avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 647 soluții astăzi
Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES GRATUIT

Investițiile în perioada post-pandemie - Statul și economia privată: Modificările pe sectoare

Articolul subliniază creșterea semnificativă a investițiilor în lucrări de construcții, ceea ce este direct relevant pentru departamentele care gestionează proprietăți, spații sau proiecte imobiliare.

CursDeGuvernare.ro în Știri & Revista presei
29 Ianuarie 2024 | 531 | Timp de citire: 2 min.

Anii de după pandemie sunt caracterizați de efortul economiilor de-a recupera căderea din 2020 si 2021, precum și de determinarea guvernelor de-a amortiza timpul pierdut și fondurile inghițite de criza sanitară. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Tarifele pentru scoaterea din circuitul agricol a terenurilor aflate în extravilan, dar și pentru introducerea terenurilor agricole în intravilan s-au redus

Acest departament se ocupă de proprietățile firmei și de infrastructura acesteia. Dacă firma vrea să construiască ceva nou sau să extindă o facilitate, este posibil să aibă nevoie să schimbe destinația terenului. Articolul îi ajută să înțeleagă costurile și procedurile legate de aceste modificări.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
27 Ianuarie 2024 | 19738 | Timp de citire: 1 min.

Sumele ce trebuie plătite în acest an pentru scoaterea definitivă sau temporară din circuitul agricol a terenurilor aflate în extravilan, precum și pentru introducerea terenurilor agricole în intravilan sunt mai mici decât cele din 2023, potrivit unui ordin al Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) oficializat vineri. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Începe o nouă sesiune parlamentară: Ce măsuri de interes pentru persoanele fizice ar putea fi adoptate curând

Măsurile privind accesul persoanelor cu dizabilități în locuri publice (hoteluri, magazine, restaurante) și obligativitatea dotării parcurilor și locurilor de joacă cu echipamente accesibile sunt direct relevante pentru companiile care administrează proprietăți, clădiri sau spații publice.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
26 Ianuarie 2024 | 3572 | Timp de citire: 4 min.

Săptămâna viitoare, mai exact, joi, începe prima sesiune ordinară din acest an a Parlamentului, pe agenda acestuia aflându-se mai multe propuneri care-i vizează pe cetățeni și care ar putea fi adoptate în următoarea perioadă. Unele dintre măsurile luate în discuție sunt de dată recentă, dar mai sunt și unele a căror adoptare a fost amânată în alte sesiuni. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Dificultăți la returnarea ambalajului SGR din cauza nerespectării cerințelor privind marcajul și codul de bare

Acest departament, în special în companiile cu puncte de colectare (ex: magazine), este interesat de buna funcționare a echipamentelor de colectare (RVM-uri) și de procesele administrative legate de preluarea ambalajelor, care depind de lizibilitatea și durabilitatea marcajelor SGR.

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
26 Ianuarie 2024 | 3763 | Timp de citire: 4 min.

Pe piață au început să apară tot mai multe ambalaje din plastic, aluminiu sau sticlă, care conțin apă, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin și spirtoase și care au aplicate marcajul SGR (Sistemul Garanție-Returnare). Marcajul SGR e cel care face diferența dintre ambalajele pentru care se cere garanția de 50 de bani și celelalte - la fel, în cazul returnării garanției. Tocmai de aceea, fără el nu putem vorbi de aplicarea SGR. În graba de a se conforma unor prevederi care, aparent, i-au luat prin surprindere, nu toți producătorii au fost atenți cu respectarea cerințelor legate de acest marcaj specific. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce ar trebui să știi și să faci înainte de a cumpăra o locuință

Se ocupă cu gestionarea proprietăților companiei și cu achiziția de spații noi, fiind interesat de cum să se asigure că o tranzacție imobiliară este realizată corect și fără probleme tehnice (ex: racordarea la utilități) sau de documentație.

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
26 Ianuarie 2024 | 3146 | Timp de citire: 2 min.

Achiziționarea unei locuințe este o cheltuială importantă, care necesită o planificare atentă. Pentru a te asigura că investiția ta este protejată, este important să iei în considerare o serie de aspecte. Cea mai sigură abordare a unui astfel de demers este aceea a consultării unor specialiști care să aibă cunoștințele necesare unei judicioase verificări a vânzătorului, cladirii și documentelor puse la dispoziție de către dezvoltatori, înainte de a semna un contract. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Interviu Impactul asupra arhivării facturilor la trecerea la folosirea e-Factura pentru toate tranzacțiile B2B

Acest departament gestionează modul în care documentele firmei, inclusiv facturile, sunt organizate și păstrate, indiferent dacă sunt pe hârtie sau electronic, și trebuie să adapteze procedurile interne de arhivare la noile cerințe.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Ianuarie 2024 | 12659 | Timp de citire: 4 min.

Cu toate că autoritățile fiscale impun, de la 1 ianuarie 2024, în relația B2B, folosirea sistemului e-Factura, legislația arhivării n-a fost aliniată cu această obligație nouă. Drept urmare, cel puțin în privința arhivării, contribuabilii pot păstra facturile în continuare și în format tipărit. Dar, cel puțin teoretic, nu este exclus ca inspectorii să ceară în continuare facturi, măcar temporar, în cadrul controalelor derulate. Citește articolul

ACCES GRATUIT

De la PIB/capita la salariul mediu net - o fotografie pe județe: fenomene salariale și mitologii regionale

Acest departament este interesat de condițiile economice din diverse regiuni pentru deciziile legate de achiziționarea sau închirierea de spații, construcții noi sau extinderea operațiunilor, precum și pentru a estima costurile de operare locale.

CursDeGuvernare.ro în Știri & Revista presei
22 Ianuarie 2024 | 930 | Timp de citire: 2 min.

Analiza de mai jos pune în comparație legatura dintre PIB/capita și salariul mediu net – pe județe. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Codul rutier, modificat

Tractoarele agricole sau forestiere lente pot fi conduse de-acum și de șoferii cu categoria B

Dacă compania folosește tractoare pentru întreținerea proprietăților, a terenurilor sau a facilităților, acest departament trebuie să se asigure că personalul care le operează deține permisele corespunzătoare conform noilor reglementări.

Dragoș Niculescu în Ghid auto
Redactor coordonator, avocatnet.ro
19 Ianuarie 2024 | 3 | 8238 | Timp de citire: 2 min.

Tractoarele agricole sau forestiere cu o viteză maximă constructivă de până la 40 de km/h pot fi conduse de-acum și de șoferii care au categoria B, potrivit unui proiect de ordonanță ce se aplică deja. În plus, șoferii mașinilor mici pot conduce și ansambluri formate dintr-un tractor din categoria celor amintite și una sau două remorci. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Lucrările la infrastructura rutieră plasează România pe primul loc în UE la avansul construcțiilor în 2023

Departamentul de Real-Estate este direct interesat de evoluția construcțiilor de clădiri (rezidențiale și nerezidențiale), deoarece aceste date influențează deciziile de dezvoltare, investiții și gestionare a proprietăților imobiliare.

CursDeGuvernare.ro în Știri & Revista presei
19 Ianuarie 2024 | 899 | Timp de citire: 2 min.

Cel mai mare avans lunar al lucrărilor de construcții din UE în luna noiembrie 2023 a fost înregistrat în România (+2,6%). De asemenea, și în comparație cu aceeași lună din 2022, în noiembrie 2023, volumul lucrărilor de construcții România s-a clasat pe primul loc în UE, cu +14,4 %, conform Eurostat, biroul de statistică al UE. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Din 2024, firmele care plătesc chirie persoanelor fizice trebuie să rețină la sursă impozitul pe venit, să-l declare și să-l achite

Acest departament gestionează clădirile și spațiile pe care compania le folosește sau le închiriază. Ei trebuie să înțeleagă cum noile reguli de impozitare a chiriilor pot afecta costurile și modul în care sunt administrate contractele de închiriere ale companiei.

Orlando Surugiu-Pânzaru în Contabil și fiscal
Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal,
18 Ianuarie 2024 | 5 | 38854 | Timp de citire: 2 min.

Începând cu anul 2024, în cazul veniturilor din chirii plătite persoanelor fizice de către persoanele juridice sau alte entități care au obligația de a conduce evidența contabilă există reguli complet noi. În esență, companiile sunt obligate, de-acum, să rețină la sursă impozitul pe veniturile din chirii, să-l declare și să-l achite lunar. Citește articolul