Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Articolul menționează posibilitatea înființării de creșe și grădinițe de către instituțiile publice pentru angajații lor. Acest lucru implică gestionarea spațiilor, dotărilor și a tuturor aspectelor administrative și de întreținere a acestor facilități.
În şedinţa de luni a Senatului au fost adoptate tacit, prin împlinirea termenului adoptare, 72 de proiecte de lege. Dintre acestea, 34 dintre ele vizau aprobarea unor ordonanţe de urgenţă a Guvernului adoptate în ultimele luni de către Executiv. Aceste propuneri legislative ar fi trebuit să fie dezbătute în perioada 15 octombrie-25 decembrie, însă prin îndeplinirea termenului vor merge spre Camera Deputaţilor în forma lansată de iniţiatori. Citește articolul
Informațiile despre locația proiectelor și necesitatea ca locul de implementare să fie deja înregistrat ca sediu sau punct de lucru sunt esențiale pentru departamentul Administrativ și Real Estate, care gestionează proprietățile și spațiile companiei.
Circa 150 milioane euro sunt puse la dispoziție printr-o nouă măsură de sprijin cuprinsă în Programului operațional regional (POR) 2014-2020 pentru investiții regionale în mai multe domenii de activitate, potrivit unui ordin al Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației (MLPDA) dat în vară. A fost prelungită însă cu încă un an perioada în care se pot accesa finanțările. Citește articolul
Acest departament gestionează proprietățile companiei. Este important să cunoască modul în care se calculează impozitele pentru clădirile cu utilizare mixtă (de exemplu, spații de birouri și rezidențiale), pentru a se asigura că declarațiile și plățile aferente proprietăților companiei sunt făcute corect.
Sute de modificări la legislația fiscală au fost oficializate acum câteva zile, una dintre acestea vizând impozitul local pe clădirile cu destinație mixtă deținute de persoanele fizice. În plus, legea care modifică Codul fiscal prevede și reguli speciale pentru stabilirea acestuia, aplicabile doar pentru 2021. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de regulile care guvernează spațiile fizice și proprietățile. Articolul aduce clarificări despre închiderea balcoanelor, schimbarea destinației unui imobil (pentru sediu social), calificările necesare pentru administratorii de bloc și modalitățile de organizare a ședințelor. De asemenea, sunt relevante informațiile despre contoarele de utilități cu citire la distanță și propunerea de modificare a modului de calcul al cheltuielilor pentru lift. Toate aceste puncte sunt utile pentru gestionarea eficientă și conformă a facilităților și proprietăților companiei.
Amenzi mai mari pentru „gălăgioşii” din bloc sau noi reguli pentru închiderea balcoanelor au fost doar câteva dintre modificările legislative care au vizat locatarii. În schimb, asociaţiile de proprietari au avut mult de furcă în privinţa prelucrării datelor cu caracter personal ale locatarilor. Iată o retrospectivă legislativă a anului 2020 ce priveşte traiul la bloc.
Citește articolulOferă informații despre cum să instaleze și să gestioneze legal sistemele de camere video sau de acces cu termocameră, respectând intimitatea persoanelor.
În privința prelucrărilor de date personale, 2020 a fost un an destul de plin. Autoritatea de protecția datelor (ANSPDCP) a dat destule amenzi din care să învățăm că instruirea angajaților trebuie să rămână în continuare o prioritate pentru firme, dacă vor să evite sancțiunile GDPR. Am aflat care e poziția ANSPDCP cu privire la diverse condiții de prelucrare a datelor, dar și că se dorește reglementarea profesiei de responsabil cu protecția datelor. Citește articolul
Acest departament se ocupă de achiziția și gestionarea echipamentelor necesare pentru buna funcționare, cum ar fi casele de marcat, și este important să cunoască obligațiile și sancțiunile legate de acestea pentru a asigura conformitatea și a evita amenzi.
Anul 2020 a fost unul plin de provocări şi pentru persoanele fizice autorizate (PFA) din cauza efectelor economice provocate de pandemia de coronavirus. La final de an am făcut o retrospectivă a măsurilor ce vizează activitatea PFA-urilor, dar şi câteva modificări ce pot apărea în 2021. Citește articolul
Schimbările în transportul public (metrou) și dezvoltarea infrastructurii rutiere (autostrăzi) pot afecta facilitățile companiei, planificarea deplasărilor angajaților sau deciziile legate de proprietățile imobiliare.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament gestionează utilitățile și facilitățile companiei. Este esențial să știe ce drepturi are compania în calitate de consumator de energie electrică și să poată interveni eficient în cazul unor disfuncționalități ale serviciilor sau pentru a solicita despăgubiri.
Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a lansat, în dezbatere publică, un proiect de ordin ce va schimba mecanismul despăgubirilor pentru consumatorii de electricitate, dacă serviciile furnizate nu vor atinge anumite standarde. Posibilitatea, în sine, nu este nouă, pentru că ea exista deja. Ce e nou e stabilirea unor noi abateri pentru care vor fi acordate despăgubiri. De asemenea, cuantumul efectiv al despăgubirilor se va schimba - ca procent din salariul minim, spre deosebire de situația actuală, unde vorbim de sume exacte. Citește articolul
Se ocupă de tot ce ține de instalarea fizică a echipamentelor, de rețeaua internă, de digitizarea documentelor pe hârtie și de suportul administrativ pentru managementul proiectului.
Întreprinderile mici şi mijlocii (IMM-uri) care activează în afara domeniului IT&C vor putea primi până la 100.000 de euro prin intermediul schemei de ajutor de minimis pentru digitalizare, după ce condiţiile şi criteriile de acordare a acestui ajutor au fost publicate în Monitorul Oficial de marţi. Citește articolul
Este important pentru a înțelege evoluția pieței imobiliare, util atunci când compania dorește să cumpere, să vândă sau să închirieze spații pentru propriile operațiuni sau ca investiție.
În anul în care au călătorit mai puțin, românii au investit în locuințe pe litoral. Vânzările de apartamente au explodat la malul mării, iar constructorii lucrează în ritm susținut. Au finalizat aproape 5.000 de apartamente într-un singur an. Citește articolul