avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 637 soluții astăzi
Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES GRATUIT

UPDATE Avertizare meteo de ninsori: Șoferii care nu curăță de zăpadă geamurile mașinii cu care circulă riscă amenzi de peste 1.500 de lei

Acest departament adesea gestionează parcul auto al companiei. Este important să se asigure că vehiculele sunt în conformitate cu legea și că angajații care le folosesc sunt informați despre obligațiile lor, prevenind astfel amenzi.

Dragoș Niculescu în Ghid auto
Redactor coordonator, avocatnet.ro
17 Februarie 2025 | 2 | 12695 | Timp de citire: 2 min.

După cum s-a stabilit în 2022, șoferii ce nu mențin curate toate geamurile mașinii cu care circulă riscă să fie opriți în trafic de polițiști și să primească amenzi de peste 1.500 de lei pentru asta. În această categorie pot fi incluși și șoferii care nu curăță zăpada de pe parbriz, lunetă sau geamurile laterale ale mașinii, iar acest lucru are efect asupra vizibilității. Zilele acestea, potrivit Administrației Naționale de Meteorologie, în mai toată țara se vor înregistra ninsori abundente și viscol. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Reminder Cei care nu curăță trotuarele din dreptul proprietăților sau spațiilor comerciale riscă amenzi din partea autorităților locale

Acest departament se ocupă de întreținerea clădirilor și a spațiilor din jurul companiei, inclusiv de curățenie și de îndepărtarea zăpezii și gheții de pe trotuarele din fața proprietății, conform obligațiilor legale.

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
17 Februarie 2025 | 2748 | Timp de citire: 2 min.

Căderea primei zăpezi mai consistente a determinat atât îngreunarea traficului rutier, cât și al celui pietonal. Dacă degajarea străzilor intră în sarcina autorităților, curățarea trotuarelor nu cade exclusiv în seama lor, legislația obligând persoanele fizice și pe cele juridice să participe la această activitate. Cetățenii care nu își curăță trotuarele din dreptul proprietăților sau imobilelor pe care le au în folosință riscă amenzi, valoarea acestora fiind stabilită de autoritățile locale. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce lucrări se pot face în 2025 fără să fie nevoie de o autorizație de construire

Acest departament gestionează clădirile și proprietățile companiei. Articolul le este util pentru că le arată ce tipuri de reparații și modificări pot face fără a solicita o autorizație de construire, simplificând planificarea și execuția lucrărilor de întreținere sau îmbunătățire.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
17 Februarie 2025 | 15 | 77235 | Timp de citire: 5 min.

Ca regulă generală, lucrările de construcție sau demolare trebuie făcute în baza unei autorizații emise în acest sens de către primăria competentă, potrivit legislației în vigoare. Sunt însă și lucrări exceptate de la deținerea unei autorizații de construire sau de desființare. Citește articolul

ACCES GRATUIT
7 din 7

Retrospectiva săptămânii: limitele plăților în numerar, noi lămuriri la e-Factura B2C și prevenția medicală în cazul celor peste 40 de ani

Acest departament se ocupă de operațiunile zilnice și administrative, inclusiv de gestionarea plăților în numerar și de aspectele administrative legate de emiterea facturilor.

avocatnet.ro în Weekend
16 Februarie 2025 | 967 | Timp de citire: 2 min.

În fiecare duminică, facem o scurtă recapitulare pentru tine a celor mai interesante lucruri despre care am scris. Săptămâna aceasta, am analizat mai multe subiecte importante pentru antreprenori și cetățeni: limitele plăților în numerar impuse de Legea 70/2015, o nouă propunere legislativă privind creșterea valorii minime pentru amortizarea mijloacelor fixe, și clarificări esențiale despre e-Factura B2C. De asemenea, am abordat facilitățile medicale gratuite pentru persoanele peste 40 de ani, drepturile angajatorilor de a verifica CV-urile candidaților, stabilitatea salariului minim și sprijinul pentru persoanele cu dizabilități în 2025. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Start-up Nation: O formă modificată a proiectului procedurii de implementare a fost publicată de MEDAT

Cheltuielile eligibile includ chirii și mobilier, ceea ce este direct relevant pentru planificarea spațiilor și a dotărilor administrative pentru o nouă afacere.

Marian Dumitrache în Finanțări
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
14 Februarie 2025 | 1 | 2195 | Timp de citire: 5 min.

Procedura de implementare a programului Start-up Nation a fost republicată recent, sub forma unui proiect modificat și datat cu 11 februarie 2025, pe site-ul Ministerului Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului (MEDAT), prefațând astfel începerea celei de-a patra ediții a celei mai cunoscute și așteptate scheme de finanțare din ultimii ani. Ajutorul financiar nerambursabil ce poate fi solicitat pentru implementarea unui plan de afaceri va fi de până la 50.000 de euro, la care se va adăuga o cofinanțare de cel puțin 10% din valoarea eligibilă a proiectului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Opinie Se schimbă regulile fiscale în România: Ce reforme vor transforma economia în 2025

Articolul menționează o reformă a impozitului pe proprietate și introducerea unui sistem digital de evaluare a bunurilor imobiliare, afectând gestionarea activelor companiei.

EY Romania în Taxe și impozite
14 Februarie 2025 | 1410 | Timp de citire: 4 min.

Vizita recentă a delegației Fondului Monetar Internațional (FMI) la București se încheie cu rezoluții (aparent) pozitive pentru mediul de afaceri și investitori. Membrii misiunii FMI în România nu au cerut, contrar zvonurilor și așteptărilor pesimiste, măsuri drastice, majorări de taxe sau măsuri de austeritate pentru reducerea deficitului bugetar. Dimpotrivă, au recomandat reinstaurarea stabilității și a predictibilității pentru a recâștiga încrederea partenerilor internaționali și a investitorilor, după cum a reiterat ministrul finanțelor, Tánczos Barna. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Retrospectivă 2024

e-Factura: Patru noutăți de reținut în noul an

Sunt interesați deoarece articolul menționează cum trebuie gestionate facturile de călătorie pentru a putea deduce TVA-ul, iar departamentul administrativ este adesea responsabil cu procedurile legate de cheltuielile și deconturile angajaților.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
14 Februarie 2025 | 4333 | Timp de citire: 2 min.

În cursul anului 2024 au venit câteva noutăți majore care au legătură cu sistemul e-Factura, cel în care contribuabilii trebuie să transmită facturile emise în relația B2G, B2B și, mai nou, B2C. Astfel, iată principalele chestiuni de reținut în noul an. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Controale ANPC: Proceduri și sancțiuni aplicabile restaurantelor, cantinelor sau hotelurilor

Acest departament este responsabil cu amenajarea și întreținerea spațiilor de lucru, asigurându-se că există suficiente frigidere, sisteme de ventilație, chiuvete și spații separate pentru curățenie, conform cerințelor legale.

Cristian Stanescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
14 Februarie 2025 | 818 | Timp de citire: 2 min.

Procedurile de evaluare a conformității, precum și sancțiunile pe care Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) le poate aplica în cazul abaterilor de la reglementările specifice spațiilor de gătit, pot fi regăsite în conținutul fișei de control pe care angajații instituției o folosesc în cadrul inspecțiilor. Documentul poate oferi o imagine clară asupra obligațiilor restaurantelor, cantinelor, hotelurilor care au astfel de incinte și asupra consecințelor nerespectării acestora. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum se desfășoară controalele ANPC la supermarket-uri: fișa de control folosită de inspectorii Autorității

Acest departament este responsabil de întreținerea și buna funcționare a echipamentelor precum vitrinele frigorifice și congelatoarele, curățenia magazinului și a zonelor de preparare, care sunt aspecte cheie menționate în articol.

Cristian Stanescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
13 Februarie 2025 | 1288 | Timp de citire: 4 min.

Fișa de control pentru supermarketuri, folosită de inspectorii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) pentru a verifica conformitatea cu diverse reglementări privind siguranța alimentară și protecția consumatorilor, poate fi folosită drept ghid de bune practici de firmele potențial vizate. Controalele instituției includ aspecte legate de informarea corectă a consumatorilor despre produse, respectarea standardelor de calitate, condițiile de depozitare și practicile comerciale corecte. Nerespectarea acestor prevederi atrage sancțiuni care, cumulativ, pot ajunge la valori considerabile. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Retrospectivă 2024

Principalele noutăți de TVA cu care am trecut în noul an

Gestionarea cheltuielilor cu mașinile de serviciu și a costurilor legate de clădirile companiei este influențată de regulile noi privind deducerea TVA.

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
12 Februarie 2025 | 1550 | Timp de citire: 3 min.

Așa cum ne-au obișnuit autoritățile în ultimii ani, domeniul TVA-ului a fost în „topul” noutăților fiscale și în cursul lui 2024. De la modificări privind cotele de TVA la apariția sistemului e-TVA sau de la modificări legate de obligațiile declarative la noi fapte penale, contribuabilii au trecut în noul an cu un „bagaj” consistent de schimbări. Pe deasupra, inclusiv jurisprudența în domeniul TVA-ului s-a îmbogățit semnificativ. Iată principalele chestiuni de interes: Citește articolul