avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 647 soluții astăzi
Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES PREMIUM

Indiferent de acordarea banilor pentru cheltuielile de telemuncă, angajatorii nu-i pot forța pe telesalariați să se întoarcă la birou dacă nu vor

Acest departament se ocupă de gestionarea spațiilor de birou și a facilităților. Informațiile despre modul în care angajații pot fi sau nu pot fi aduși înapoi la birou sunt cruciale pentru planificarea și utilizarea eficientă a spațiilor.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
8 Ianuarie 2024 | 4473 | Timp de citire: 2 min.

Taxarea integrală a banilor pentru acoperirea cheltuielilor de telemuncă nu ar trebui să reprezinte un criteriu pentru redesenarea muncii de acasă într-o companie. Cu toate acestea, de la 1 ianuarie, de când s-a modificat regimul fiscal, a fost pusă și această problemă. În cazul în care telemunca se prestează așa cum prevede legea, revenirea la munca 100% de la birou nu se poate face fără acordul angajaților respectivi. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Sinteză legislativă: Cele mai importante acte normative publicate în perioada 1 - 7 ianuarie 2024

Pentru firmă, este crucial să știe dacă sediile sau alte proprietăți închiriate sau deținute sunt afectate de noile reguli privind clădirile cu risc seismic, pentru a evita interdicțiile de închiriere sau de desfășurare a activităților și amenzile.

Manuela Rasina în Mediul juridic
Redactor, avocatnet.ro
8 Ianuarie 2024 | 1766 | Timp de citire: 4 min.

Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante noutăți legislative publicate în Monitorul Oficial în perioada 1 - 7 ianuarie 2024. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică, iar explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, care vă trimit la articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Salarizare bugetari 2024

UPDATE Oficial: Ce majorări salariale vor primi bugetarii din învățământ în 2024

Articolul specifică în mod clar creșteri salariale pentru personalul administrativ/nedidactic din sistemul național de învățământ. Acest departament este direct interesat de aspectele legate de salarizarea și managementul personalului administrativ, chiar dacă specificul este pentru sectorul public, informația poate oferi repere și tendințe.

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
6 Ianuarie 2024 | 1 | 29760 | Timp de citire: 4 min.

Guvernul a aprobat și oficializat săptămâna trecută o serie de majorări salariale pentru personalul din învățământ, mai multe domenii ale administrației publice și administrația teritorială. Acestea se vor acorda în două tranșe în 2024. Noua anexă cu salariile din învățământ este atașată acestui material. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Închirierea apartamentelor din clădirile cu bulină roșie, interzisă din 6 ianuarie

Acest departament se ocupă direct de clădirile companiei, de închirieri și de asigurarea faptului că totul funcționează. Este vital să știe ce spații nu mai pot fi folosite și ce măsuri trebuie luate pentru a respecta legea.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
5 Ianuarie 2024 | 6 | 12768 | Timp de citire: 2 min.

Cu toate că a apărut acum aproape doi ani, mai exact, în vara lui 2022, legea prin care au fost stabilite unele măsuri pentru reducerea riscului seismic al clădirilor va fi modificată în această săptămână, după cum reiese dintr-o lege apărută curând. Cea mai importantă modificare stabilită acum la legislația din domeniu este interzicerea închirierii locuințelor aflate în imobile încadrate în clasa I de risc seismic, cunoscute și sub numele de clădiri cu bulină roșie. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cumpărarea unui imobil în faza de proiectare: Ce investigații poți face singur, pentru a evita surprizele neplăcute

Oferă ghidare esențială pentru a verifica legalitatea și siguranța unei proprietăți înainte de a o achiziționa, asigurând că spațiile și facilitățile companiei sunt obținute fără probleme.

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
5 Ianuarie 2024 | 3610 | Timp de citire: 4 min.

Cumpărarea unei locuințe încă din faza de proiect a acesteia poate reprezenta o serie de avantaje, dar poate prezenta și o serie de riscuri. Avantajele pot fi legate de oferirea unui preț final mai mic decât cel ”standard”, facilitarea unor soluții tehnice personalizate etc. Riscurile sunt legate, de cele mai multe ori de nerespectarea de către constructori etapelor de construire convenite, în ciuda faptului că potențialul cumpărător a plătit sumele aferente. Evident, nu trebuie uitat nici cel mai neplăcut scenariu, în care dezvoltatorul își declară falimentul. Totuși, fiecare dintre cei interesați de o astfel de investiție poate poate întreprinde o serie de pași prealabili care să îi minimizeze riscurile. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Tichetele de masă și suportarea contravalorii hranei acordate la locul de muncă: regimul aplicabil celor două opțiuni pe care le au angajatorii în 2024

Acest departament este implicat în organizarea practică a meselor la locul de muncă (de exemplu, gestionarea unei cantine proprii sau coordonarea serviciilor de catering), conform noilor reglementări.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
4 Ianuarie 2024 | 5 | 29775 | Timp de citire: 5 min.

Angajatorii au două opțiuni atunci când vine vorba de masa angajaților și de aplicarea unor beneficii de taxare pentru respectivele cheltuieli - clasica opțiune a tichetelor de masă, al căror regim fiscal a suferit modificări anul acesta, dar și opțiunea nu demult introdusă a acoperirii contravalorii hranei la locul de muncă. Aceasta din urmă rămâne și anul acesta cea mai avantajoasă din perspectiva costurilor, însă vorbim de sume de care nu pot profita toți angajații - ci doar cei care muncesc la birou, sediu ș.a.m.d.. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Și în acest an, angajările la stat sunt suspendate, iar instituțiile nu pot cheltui bani pe mașini sau mobilă

Oferă informații despre restricțiile privind achiziția de mobilier și echipamente de birou, aspecte gestionate de acest departament pentru dotarea spațiilor.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
4 Ianuarie 2024 | 8813 | Timp de citire: 2 min.

La fel ca-n 2023, și anul acesta, angajările la instituțiile de stat sunt înghețate, iar autoritățile și instituțiile publice nu pot cumpăra mașini și mobilier, potrivit OUG 115/2023, ce conține mai multe măsuri fiscale, menite, printre altele, să reducă deficitul bugetar. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum i-ar putea ajuta contul escrow pe cumpărătorii care achită avansuri mari la achiziția de locuințe

Se ocupă de achiziționarea și administrarea proprietăților și facilităților companiei și trebuie să știe cum să-și securizeze investițiile în imobiliare, mai ales când cumpără proprietăți în construcție.

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
3 Ianuarie 2024 | 1 | 5098 | Timp de citire: 2 min.

În domeniul investițiilor imobiliare, siguranța financiară este de o importanță crucială, dar greu de asigurat, de multe ori. Un instrument care poate oferi această siguranță este contul de tip escrow, care asigură cumpărătorul de faptul că nu rămâne și fără bani, și fără locuință. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Normele Codului fiscal, modificate oficial în privința impozitului pe venit, TVA-ului și accizelor

Acest departament este interesat de modul în care se calculează impozitele la vânzarea sau transferul de proprietăți imobiliare ale companiei, inclusiv terenuri și clădiri, pentru a gestiona corect aceste active.

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
3 Ianuarie 2024 | 3781 | Timp de citire: 6 min.

O hotărâre a Guvernului care vizează actualizarea normelor metodologice de aplicare a Codului fiscal a apărut recent în Monitorul Oficial. Modificările vizează vânzarea locuințelor proprii (impozitul pe venit), dar și anumite noutăți din sfera TVA-ului și accizelor. În parte, vorbim de noutăți impuse de apariția Legii 296/2023 și a OUG 115/2023. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Deducerea TVA pentru cumpărarea sau închirierea clădirilor și cheltuielile legate de acestea se va limita la 50%, dacă imobilele sunt folosite și în alte scopuri

Acest departament se ocupă de administrarea proprietăților și spațiilor folosite de companie. Informațiile despre cum se deduce TVA-ul pentru aceste spații sunt importante pentru a gestiona eficient costurile și bugetele alocate acestor active.

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
3 Ianuarie 2024 | 2 | 6853 | Timp de citire: 1 min.

Deducerea TVA-ului pentru cumpărarea, închirierea sau leasingul clădirilor ori al spațiilor de locuit și cheltuielile legate de aceste imobile va fi limitată la 50%, în cazul în care imobilele sunt folosite și în alte scopuri, conform unor reguli noi. Însă pentru a aplica măsura este nevoie și de obținerea unei derogări de la autoritățile europene. Citește articolul