avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1147 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES GRATUIT

Statul, economia privată și cercul vicios al mizelor mici

Crearea de infrastructură și bază logistică poate include dezvoltări imobiliare și de facilități, aspecte de interes pentru acest departament.

CursDeGuvernare.ro în Știri & Revista presei
2 Martie 2021 | 922 | Timp de citire: 1 min.

Când e vorba de dezvoltarea României, marea problemă o reprezintă „vocația mizelor mici” în ce privește de politicile publice sau de investiții. O listă scurtă de proiecte de anvergură, în deplin acord cu politicile europene care condiționează banii din Planul de Reziliență, ar putea repune și păstra România pe harta marilor proiecte europene care difuzează în jur competitivitate, convergență economică, mobilitate, bunăstare. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Revista presei

OMS: Numărul infectărilor cu SARS-CoV-2 începe să crească la nivel global, după şase săptămâni de scădere

Departamentul trebuie să știe despre evoluția pandemiei pentru a implementa și ajusta măsurile de igienă și distanțare în birouri, pentru a gestiona spațiile de lucru și pentru a asigura un mediu sigur pentru angajați (ex: dezinfectare, ventilație, fluxuri de persoane).

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
2 Martie 2021 | 556 | Timp de citire: 2 min.

Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii.

Citește articolul

ACCES PREMIUM

Luna martie, în perspectivă: Termen major pentru datornicii statului, plata impozitelor locale, declararea impozitului pe profit și altele

Acest departament se ocupă de clădirile și de buna funcționare a birourilor companiei. Termenele pentru plata taxelor pe proprietăți și regulile pentru clădirile cu destinație mixtă sunt direct relevante pentru ei, la fel și impactul stării de alertă asupra operațiunilor administrative.

Dragoș Niculescu în Aspecte juridice
Redactor coordonator, avocatnet.ro
1 Martie 2021 | 1942 | Timp de citire: 4 min.

Luna martie 2021 vine cu termene importante pentru companii și PFA-uri. Printre altele, avem termenul-limită pentru accesarea celor trei mecanisme temporare de gestionare a datoriilor la stat, prima tranșă de plată a taxelor și impozitelor locale, declararea și plata impozitului pe profit pe anul 2020, schimbarea regimului de impozitare aplicat în acest an, dar și ultimele zile ale mecanismului temporar de rambursare a TVA-ului. Iată, în detaliu, la ce chestiuni trebuie să fii atent în săptămânile următoare. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Curiozități legislative

Operațiunea bormașina: Ce amenzi putem primi dacă ne deranjăm excesiv vecinii?

Este important ca acest departament să știe ce reguli de zgomot se aplică, mai ales dacă firma își desfășoară activitatea într-o clădire de birouri sau într-o zonă mixtă. Astfel, pot planifica lucrările de întreținere sau renovare (care pot include folosirea de bormașini) și pot instrui personalul să respecte orele de liniște, evitând conflictele cu vecinii și amenzile.

Simona Voiculescu în Weekend
Director Editorial, avocatnet.ro
27 Februarie 2021 | 23 | 46896 | Timp de citire: 2 min.

Bormașina! Numai cine n-a stat niciodată la bloc nu știe cum gâdilă timpanul, sâmbăta, la primele ore ale dimineții. Tot omul își înfige, din când în când, câte ceva în perete, fiecare are dreptul să-și renoveze apartamentul și, până la urmă, e aproape liber să NU dea explicații vecinilor pentru cam tot ce face în apartamentul său - atâta timp cât nu abuzează și nu calcă limitele propriului său drept, trecând peste al altuia. Acum ceva vreme s-a tot vorbit în spațiul public de o așa-zisă Lege a bormașinii - desigur, ea nu există, dar există de mulți, mulți ani, o reglementare a orelor de liniște. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Anumite obligații ale transportatorilor rutieri, precum reînnoirea licenței comunitare, se amână

Acest departament se ocupă adesea de gestionarea documentelor vehiculelor, a licențelor și a permiselor necesare pentru buna funcționare. Amânările de termene îi afectează activitatea de urmărire și reînnoire a acestor acte.

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
26 Februarie 2021 | 1 | 2433 | Timp de citire: 2 min.

Uniunea Europeană (UE) a adoptat un Regulament (un act normativ direct aplicabil în statele membre, inclusiv în România) prin care va amâna o serie de obligații periodice care îi vizează pe transportatori (inclusiv pe cei rutieri), din cauza efectelor pandemiei. De principiu, perioada cu care vor fi amânate obligațiile e de zece luni, iar ea se referă la îndatoriri ale firmelor ce țin, printre altele, de verificarea tahografelor sau de reînnoirea licenței comunitare. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Achiziţiile directe de peste 50.000 lei ale spitalelor vor fi avizate de consiliile de administraţie ale unităţilor sanitare

Departamentul administrativ este responsabil cu multe dintre achizițiile și gestionarea resurselor spitalului, iar noile cerințe de avizare a cumpărăturilor le afectează direct modul de lucru.

Lucia Tozaru în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
26 Februarie 2021 | 3489 | Timp de citire: 2 min.

Orice achiziţie directă ce depăşeşte suma de 50.000 lei va fi avizată de către consiliile de administraţie ale spitalelor publice, conform unei ordonanţe oficializate joi. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Firmele ce aruncă la întâmplare deșeuri riscă amenzi de zeci de mii de lei și confiscarea mașinii folosite la transport

Pentru a se asigura că deșeurile generate de funcționarea clădirilor sau de lucrările de întreținere și construcții sunt colectate și eliminate corect, conform legii.

Dragoș Niculescu în Aspecte juridice
Redactor coordonator, avocatnet.ro
26 Februarie 2021 | 2866 | Timp de citire: 2 min.

De ceva vreme, autoritățile de mediu din țara noastră desfășoară acțiuni în cadrul cărora îi identifică și îi sancționează pe cei care transportă și depozitează ilegal deșeuri. Potrivit legislației în vigoare, cei care aruncă deșeuri în spații neamenajate în acest scop riscă, pe lângă amendarea cu mii de lei, și confiscarea mijlocului de transport. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Proiect de OUG

În timpul stării de alertă, dar și jumătate de an după încheierea ei, actele de deces și de naștere se vor emite după reguli noi

Se asigură că modul în care se lucrează cu documentele oficiale și interacțiunea cu autoritățile publice sunt conforme cu noile reguli, simplificând sau modificând procedurile administrative interne legate de acte de stare civilă.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
25 Februarie 2021 | 12744 | Timp de citire: 3 min.

Pentru a limita interacțiunea dintre persoane, în contextul epidemiologic actual, Ministerul Afacerilor Interne (MAI) propune, printr-un proiect de ordonanță pus miercuri în dezbatere publică, aplicarea unor măsuri speciale atunci când vine vorba despre unele acte de stare civilă. Măsurile ar urma să se aplice pe întreaga durată a stării de alertă, dar și timp de șase luni de la încheierea acesteia. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Webinar avocatnet.ro

Vaccinarea împotriva răspândirii Covid-19 – perspectiva angajatorului

Informațiile sunt utile pentru organizarea spațiilor de lucru, gestionarea accesului angajaților la sediu și implementarea soluțiilor de lucru (telemuncă, munca în ture) în funcție de situația epidemiologică și statutul vaccinal, unde este permis legal.

avocatnet.ro în Webinarii / Media premium
25 Februarie 2021 | 2635 | Timp de citire: 43 min.

Ca o notă generală, vaccinarea angajaților împotriva Covid-19 face în prezent obiectul multor dezbateri în România, având în vedere că vaccinarea este voluntară. Autoritățile nu au oferit până acum un răspuns direct în legătură cu posibilitatea angajatorilor care solicită vaccinarea obligatorie a angajaților. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Dacă lucrezi cu salariați temporari, ai grijă să le asiguri aceleași drepturi ca și celorlalți angajați ai tăi

Pentru a se asigura că angajații temporari beneficiază de aceleași facilități și servicii în cadrul companiei, cum ar fi accesul la anumite zone sau echipamente, la fel ca și ceilalți angajați.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
24 Februarie 2021 | 1076 | Timp de citire: 3 min.

Egalitatea de tratament între salariații temporari și salariații proprii ai utilizatorului este impusă de legislație în cazul leasingului de personal. Practic, utilizatorul nu-i poate trata inferior propriilor salariați, doar pentru că cei temporari nu sunt, de fapt, ai săi, propriu-zis, ci ai agentului de muncă temporară, care i-a pus la dispoziție pentru o misiune, o perioadă de timp limitată. Citește articolul