avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 937 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Asigurări & Gestionarea Reclamatiilor

Departament: Asigurări & Gestionarea Reclamatiilor

ACCES PREMIUM

UPDATE Mai multe modificări la eșalonarea clasică, oficializate: Ce se schimbă

Acest departament ar fi interesat, deoarece noile reguli permit utilizarea polițelor de asigurare de garanție ca o formă de garanție pentru eșalonarea datoriilor fiscale, iar aceștia gestionează relația cu asiguratorii.

Alexandros Bakos în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
22 Decembrie 2020 | 3422 | Timp de citire: 5 min.

Mecanismul eșalonării la plată îi poate ajuta pe mulți contribuabili să își amâne plata integrală a tuturor datoriilor fiscale scadente, ajungând să le plătească în mai multe rate, la date ulterioare. Mecanismul a primit anumite schimbări, după ce luni seară a apărut în Monitorul Oficial Legea nr. 295/2020. Au fost introduse clarificări ale felului cum se va aplica mecanismul eșalonării, în special în privința garanțiilor date de contribuabil sau în privința modificării deciziei de eșalonare. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Webinar avocatnet.ro

Controale și obligații de mediu pentru companiile din România

Acest departament este interesat de articol pentru că o poluare accidentală sau nerespectarea legilor de mediu poate duce la daune și reclamații costisitoare, care ar putea fi acoperite de asigurări și trebuie gestionate corespunzător.

avocatnet.ro în Webinarii / Media premium
18 Decembrie 2020 | 2601 | Timp de citire: 50 min.

În acest webinar explicăm, în detaliu, alături de Daniela Dobre, Director Executiv la Green Environment Support ce obligații de mediu au companiile raportat la activitățile pe care le desfășoară.

Citește articolul

ACCES PREMIUM

O bancă românească, amendată cu 100.000 euro după ce o declarație a unui client a fost pusă de un angajat pe rețelele sociale

Acest departament ar fi interesat să știe dacă există asigurări (de exemplu, cyber-asigurări) care pot acoperi costurile unei amenzi sau ale altor daune rezultate dintr-o scurgere de date.

Alexandros Bakos în GDPR & Protecția datelor personale
Redactor, avocatnet.ro
18 Decembrie 2020 | 15435 | Timp de citire: 3 min.

O amendă recentă, de 100.000 euro, dată unei bănci din România, pentru dezvăluirea ilegală a datelor unui client a ajuns să fie, probabil, cel mai discutat subiect legat de protecția datelor. Motivul discuțiilor, însă, e informația ce apare în documentul care a ajuns să fie făcut public: o explicitare, în detaliu, a unor activități pur personale ale clientului vizat, ce include planuri de a vizita Olanda - pentru a merge la prostituate și pentru a consuma droguri. Dincolo de comicul situației, însă, apare o problemă serioasă pentru firme - pregătirea și instruirea angajaților în ceea ce privește păstrarea confidențialității datelor personale, pentru că din neglijența acestora a ajuns pe internet documentul cu „planurile” clientului. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Londra şi Bruxelles nu au ajuns încă la o înţelegere privind Brexitul. Porturile britanice şi franceze sunt blocate

Acest departament se ocupă cu polițele de asigurare și rezolvarea problemelor legate de transport. Blocajele din porturi pot duce la întârzieri sau avarii ale mărfurilor, generând posibile cereri de despăgubire sau reclamații.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
18 Decembrie 2020 | 1 | 713 | Timp de citire: 1 min.

Cu două săptămâni rămase până la încheierea perioadei de tranziţie post-Brexit, Londra şi Bruxelles nu au ajuns încă la o înţelegere. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Retrospectiva 2020

Contractele clienţilor cu băncile şi despăgubirile pasagerilor pentru zborurile anulate - principalele decizii cu impact asupra consumatorilor luate de CJUE în 2020

Gestionarea eficientă și corectă a plângerilor clienților, în special cele legate de servicii de transport (cum ar fi zborurile), pentru a stabili compensațiile cuvenite și a limita riscurile financiare.

Lucia Tozaru în Justițiabil in România
Redactor, avocatnet.ro
18 Decembrie 2020 | 3103 | Timp de citire: 6 min.

Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) a luat în acest an mai multe hotărâri cu impact asupra consumatorilor, fie că este vorba de contractele pe care aceştia le au cu băncile, fie că este vorba de recompensarea primită în cazul unui zbor amânat sau anulat. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Revista presei

Parlamentul European a aprobat bugetul UE pe următorii șapte ani și condiționarea accesului la fonduri de respectarea statului de drept

Acest departament este direct vizat, deoarece articolul vorbește despre companiile de asigurări care sunt preocupate de riscurile noi din aviație și modul în care aceste riscuri pot afecta polițele și gestionarea eventualelor daune și reclamații.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
17 Decembrie 2020 | 783 | Timp de citire: 2 min.

Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii.

Citește articolul

ACCES GRATUIT

Litigiile cu băncile, IFN-urile sau asigurătorii pot fi soluționate și prin metode alternative, nu doar în instanță: Ce opțiuni există

Acest departament este direct implicat în gestionarea plângerilor clienților, mai ales în sectoarele menționate (cum ar fi asigurările). Cunoașterea detaliată a acestor mecanisme alternative îi ajută să proceseze eficient reclamațiile și să găsească soluții amiabile, economisind timp și resurse.

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
16 Decembrie 2020 | 2228 | Timp de citire: 2 min.

Un consumator care intră în litigii cu diverși comercianți (cum sunt băncile, instituțiile financiare nebancare sau asigurătorii, de exemplu) are o serie de modalități alternative de soluționare a disputelor, pe lângă mersul în instanță. Avantajele recurgerii la asemenea proceduri sunt multiple: ele sunt gratuite pentru consumator, sunt rapide și, în orice caz, nu blochează accesul ulterior în instanță, dacă rezultatul nu e satisfăcător. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Litigiile cu asigurătorii RCA pot fi rezolvate și în afara instanței. Uneori, păgubiții pot obține despăgubiri mai mari

Acest departament gestionează direct polițele de asigurare ale companiei și cererile de despăgubire sau reclamațiile legate de asigurări. Articolul oferă informații practice despre cum se pot rezolva eficient și avantajos disputele cu asigurătorii.

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
15 Decembrie 2020 | 2830 | Timp de citire: 2 min.

Consumatorii care intră în litigii cu asigurătorii (inclusiv cei care oferă asigurări de răspundere civilă auto - RCA) nu trebuie să meargă, neapărat, în instanță, pentru a remedia problema. O opțiune alternativă este oferită de Entitatea de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Financiar Non-bancar (SAL-Fin). Practic, discutăm de un proces de conciliere, care durează undeva între o lună și două luni, potrivit celor mai recente date puse la dispoziție de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF). Citește articolul

ACCES GRATUIT
Revista presei

Cum ar putea vaccinurile să salveze și avioanele, nu numai oamenii

Transportul de mărfuri sensibile și de mare valoare, cum ar fi vaccinurile care necesită condiții speciale, implică riscuri considerabile care trebuie acoperite prin polițe de asigurare adecvate și o bună gestionare a eventualelor reclamații.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
15 Decembrie 2020 | 1080 | Timp de citire: 2 min.

Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii.

Citește articolul

ACCES PREMIUM

Patru lucruri pe care le-am învățat despre aplicarea forței majore în România, din practica instanțelor. Simpla apariție a pandemiei nu e de ajuns

Sprijină în evaluarea și gestionarea reclamațiilor legate de neîndeplinirea contractelor și în înțelegerea cum pot fi acoperite aceste riscuri prin polițele de asigurare.

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
14 Decembrie 2020 | 1798 | Timp de citire: 6 min.

La aproape nouă luni de la declararea stării de urgență în România (care, între timp, s-a transformat în stare de alertă), instanțele de judecată au fost confruntate cu mai multe situații de invocare a forței majore - de către debitori care voiau să-și scuze neexecutarea obligațiilor contractuale și să evite răspunderea pentru neîndeplinirea promisiunilor asumate față de creditori. În acest context, am extras patru concluzii importante despre aplicarea clauzei de forță majoră, în diverse situații, în special în contractele comerciale. Citește articolul