Acest departament este responsabil cu amenajarea și întreținerea spațiilor de lucru, asigurându-se că există suficiente frigidere, sisteme de ventilație, chiuvete și spații separate pentru curățenie, conform cerințelor legale.
Procedurile de evaluare a conformității, precum și sancțiunile pe care Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) le poate aplica în cazul abaterilor de la reglementările specifice spațiilor de gătit, pot fi regăsite în conținutul fișei de control pe care angajații instituției o folosesc în cadrul inspecțiilor. Documentul poate oferi o imagine clară asupra obligațiilor restaurantelor, cantinelor, hotelurilor care au astfel de incinte și asupra consecințelor nerespectării acestora. Citește articolul
Acest departament este responsabil de întreținerea și buna funcționare a echipamentelor precum vitrinele frigorifice și congelatoarele, curățenia magazinului și a zonelor de preparare, care sunt aspecte cheie menționate în articol.
Fișa de control pentru supermarketuri, folosită de inspectorii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) pentru a verifica conformitatea cu diverse reglementări privind siguranța alimentară și protecția consumatorilor, poate fi folosită drept ghid de bune practici de firmele potențial vizate. Controalele instituției includ aspecte legate de informarea corectă a consumatorilor despre produse, respectarea standardelor de calitate, condițiile de depozitare și practicile comerciale corecte. Nerespectarea acestor prevederi atrage sancțiuni care, cumulativ, pot ajunge la valori considerabile. Citește articolul
Gestionarea cheltuielilor cu mașinile de serviciu și a costurilor legate de clădirile companiei este influențată de regulile noi privind deducerea TVA.
Așa cum ne-au obișnuit autoritățile în ultimii ani, domeniul TVA-ului a fost în „topul” noutăților fiscale și în cursul lui 2024. De la modificări privind cotele de TVA la apariția sistemului e-TVA sau de la modificări legate de obligațiile declarative la noi fapte penale, contribuabilii au trecut în noul an cu un „bagaj” consistent de schimbări. Pe deasupra, inclusiv jurisprudența în domeniul TVA-ului s-a îmbogățit semnificativ. Iată principalele chestiuni de interes: Citește articolul
Acest departament gestionează resursele fizice ale companiei, inclusiv parcul auto. Informațiile despre achiziția, garanția și mentenanța autovehiculelor sunt esențiale pentru buna administrare și funcționare a acestora.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a publicat un ghid care oferă o serie de sfaturi adresate cumpărătorilor de vehicule second-hand, scopul instituției fiind acela de a informa potențialii cumpărători de autovehicule second-hand despre pașii de urmat pentru o achiziție sigură și informată. Documentul conține o serie de sfaturi ce se adresează celor care intenționează să achiziționeze un astfel de vehicul de la un dealer autorizat, achizițiile de la persoanele fizice rămânând sub imperiul îndoielnic al norocului și bunei-credințe. Citește articolul
Articolul impune cerințe specifice legate de dimensiunea și amenajarea spațiilor (dormitoare, zone de recreere, spălătorii) și dotările necesare, esențiale pentru administrarea și întreținerea clădirilor.
Recent, în Monitorul Oficial a fost publicat un ordin al Ministerului Sănătății (MS), care reglementează condițiile de obținere a autorizației sanitare de funcționare pentru centrele rezidențiale destinate persoanelor vârstnice, persoanelor adulte cu dizabilități și bolnavilor cronici. Conform noilor reglementări, aceste centre vor trebui să asigure, din martie, condiții adecvate de cazare, hrană, îngrijiri medicale, activități recreative și asistență psihologică. De asemenea, centrele vor trebui să respecte cerințe stricte privind organizarea camerelor, igiena, hrana, protecția și confortul beneficiarilor, etc. Citește articolul
Acest departament se ocupă de spațiile și proprietățile companiei, inclusiv de instalarea sistemelor, și trebuie să știe exact unde este permisă supravegherea și unde nu, pentru a nu încălca legea.
Legiferată în vara anului trecut, introducerea supravegherii video în școli s-a dorit a fi un demers necesar prevenirii și reducerii fenomenului de bullying. Însă, utilizarea unui sistem de supraveghere audio - video care înregistrează alte persoane reprezintă o prelucrare de date cu caracter personal, transformând utilizatorul - școlile, în acest caz - într-un operator de date. De aici decurg obligații legale aferente acestei calități, adică respectarea Regulamentului General privind Protecția Datelor (GDPR). Citește articolul
Departamentul care se ocupă de actele administrative ale firmei, inclusiv cele de la Registrul Comerțului, trebuie să înțeleagă clar cine are permisiunea legală să depună sau să ridice documente, pentru a-și organiza activitatea eficient și corect.
În urma contrelor din spațiul public între Uniunea Națională a Barourilor din România (UNBR) și Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR), pe tema asistării contribuabililor la oficiile registrului comerțului, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) a precizat că Legea registrului comerțului nu prevede posibilitatea ca experții contabili să asiste clienții în relația cu oficiile. Citește articolul
Dacă firma deține proprietăți sau alte bunuri în comun cu alte entități și se dorește împărțirea sau separarea acestora, articolul detaliază pașii judiciari necesari. Aceste informații sunt utile pentru o gestionare eficientă a patrimoniului imobiliar și a altor active comune ale companiei.
Cei ce dețin bunuri în coproprietate, adică împreună cu alte persoane, pot deveni unic proprietar al acestora sau pot primi contravaloarea cotei deținute, în cazul în care vor să iasă din starea de coproprietate prin partaj. Partajul se poate face prin acord sau în instanță. Citește articolul
Departamentul Administrativ sau Real-Estate dintr-o companie este direct afectat de modificările legislative care privesc achiziția, vânzarea sau înregistrarea proprietăților imobiliare, fiind esențial pentru gestionarea portofoliului de active.
La sfârșitul anului trecut, Uniunea Națională a Barourilor din România (UNBR) a propus Guvernului și celor două Camere ale Parlamentului demararea unei inițiative legislative care să oblige persoanele fizice să fie asistate juridic de către un avocat în faza precontractuală a tranzacțiilor imobiliare. Scopul invocat de Uniune era acela de a proteja consumatorii de clauze neechilibrate și de a asigura înțelegerea deplină a contractului înainte de semnarea acestuia. Memoriul inițial al UNBR a prins contur, iar propunerea legislativă care conține aceste reglementări a fost depusă zilele trecute la Senat, urmând să își înceapă parcursul legislativ. Citește articolul
Simplificarea înregistrării dreptului de proprietate, opțiunea de a primi anunțuri prin e-mail de la asociațiile de proprietari și sprijinul financiar pentru reabilitarea blocurilor sunt aspecte importante pentru administrarea clădirilor și proprietăților pe care le deține sau le gestionează compania.
Cele două camere ale Parlamentului, respectiv Camera Deputaților și Senatul, îşi desfăşoară activitatea, potrivit Constituției, în două sesiuni ordinare pe an. Prima dintre ele a început odată cu luna februarie și urmează să se încheie în luna iunie. Pe agenda senatorilor și deputaților sunt mai multe proiecte de legi care vizează persoane fizice, iar măsurile conținute de acestea ar putea ajunge să se aplice până în vară. Citește articolul