Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Informațiile despre controalele SSM pot ajuta la prevenirea accidentelor de muncă sau a bolilor profesionale, reducând astfel riscul de reclamații sau costuri legate de asigurări.
Inspecţia Muncii va face, în cel de-al doilea trimestru al anului, o serie de verificări legate de regulile de sănătate şi securitate în muncă (SSM), precum şi cele aplicate în contextul pandemiei de coronavirus, descoperirea muncii nedeclarate şi verificarea înregistrărilor în Revisal. Citește articolul
Informațiile despre cerințele de securitate la incendiu sunt importante pentru a se asigura că polițele de asigurare sunt valide și acoperă riscurile corespunzătoare, mai ales în cazul unor incidente legate de incendiu.
Legislația ce vizează categoriile de construcții și amenajări care trebuie supuse avizării și/sau autorizării privind securitatea la incendiu urmează să se modifice, în sensul introducerii unor noi categorii de clădiri pentru care va trebui obținută o autorizație de securitate la incendiu, dar și a unora ce vor fi exceptate de la această obligație. Modificările la legislația autorizării privind securitatea la incendiu apar într-un proiect de hotărâre pus vineri în dezbatere publică la Ministerul Afacerilor Interne. Citește articolul
Departamentul de asigurări trebuie să știe despre noile riscuri la locul de muncă (legate de agenți chimici și expunere cancerigenă) pentru a ajusta polițele de asigurare și a evalua potențialele cereri de despăgubiri legate de sănătatea angajaților.
Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante acte normative și/sau decizii publicate în Monitorul Oficial în perioada 8-14 martie 2021. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică. Explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, acolo unde există - ele trimit către articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul
Articolul menționează posibilitatea ca un candidat să ceară despăgubiri angajatorului în cazul apariției unor reacții adverse după vaccinare, ceea ce este direct relevant pentru departamentul care gestionează polițele de asigurare și reclamațiile.
În condițiile în care vaccinarea împotriva COVID-19 este, în acest moment, opțională și nu poate fi impusă de firme propriilor angajați, nici stabilirea unei condiții legate de vaccinare pentru angajarea unui candidat nu este posibilă, deoarece aceasta ar putea fi considerată discriminatorie. Și nici nu ajută firmele să afle mai multe despre aptitudinile profesionale ale celui ce solicită angajarea. Citește articolul
Pentru a înțelege mai bine tipurile de fraude care pot apărea și cum pot fi gestionate reclamațiile sau cererile de despăgubire legate de astfel de incidente.
În condiţiile în care apar din ce în ce mai des fraude online, Centrul Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO), împreună cu Poliţia Română şi Asociaţia Română a Băncilor au realizat o campanie de conştientizare menită să protejeze clienţii împotriva acestor incidente. Citește articolul
O creștere a numărului de infectări poate duce la mai multe solicitări de concediu medical sau alte reclamații legate de sănătate, influențând costurile și gestionarea polițelor de asigurare ale companiei.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii.
Citește articolulOrice document legat de condițiile de sănătate pentru călătorii poate influența polițele de asigurare de călătorie sau de sănătate pentru angajați, necesitând o ajustare sau o revizuire a acoperirilor.
Comisia Europeană va prezenta în martie o propunere privind crearea unui paşaport de vaccinare digital la nivelul UE, a anunţat luni preşedintele CE, Ursula von der Leyen, transmite Reuters. Citește articolul
Aceste modificări influențează direct modul în care sunt gestionate cererile de despăgubire, mai ales cele legate de deces, prin simplificarea sau modificarea cerințelor de documente și termene.
Pentru a limita interacțiunea dintre persoane, în contextul epidemiologic actual, Ministerul Afacerilor Interne (MAI) propune, printr-un proiect de ordonanță pus miercuri în dezbatere publică, aplicarea unor măsuri speciale atunci când vine vorba despre unele acte de stare civilă. Măsurile ar urma să se aplice pe întreaga durată a stării de alertă, dar și timp de șase luni de la încheierea acesteia. Citește articolul
Dacă firma oferă asigurări de sănătate sau gestionează solicitări legate de sănătate, acest departament trebuie să înțeleagă cum noile reguli despre telemedicină și drepturile pacienților afectează acoperirea serviciilor, procesarea cererilor și gestionarea eventualelor plângeri.
Una din particularitățile viitoarei reglementări privitoare la telemedicină e că un pacient, în teorie, va putea să refuze consultul de la distanță. Cu alte cuvinte, telemedicina va fi acordată doar cu consimțământul pacientului - ceea ce înseamnă că aceasta nu i-ar putea fi impusă, în dauna unui consult tradițional, la medic. Însă reglementarea care prevede acest lucru este destul de vagă, astfel că i-am solicitat Ministerului Sănătății să clarifice în ce măsură e acest lucru adevărat și dacă nu cumva, în anumite situații, telemedicina ar putea, totuși, să îi fie impusă pacientului. Răspunsul, la prima vedere, pare să confirme că un pacient nu va fi obligat să accepte consultul prin telemedicină. Anumite întrebări, totuși, rămân. Citește articolul
Programul de compensații este direct relevant pentru departamentul de asigurări și gestionare a reclamațiilor, deoarece implică procese de despăgubire și evaluare a riscurilor legate de sănătate.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii.
Citește articolul