Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Inflația influențează costurile utilităților, chiriei, întreținerii clădirilor și achiziției de consumabile, toate aflate în aria de responsabilitate a acestui departament.
Rata anuală a inflaţiei a crescut în august la 5,1%, de la 4,56% în iulie, în condiţiile în care mărfurile nealimentare s-au scumpit cu 6,78% faţă de aceeaşi lună a anului trecut, iar cele alimentare cu 4,15%, potrivit INS. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de administrarea și întreținerea clădirilor și a spațiilor comune, așa că trebuie să știe cum se calculează și se repartizează toate costurile de funcționare, de la utilități la curățenie și reparații.
Cheltuielile comune reprezintă acele cheltuieli legate de exploatarea sau întreținerea unei clădiri, inclusiv pentru furnizarea de apă, fie ea rece sau caldă, canalizare, energia electrică consumată pentru funcționarea unor instalații comune, colectarea gunoiului și alte cheltuieli care nu pot fi atribuite fiecărui apartament în parte. De aceea, pentru a putea fi plătite de fiecare proprietar de apartament din imobil, aceste sume trebuie repartizate în funcție de categoria din care fac parte. Citește articolul
Acest departament se poate ocupa de organizarea și păstrarea documentelor, inclusiv a celor legate de accidente, și de buna funcționare generală a spațiilor de lucru, contribuind la respectarea normelor.
Printre obligațiile angajatorilor pe partea de securitate și sănătate în muncă (SSM) se numără cea a ținerii unei evidențe a accidentelor de muncă, potrivit legislației în vigoare. Mai precis, este vorba de trei registre diferite. Citește articolul
Articolul vorbește despre transformarea unor hale mari în spații de joacă, ceea ce implică activități de gestionare a proprietăților, amenajări spațiale și administrare generală a clădirilor.
Inspiraţi de modelul american, investitorii de la noi au început să mizeze pe un nou tip de afacere. Citește articolul
Articolul analizează dezavantajele unui anumit tip de amenajare a biroului ('open space'), oferind informații utile pentru deciziile legate de designul și gestionarea spațiului de lucru al companiei.
În ultimele zile am citit mai multe articole pe tema birourilor deschise. Realitatea este că, deși pare să favorizeze comunicarea, interacțiunea și munca în echipă, spațiul deschis al biroului vine la pachet cu multe dezavantaje asupra căror din ce în ce mai mulți specialiști încep să atragă atenția. Citește articolul
Acest departament gestionează flota de vehicule și spațiile de parcare ale companiei. Articolul oferă informații utile despre cum să gestioneze corect vehiculele care nu mai sunt folosite și unde trebuie să fie parcate pentru a respecta legea și a economisi costurile cu asigurarea RCA.
Românii care au o mașină, dar care nu mai vor să cheltuie bani cu ea pentru asigurarea de răspundere civilă auto (asigurarea RCA) și nici să riște amenzi, trebuie să îndeplinească două condiții esențiale. Care? Radierea autoturismului din circulație și depozitarea acestuia pe un teren privat. Citește articolul
Departamentul Administrativ se ocupă de diverse sarcini practice, inclusiv de pregătirea și transmiterea documentelor pentru publicare în Monitorul Oficial. Cunoașterea tarifelor este utilă pentru a gestiona eficient aceste procese administrative.
Tarifele pentru publicarea actelor în Monitorul Oficial rămân, în anul 2018, aceleași ca în anul 2017, conform unui act normativ publicat recent. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe cum se administrează utilitățile în clădiri și ansambluri rezidențiale, inclusiv obligațiile legate de predarea rețelelor către autorități sau furnizori și managementul proprietăților.
Spre sfârșitul lunii septembrie 2018, legislația privind asociațiile de proprietari se va modifica, urmând ca aceasta să reglementeze și activitatea asociațiilor din ansamblurile rezidențiale. Astfel, după ce va intra în vigoare, noua lege a asociațiilor va stabili condițiile în care se vor contracta și factura serviciile de utilități publice, inclusiv apa, canalizarea și încălzirea, în ansamblurile rezidențiale, fie ele deja construite sau care urmează a se finaliza. Citește articolul
Acest departament gestionează parcul auto al firmei și trebuie să se asigure că toate mașinile înmatriculate au asigurarea RCA la zi, chiar dacă sunt parcate pe proprietatea firmei și nu sunt folosite activ, pentru a respecta legea și a evita amenzi.
Cei care au mașini înmatriculate funcționale sunt obligați să încheie o asigurare de răspundere civilă (poliță RCA) chiar dacă nu mai vor să le conducă și le țin parcate în curte sau în garaj, au decis recent judecătorii Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Asta înseamnă că numai mașinile radiate din circulație pot fi ținute, pe o proprietate privată, fără poliță RCA. Această obligație deja există în România, însă proprietarii pot alege suspendarea asigurării. Citește articolul
Creșterea prețurilor la electricitate, gaze și apă afectează direct costurile de operare și întreținere ale clădirilor și facilităților companiei.
Traiul în România este mai scump faţă de acum 17 ani cu 257%. Suntem țara în care preţurile au crescut cel mai mult din 2000 încoace, conform unui studiu Eurostat. Citește articolul