personale și să încarce o înregistrare audio-video care surprinde abaterea. Sesizarea este considerată validă doar dacă îndeplinește anumite cerințe, iar stadiul soluționării acesteia poate fi consultat direct în platformă. Citește articolul
Acest departament gestionează spațiile închiriate de companie și relația cu proprietarii. Este important să fie la curent cu reglementările fiscale care îi privesc pe proprietari, chiar dacă obligația de plată a impozitului este a acestora, pentru o mai bună înțelegere și gestionare a contractelor de închiriere.
Regulile pentru chiriile plătite în avans persoanelor fizice de către firme și PFA-uri au fost date abia recent prin OUG. Aceasta deși, în cazul acestor venituri, reținerea la sursă a impozitului a devenit obligatorie de la 1 ianuarie 2024 și specialiștii ceruseră de mult timp clarificări. Citește articolul
Departamentul administrativ gestionează multe documente ale firmei care necesită autentificare notarială (ex: acte pentru proprietăți, împuterniciri). Digitalizarea acestui proces poate simplifica mult munca și accesul la documente, îmbunătățind eficiența administrativă.
Printr-un proiect de lege aprobat recent de Senat se propune un salt semnificativ către un sistem notarial modern, eficient și adaptat nevoilor societății contemporane, facilitând accesul cetățenilor la servicii notariale rapide și sigure. Mai exact, o nouă lege care să vizeze activitatea notarială electronică. Citește articolul
Acest departament este interesat deoarece gestionează, în general, formalitățile administrative și documentele necesare funcționării zilnice a companiei, inclusiv cele legate de vehiculele din dotarea firmei sau de sprijinul oferit angajaților în relația cu instituțiile publice.
Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI) a anunțat că, începând cu 14 februarie 2025, programările online pentru înmatricularea vehiculelor și emiterea permiselor de conducere nu mai pot fi anulate. Această măsură are scopul de a preveni programările fictive și de a asigura un acces echitabil și eficient la serviciile oferite cetățenilor. Citește articolul
Articolul menționează cheltuielile pentru locuința de serviciu și cazare, aspecte de interes pentru departamentele care se ocupă de administrarea proprietăților companiei sau de aranjamentele de cazare pentru personalul acesteia.
Pentru 2025, Guvernul a stabilit, printr-o hotărâre apărută recent, că limita cheltuielilor pe care le pot face prefecții și subprefecții cu locuința de serviciu, pentru cazare și pentru transport se păstrează la același nivel cu cea stabilită pentru anul trecut. Citește articolul