Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Departamentul, care gestionează proprietățile și infrastructura companiei, trebuie să cunoască toate regulile noi despre accesul în spații, relația cu asociațiile de proprietari și obligațiile administrative pentru o bună funcționare.
Vineri intră în sfârșit în vigoare noua lege ce vizează organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari. Mai bună sau mai rea decât actuala reglementare (pe care o va înlocui cu totul), noua lege aduce noutăți pentru toate părțile implicate. În primul rând, legea aduce noutăți pentru proprietari: noi drepturi, noi obligații, amenzi necunoscute până acum, sancțiuni mai aspre ș.a.m.d. Le-am sintetizat astăzi pe cele mai importante dintre acestea. Citește articolul
Acest departament este interesat de RO-ALERT deoarece se ocupă de gestionarea clădirilor companiei și de asigurarea unui mediu de lucru sigur. Informațiile despre cum funcționează alertele de urgență îi ajută să își adapteze procedurile de evacuare și de siguranță în caz de dezastre, pentru a proteja persoanele aflate în sediile companiei.
Departamentul pentru Situații de Urgență a pus la punct noul serviciu de alerte, așa că ar fi bine să știi cum setezi RO-ALERT. Citește articolul
Articolul include un exemplu relevant pentru tranzacțiile imobiliare, ilustrând situații în care datele personale ale proprietarilor anteriori pot fi prelucrate și când se aplică sau nu anumite obligații de informare. Este util pentru gestionarea datelor în contracte administrative generale.
Incontestabil, Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) a determinat industria să fie mult mai atentă și mai receptivă la modul cum prelucrează datele cu caracter personal, inclusiv în contextul încheierii de contracte. Citește articolul
Pentru a gestiona mai bine flota auto a companiei și pentru a cunoaște regulile care ar putea afecta angajații care folosesc mașinile de serviciu, asigurându-se că aceștia sunt informați și respectă legislația.
Conducătorilor auto care se află în primul an de la obținerea permisului auto li s-ar putea suspenda mai ușor dreptul de a conduce o mașină, dacă se va aplica un proiect de act normativ, ce a fost pus recent în dezbaterea senatorilor. Citește articolul
Pentru a se asigura că toate proprietățile companiei sunt protejate corect prin asigurări, pentru a înțelege ce acoperă aceste asigurări și cum să gestioneze daunele.
Din moment ce prin asigurarea obligatorie de locuință nu poți acoperi decât cutremurele, inundațiile (dar nu orice fel de inundații) și alunecările de teren, orice alte riscuri pot fi acoperite printr-o asigurare facultativă, încheiată în funcție de bugetul și nevoile fiecăruia. Se pot asigura riscuri precum incendiile, vandalismul, inundațiile provocate de defecțiuni ale sistemelor de apă, dar și furtul bunurilor din casă ș.a.m.d. Odată cu locuința, se pot asigura și bunurile dinăuntru. Citește articolul
Acest departament ar fi interesat de noile reguli despre cum se administrează proprietățile, inclusiv termenele de plată, penalizările și cum se gestionează datoriile, pentru a se asigura că imobilele sunt administrate corect și conform legii.
Sistemul penalităților pentru întârzierile la plata întreținerii e prevăzut de Legea asociațiilor, în vigoare din 2018. Potrivit acesteia, proprietarii au la dispoziție 30 de zile de când se afișează listele pentru a plăti cotele de contribuție, iar penalitățile se vor aplica, pe zi de întârziere, până la același maxim de 0,2% pe care îl știam și din actuala lege. Administratorii vor trebui să notifice însă în scris restanțierii despre datoriile de la întreținere. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil cu administrarea și întreținerea proprietăților și a clădirilor, inclusiv a spațiilor comune, și trebuie să înțeleagă regulile pentru a le gestiona corect și eficient.
Noua lege a asociațiilor de proprietari va intra în curând în vigoare, mai exact, la sfârșitul săptămânii viitoare, și va aduce o serie de modificări activității și modului de organizare a asociațiilor. Printre aspectele pe care le va reglementa noua lege a asociațiilor se numără și darea în folosință privată a unor spații comune ale blocului. De aceea, prezentăm astăzi condițiile pe care trebuie să le îndeplinească un spațiu comun, din data de 28 septembrie, pentru a putea fi atribuit unui proprietar de apartament dintr-un imobil și cum se va putea face acest lucru. Citește articolul
Declinul sectorului construcțiilor și tendințele pieței imobiliare sunt esențiale pentru planificarea investițiilor în proprietăți, gestionarea activelor imobiliare ale companiei și estimarea valorilor de piață pentru sedii sau alte facilități.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Departamentul administrativ se ocupă, de multe ori, cu organizarea călătoriilor de serviciu și cu procesarea inițială a documentelor de decont, deci trebuie să cunoască noile reguli pentru a lucra eficient.
Decontarea cheltuielilor de transport pentru bugetarii detașați/delegați sau care se deplasează în afara localității unde muncesc de obicei în interes de serviciu se va face, de la 1 ianuarie, în baza unui nou act normativ. Documentul a apărut marți în Monitorul Oficial și prevede ceva modificări față de actuala reglementare. Citește articolul
Prețul energiei electrice afectează direct costurile de operare și mentenanță ale clădirilor și facilităților companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul