Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Articolul impune măsuri precum purtarea măștii în spațiile de lucru și asigurarea condițiilor pentru munca de acasă, aspecte gestionate de departamentul administrativ pentru buna funcționare a birourilor.
Hotărârea Guvernului de a prelungi starea de alertă cu încă 30 de zile a fost oficializată marți seara, ceea ce înseamnă că perioada cu restricții se va aplica până în 11 februarie 2021. De principiu, restricțiile rămân aceleași ca până acum, adică trebuie purtată, în continuare, masca de protecție aproape peste tot, iar noaptea, cu câteva excepții, nu se poate circula. Citește articolul
Articolul vorbește despre birourile goale, scăderea numărului de angajați prezenți fizic și impactul acestui fenomen asupra spațiilor de lucru și costurilor aferente.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii.
Citește articolulAcest departament gestionează adesea facilitățile, inclusiv cantinele și serviciile de masă. Va fi implicat direct în implementarea logistică a modificărilor necesare pentru a respecta noile prevederi privind alimentele destinate persoanelor cu alergii.
Până în 7 august 2021, grădinițele, școlile, universitățile, cei care oferă cazare pentru tabere, dar și spitalele vor trebui să asigure hrană specială pentru persoanele care sunt diagnosticate cu boli și afecțiuni alergice (sau suspecte de asemenea boli sau afecțiuni), conform unei legi publicate recent. Sau să le permită acestora să-și aducă hrană specială, dacă nu oferă mâncare. Citește articolul
Acest departament se ocupă adesea de gestionarea flotei auto a companiei, inclusiv de asigurarea valabilității documentelor necesare circulației vehiculelor (cum ar fi rovinieta), plata taxelor și gestionarea situațiilor legate de vânzarea sau achiziționarea autovehiculelor.
Potrivit legislației în vigoare, atunci când folosesc rețeaua de drumuri din țara noastră, fie ele drumuri naționale, europene sau autostrăzi, șoferii trebuie plătească o taxă de utilizare a acestora, taxă numită rovinietă. În 2020, listă cu camere fixe pentru controlul rovinietelor a fost extinsă, prin montarea câtorva în zonele de frontieră, astfel că valabilitatea taxei de drum este verificată acum în mai multe locuri. Citește articolul
Acest departament gestionează spațiile și facilitățile companiei și are nevoie de aceste informații pentru a planifica eventualele modificări în organizarea birourilor și a măsurilor de igienă și sănătate, în funcție de evoluția situației.
Autoritățile române au anunțat, marți, începerea etapei a doua de vaccinare împotriva virusului Sars-Cov-2. Citește articolul
Deoarece se vorbește despre vehiculele de serviciu și scutirea de taxe aferentă, departamentul care gestionează bunurile și flota auto a companiei ar putea fi interesat de implicațiile financiare ale utilizării acestora.
Anul 2021 aduce unele facilități noi pentru plătitorii de impozit specific din domeniul HoReCa, ce se traduc concret prin reducerea sumelor plătite statului, dar și o scutire de impozit pentru cel puțin trei luni. Totodată, reamintim principalele coordonate ale regimului de impozitare gândit special pentru marile afaceri din domeniile turismului și alimentației publice. Citește articolul
Schimbările legate de certificatele de înmatriculare și permisele auto sunt relevante pentru administrarea flotei de mașini a companiei, asigurarea conformității documentelor și gestionarea sarcinilor administrative.
Anul încheiat de puțină vreme a adus o serie de modificări importante în ceea ce privește regulile pentru redobândirea permiselor auto sau sumele ce trebuie plătite pentru obținerea lor. Apoi, pe lângă celelalte noutăți, s-a stabilit că permisele obținute în Marea Britanie pot fi preschimbate, în continuare, în România, fără să fie nevoie de susținerea unui examen sau test, chiar și după Brexit. Citește articolul
Departamentul care se ocupă cu gestionarea flotei auto a companiei va găsi utilă această informație pentru a înțelege riscurile de amenzi, cum să le evite și cum să gestioneze eventualele sancțiuni primite de vehiculele sau șoferii companiei.
De la cum trebuie să arate un proces-verbal de sancționare, la cum poate fi contestată amenda, la termene de prescriere, este important pentru șoferii amendați să înțeleagă toate elementele care au legătură cu o sancțiune. Uneori, acest lucru i-ar putea ajuta să scape de plata unei sancțiuni sau, măcar, să știe în cât timp o pot plăti la o valoare mult mai redusă. De asemenea, ei trebuie să știe că nu vor mai fi amendați în două noi situații. Citește articolul
Departamentul care se ocupă de achiziția sau închirierea de spații, precum și de diverse servicii administrative, are nevoie să cunoască cotele de TVA aplicabile pentru aceste operațiuni, mai ales în contextul achizițiilor de locuințe sau al serviciilor de cazare menționate.
Codul Fiscal din România prevede două tipuri de cote de taxa pe valoare adăugată (TVA): cota generală şi două cote reduse. Pentru a şti în 2021 pe care să o aplici, trebuie să înţelegi la ce cotă se încadrează bunul sau serviciul pe care îl facturezi. O schimbare importantă care se aplică din acest an vizează dublarea plafonului de TVA la încasare. Citește articolul
Modificările de TVA asupra achizițiilor de locuințe sau proprietăți imobiliare au un impact direct asupra costurilor și planificării departamentului care gestionează patrimoniul imobiliar al companiei, inclusiv facilitățile și spațiile administrative.
Predictibilitatea legii reprezintă o cerință esențială de tehnică legislativă ce se regăsește reglementată la nivel normativ în cuprinsul Legii 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, dar care a fost consacrată și pe cale jurisprudențială atât la nivel național prin decizii ale Curții Constituționale a României, cât și la nivel comunitar prin hotărâri ale Curții Europene a Drepturilor Omului. Finalul anului ne-a adus un exemplu nefericit de nerespectare a acestui principiu, în domeniul fiscal, care prin excelență ar trebui să se caracterizeze prin stabilitate și predictibilitate, acestea fiind trăsăturile esențiale ale unui mediu de afaceri sănătos pe care îl caută toți antreprenorii. Citește articolul